Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Har en väldigt bra funktion på Mersan, efter 45 sekunder låser centrallåset och kan bara öppnas inifrån om inte krockkudden löst ut då kan den öppnas utifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Prins Carl Philpi dejtar tjej"

 

Som om han inte gjort det tidigare ;) ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Prins Carl Philpi dejtar tjej"

 

Som om han inte gjort det tidigare ;) ???

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast teorin bakom det här, som jag inte vet om det är sant, är att ifall man kör dubbfritt och får salta mer så kommer det mera saltet lösa upp mer material från vägbanan så vinsten angående upprivna partiklar inte skulle öka alltså, enl teorin, som jag inte vet om den stämmer.

det pratades p å radion att snödäck skulle vara minst lika effektiva men inte river upp lika mycket smuts

ironiskt nog var det en bilist med just snödäck som åkte fast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi skulle inte komma en meter utan dubbdäck. När vinden och finkornig snö högglanspolerar vägarna i det öppna landskapet, när salt och sand blåser iväg ut över gärdena. När snöröjningen i stan är obefintlig. Då duger bara dubbdäck. Man kan inte göra en vinterdäcksregel för hela Sverige. Förhållandena är alldeles för olika däremot kan man nog korta tiden för dubbdäcksanvändningen i södra Sverige.

DN har samlat alla däcktester och inte är det till det dubbfrias fördel inte.

Offra människoliv för påstådda miljöeffekter är att gå för långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi skulle inte komma en meter utan dubbdäck. När vinden och finkornig snö högglanspolerar vägarna i det öppna landskapet, när salt och sand blåser iväg ut över gärdena. När snöröjningen i stan är obefintlig. Då duger bara dubbdäck. Man kan inte göra en vinterdäcksregel för hela Sverige. Förhållandena är alldeles för olika däremot kan man nog korta tiden för dubbdäcksanvändningen i södra Sverige.

DN har samlat alla däcktester och inte är det till det dubbfrias fördel inte.

Offra människoliv för påstådda miljöeffekter är att gå för långt.

Men att offra liv för bra väggrepp går bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte bilägarnas sak att lösa trafikplaneringen. På Hornsgatan finns både bussar och T-bana. I Göteborg finns bussar och spårvagnar i parti och minut. Här ute i bushen finns inget sånt. Man kan inte planera trafiken i hela Sverige efter hur det ser ut på Hornsgatan.

Fick man bort alla glassare som kör stadsjeepar i stan skulle det göra mer åt luften. Tunga fordon med breda däck har fler dubb och river upp mer skit.

Har man dåligt väggrepp kan man ju köra på en fotgängare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OJ DÅ :tappahakan:

 

 

post-113-1263645898_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OJ DÅ :tappahakan:

Ja verkligen. Någon som har Aftonbladet Plus och kan berätta om "tipsen"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja verkligen. Någon som har Aftonbladet Plus och kan berätta om "tipsen"?

Jag sökte med Google och fann ett urklipp av artikeln men tänker inte dela med mig av den eftersom det skulle antagligen bryta mot upphovsrätten, men jag kan däremot kommentera.

 

* Ha inte datorn igång hela tiden.

Är vanligtvis ett dåligt förslag eftersom OS X är mycket duktig på att lagra hårddisk- och nätverksaktiviteter i betydligt snabbare buffertar som i sin tur gör datorn mycket snabbare. Stäng bara av datorn om du inte tänker använda den igen på länge, eller om du upplever problem. En omstart kan lösa mycket.

 

* Rensa i dina mejl.

Bra idé, arkivera eller radera. Använder själv Google mail via IMAP och stängde av Apple Mails eget skräppostfilter vilket snabbade upp dramatiskt. (Google har ju ett eget bra filter)

 

* Avaktivera typsnitt du inte använder.

Bra idé. Har själv avaktiverat allt i Typsnittsboken utom det i "Fast teckenbredd", "Festliga", "PDF" och "Webb".

I "Japanska" kan det vara bra att ha åtminstone ett typsnitt aktiverat, exempelvis "Hiragino Mincho Pro".

Men allra först är det en bra idé att ta bort alla dubletter som blir till efter diverse installationer.

