Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, Svolder säger:

Det gjorde de väl... Den sidan som hade allra mest spända skinkor och fastast blick och förespråkade "Freedom, Frreeeeedooom" lovade ju att britterna skulle behålla alla fördelar och alla pengar, men slippa alla nackdelar och alla kostnader. Miljarderna de kommer att spara skall gå oavkortat till skolavårdomsorg.

Jo, det lovades förstås guld och gröna skogar från båda håll. Men formellt har britterna bara svarat på följande fråga:

 

”Should the United Kingdom remain a member of the European Union or leave the European Union?”

 

Underförstått kan man förstås då hävda att man ska lämna till vilket pris som helst. Men då framstår den långa förhandlingen som ganska meningslös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Utmärkt att HD pekar med hela handen. De frivola hovrätterna får sig en läxa.

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/hd-hojer-straffet-for-grova-barnvaldtakter

"Flickan var nio år vid det första tillfället, och övergreppen skedde under fem års tid. Mannen har även smittat flickan med en sexuellt överförbar sjukdom..."

...

När man läser slikt verkar 12 år i finkan minus rabatt som ett hån. Livstid och kasta bort både nyckel och snorre! :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller som en ståuppare uttryckte saken för några år sedan (fritt ur minnet):

-Jag tyckte att kemisk kastrering av pedofiler lät jättehäftigt ändå tills jag fick reda på att det bara var små vita piller. Jag hade tänkt att kulorna doppades i svavelsyra.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Axelman säger:

"Flickan var nio år vid det första tillfället, och övergreppen skedde under fem års tid. Mannen har även smittat flickan med en sexuellt överförbar sjukdom..."

...

När man läser slikt verkar 12 år i finkan minus rabatt som ett hån. Livstid och kasta bort både nyckel och snorre! :bla:

 

14 minuter sedan, Telly82 säger:

Eller som en ståuppare uttryckte saken för några år sedan (fritt ur minnet):

-Jag tyckte att kemisk kastrering av pedofiler lät jättehäftigt ändå tills jag fick reda på att det bara var små vita piller. Jag hade tänkt att kulorna doppades i svavelsyra.

Man borde i alla fall ha möjlighet till inre förvisning där man inte kan få kontakt med barn. För att skydda framtida brottsoffer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2019-03-22 kl. 07.53.32.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, Pocahontas säger:

”... det enda som behövs är telefonnumret och en vanlig förekommande nättjänst som simulerar det telefonnummer man vill ringa från.”

 

Jag vet inte ens vad det skulle vara för slags tjänst. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brägzit (Tusks variant av Brexit) är en viktig konstitutionell reform för UK. En sådan klarade de inte av när det gäller överhuset:

 

”The echo here is with House of Lords reform more than a decade ago. Parliament agreed that the Lords needed change but, presented with a list of options, it could not agree on what that change should be. As a result, the second chamber stayed just as it was.”

 

Artikel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En märklig (?) sak har hänt. På Flashback diskuteras ett uttalande av finansminister Magdalena Andersson. Det visar sig dock att det alla kan läsa av denna låsta artikel inte är något som hon säger, det är DI:s reporter/rubriksättare som uttolkar detta. Faktum är att det som anges om ”tuffaste läget” eller ”tuffaste demografiska utmaningen” i ingressen inte återfinns i artikeltexten*. På Flashback diskuterar alltså alla hej vilt en artikel de inte har läst och som inte innehåller det som anges i trådstarten! Vad ska man säga om det? :stjarnsmall:

*

Spoiler

 

Det närmaste är detta:

 

”Enligt den senaste prognosen från Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) fattas 43 miljarder i kommuner och landsting 2022, om man antar att personaltätheten är oförändrad. 

Förlänger man tidshorisonten till 2026 handlar det om 2.000 förskolor, skolor och äldreboenden som måste fram, enligt Magdalena Andersson. Ytterligare fyra år senare har andelen yngre och äldre som behöver försörjas vuxit till den största kvoten på mer än hundra år, beskriver hon i samband med en SKL-kongress på tisdagen.”

 

Svårigheterna menar MA beror på budgeten och det sjätte jobbskatteavdraget:

 

”Om tre veckor är det dags för Magdalena Andersson (S) att lämna fram en vårbudget efter förhandlingar med Miljöpartiet, Centern och Liberalerna. Men det sjätte jobbskatteavdrag som lades fram i den M- och KD-budget som vann höstens budgetomröstning har gjort spelplanen begränsad. 

”Det gör att utrymmet för stora reformer i vårändringsbudgeten är tämligen begränsat”, säger hon. 

”Det är inget som går att dra tillbaka under pågående år och jag ska inte ge någon förhoppning om att det kan ske senare heller”, säger hon vidare om skattesänkningen på 10 miljarder kronor. ”

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fotosidan

 

Som en av kommentatorerna säger, det är inte lagligheten bakom fotograferingen som borde diskuteras utan vilken moral vissa personer har som fotar och filmar döda/döende i en trafikolycka.

Redigerad av snowreeler
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Axelman säger:

"Det blir bara värre framåt natten"

Peter Himmelstrand

 

 

Skärmavbild 2019-03-21 kl. 14.12.20.png

KDS är ledigt tror jag.