Välj "Alla typsnitt", klicka på någon av typsnitten i den högra kolumnen, och till sist välja "Kontrollera typsnitt" i knappen uppe till vänster. Välj sedan "Varningar" i popup-listan överst för att enbart se varningar. Jag vågade mig på att radera alla dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde Onyx igår och det satte raketfart på burken igen. Har fått en känsla av att mycket tittande på YouTube och spelande på Flashspel slöar ner datorn efter hand. Någon som märkt något liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde Onyx igår och det satte raketfart på burken igen. Har fått en känsla av att mycket tittande på YouTube och spelande på Flashspel slöar ner datorn efter hand. Någon som märkt något liknande?

Den där flash-skiten är för det mesta bara bekymmer och bara ibland till glädje.

Har du inte installerat ClickToFlash? Den låter dig välja vad och när du vill ladda Flash i en hemsida, utom de sidor i favoritlistan som du redigerar själv.

 

Safari Cookies raderar allt som Flash lagrar som cookies och annat som kan slöa ner eller rent av få webbläsaren att krascha. (är uppe i v 1.3.7, laddar hem den nu)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sökte med Google och fann ett urklipp av artikeln men tänker inte dela med mig av den eftersom det skulle antagligen bryta mot upphovsrätten, men jag kan däremot kommentera.

 

* Ha inte datorn igång hela tiden.

Är vanligtvis ett dåligt förslag eftersom OS X är mycket duktig på att lagra hårddisk- och nätverksaktiviteter i betydligt snabbare buffertar som i sin tur gör datorn mycket snabbare. Stäng bara av datorn om du inte tänker använda den igen på länge, eller om du upplever problem. En omstart kan lösa mycket.

 

* Rensa i dina mejl.

Bra idé, arkivera eller radera. Använder själv Google mail via IMAP och stängde av Apple Mails eget skräppostfilter vilket snabbade upp dramatiskt. (Google har ju ett eget bra filter)

 

* Avaktivera typsnitt du inte använder.

Bra idé. Har själv avaktiverat allt i Typsnittsboken utom det i "Fast teckenbredd", "Festliga", "PDF" och "Webb".

I "Japanska" kan det vara bra att ha åtminstone ett typsnitt aktiverat, exempelvis "Hiragino Mincho Pro".

Men allra först är det en bra idé att ta bort alla dubletter som blir till efter diverse installationer.

Välj "Alla typsnitt", klicka på någon av typsnitten i den högra kolumnen, och till sist välja "Kontrollera typsnitt" i knappen uppe till vänster. Välj sedan "Varningar" i popup-listan överst för att enbart se varningar. Jag vågade mig på att radera alla dessa.

OK, då vet jag mer om vad de "tipsade" om. Tack mikaellq.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.gp.se/nyheter/bilder/1.290904-3...jornbron-rasade

 

O där körde jag med lastbil i lördags. :crossfingers:

 

Mina föräldrar var väldigt tacksamma att bron hade invigts 14 dagar innan jag hade bestämt mig för att "nedkomma". :)

 

P3 dokumentär gjorde ett väldigt intressant program om Tjörnbron för ett tag sedan, som Tjörnbo så känns det som om det tillhör ens plikt att ta till sig all tillgänglig information om Tjörnbron: http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?program...artikel=2724053 | http://www.sr.se/laddahem/podradio/SR_p3_d...90329080042.mp3

 

Även svtplay har en hel del intressanta filmer: http://svtplay.se/v/1443927/oppet_arkiv/ra...3107,1,f,103191

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir det nog snart slut på gratisläsandet av dagstidningar på nätet även här

En jätte tog första steget

 

-Är inte säker på att det är slutet. Tyvärr har många tidningsutgivare inte insett vitsen med nätet. Tidningarna styrs av snikna profitörer istället för publicister numera. Så ett tag kommer kanske nättidningarna att begränsas men i längden kommer man att agera mer som Bonniers när det gäller TV4 och Expressen. Alla TV4:s tramsprogram blir en "riksnyhet". Hur många tittare hade tex Let´s dance haft utan Expressens uppbackning.

Ta tex Haiti, ingen hade haft några bider därifrån, finns normalt inga nyhetsteam stationerade på Haiti, om det inte varit för Twitter, Facebook och mobiltelefoner. CNN:s första bilder snodde de från YouTube.

Däremot tror/vet jag att man kommer att renodla internetmaterialet och skilja det från tidningsmaterialet.

Läsarna uppfattar tidningen som dålig tidning om de hör "att det tutar" i vår lilla stad en helgdag när tidningen inte kommer ut och det inte står något på hemsidan.

Redigerad av nabben
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...