6 timmar sedan, Alix säger:

”... det enda som behövs är telefonnumret och en vanlig förekommande nättjänst som simulerar det telefonnummer man vill ringa från.”

 

Jag vet inte ens vad det skulle vara för slags tjänst. :fundersam:

Kan inte detaljerna, men tror att det handlar om att nummerpresentation inte är (tänkt att vara) en säkert identifierande funktion. Så man kan (systemet tillåter det alltså) peta in önskat nummer, exempelvis ett växelnummer, eller ett Tele2-nummer,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/transportföretagen-i-krismöte-med-kommunstyrelsen-1.14147226

Timslångt möte idag. Ur artikeln, jag fetmarkerade huvudorsaken till det långa mötet:

Citat

På fredagens möte deltog representanter från DHL, Schenker, Bring, Postnord, Sveriges åkeriförbund och Transportindustriförbundet som framförde synpunkter på vad som inte funkar i dag och hur situationen ska lösas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, snowreeler säger:

Fotosidan

 

Som en av kommentatorerna säger, det är inte lagligheten bakom fotograferingen som borde diskuteras utan vilken moral vissa personer har som fotar och filmar döda/döende i en trafikolycka.

Jag tycker att man ska diskutera om polisen har gjort rätt eller inte. Polisen kan inte tolka lagen som de själva vill. Vad som är moraliskt eller omoraliskt är av nödvändighet underordnat detta. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jag tycker att man ska diskutera om polisen har gjort rätt eller inte. Polisen kan inte tolka lagen som de själva vill. Vad som är moraliskt eller omoraliskt är av nödvändighet underordnat detta. 

Självklart, och denna nya lag är ganska snabbt skriven som ett svar på diverse händelser, och det belyser hur opportunistiskt lagda lagskrivare verkar vara ibland. Dom hör ena sidan av en diskussion och blir skogstokiga. Poliser låter ofta sina känslor gå före deras logiska tänkande. Visst, dom som filmade från sina bilar borde sättas dit för att använda mobilen från ratten är farligt, men polisen borde säga ifrån snarare än att anmäla

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kurdiska befälhavaren vill att Sverige ska ta sitt ansvar angående IS-terroristerna. Hon är uppenbarligen inte insatt i svensk inrikespolitik där det är helt okej att vara med i IS, något som lagrådet påpekade häromveckan. Den svenska rödgröna regeringen gör egentligen ingenting åt detta, trots att den säger sig göra massor. Den tycker mest synd om de stackars terroristerna. Att den försöker två sina händer beror på att den förstår att vanligt folk är förbannat. Men innerst inne förstår regeringen att terroristerna bara är en konsekvens av socioekonomiska förhållanden. Regeringen är god.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

"Vi har rätt att komma tillbaka"

Ja, det har ni kanske, om ni har ett giltigt svenskt pass.

Men vi har ingen skyldighet att hjälpa till med att komma tillbaka.

Vi har rätt att ställa er inför domstol.

Om ni nu är så oskyldiga, varför maskerar ni er?

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Telly82 säger:

"Vi har rätt att komma tillbaka"

Ja, det har ni kanske, om ni har ett giltigt svenskt pass.

Men vi har ingen skyldighet att hjälpa till med att komma tillbaka.

Vi har rätt att ställa er inför domstol.

Om ni nu är så oskyldiga, varför maskerar ni er?

Exakt. Jag tycker dock att vi ska ge pengar och resurser till SDF som kompensation för vår eländiga inrikespolitik. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Jag undrar varför den svenska vänstern tycker mer synd om terrorister än om terroroffer, mer synd om våldsbrottslingar än om våldets offer och så vidare. Ju längre ut till vänster desto mer synd om förövaren. Fullständigt obegripligt.

Jag tror att det beror på vikten av att inordna sig i kollektivet. Offren brukar inte ha något problem med det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Jag undrar varför den svenska vänstern tycker mer synd om terrorister än om terroroffer, mer synd om våldsbrottslingar än om våldets offer och så vidare. Ju längre ut till vänster desto mer synd om förövaren. Fullständigt obegripligt.

 

11 minuter sedan, Alix säger:

Jag tror att det beror på vikten av att inordna sig i kollektivet. Offren brukar inte ha något problem med det. 

Här är ett tydligt exempel på detta. En partiledare som tycker att Sverige har misslyckats när enskilda blir IS-terrorister:

 

”Att vi har svenska medborgare som har rest till krigsområden för att delta i strider är ett misslyckande för Sverige, och det  är inte första gången som det sker. Även under andra världskriget deltog svenska medborgare i nazitysklands krigsförbrytelser. Vi har haft god tid på oss för att förhindra att det skulle hända igen, och ändå har vi misslyckats. Vi behöver ta ett större ansvar för att arbeta förebyggande och också synliggöra de strukturer och föreställningar som utestänger människor. Ekonomisk utsatthet, social uteslutning, rädsla och okunskap är viktiga faktorer som försvårar det förebyggande arbetet mot all form av radikalisering.”

 

https://feministisktinitiativ.se/roster/sverige-ska-ta-ansvar-for-att-lagfora-svenska-medborgare/

 

Det är alltså fel på vårt land, vår struktur, och vårt omhändertagande av människor.

Terroristerna är således bara offer för omständigheterna. Det är därmed särskilt synd om dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...