Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

-Vad ska de med allt valkött till, smakar bara tran. Fick prova i Norge för en otrolig massa år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.285134-...starkt-sakerhet

 

 

 

Har för mig att han fick ett fredspris för ett tag sen.. rimmar det inte lite illa? :armskeptisk:

 

Har för dig? ;)

Jag vet oumkullrunkeligt att han fick det. :borstatanderna:

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Bra system för böter! Någonting vi skulle behöva här, tycker jag!

 

Eller kanske något i stil med om man körde 15% snabbare än gränsen, så tar man bort 15% av bilen?

Eller så får man betala 15% av sina pengar i böter... Man kan bli väldigt kreativ med böter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade också kallat honom idiot

Kände sig kränkt av polisen

Vad jag läst o förstått så har inte hastigheten uppmätts, utan det är egna utsagor från både polis o mannen som körde.

 

Amerikanska polisen (?) har som ordspråk; To protect and serve, borde det inte gälla den svenska oxå? Har man en dålig dag så får man vara så pass objektiv så man håller sig lugn o sansad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänk så bra denna tråden är nu när folk använder den :D det gillas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Bonusjägarna utmanar finansministern för att se hur långt han tänker gå.

-Det är skrämmande hur man kan få extra betalt bara för att man varit på jobbet. Bonus som inte är relaterad till resultatet är ju helt otroligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte vad som stod i tidningen men som hörts på radio

 

Stockholms luften skall bli bättre genom att det har blivit förbud mot dubbdäck på hornsgatan

men på radion idag så hörde jag att Stockholmsbilisterna struntar i förbudet och betalar villigt 1000 lappen

i böter.

 

vad är hänsynen till oss medmänniskor ? :fundersam:

den verkar lysa med sin frånvaro suck :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte vad som stod i tidningen men som hörts på radio

 

Stockholms luften skall bli bättre genom att det har blivit förbud mot dubbdäck på hornsgatan

men på radion idag så hörde jag att Stockholmsbilisterna struntar i förbudet och betalar villigt 1000 lappen

i böter.

 

vad är hänsynen till oss medmänniskor ? :fundersam:

den verkar lysa med sin frånvaro suck :armskeptisk:

Jag har verkligen ingen aning om det stämmer men på något forum var det nån som skrev att saltet är större orsak än dubben med att lösgöra partiklar ur vägbanan, ingen aning själv alltså, bara återberättar. Men undersökningar framöver lär väl bevisa vad som är sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har verkligen ingen aning om det stämmer men på något forum var det nån som skrev att saltet är större orsak än dubben med att lösgöra partiklar ur vägbanan, ingen aning själv alltså, bara återberättar. Men undersökningar framöver lär väl bevisa vad som är sant.

vi har ju två st åhörare här Johnadler och Friend

 

Friend har bil men John Adler vet jag inte

men det skulle bra att höra deras åsikt också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har verkligen ingen aning om det stämmer men på något forum var det nån som skrev att saltet är större orsak än dubben med att lösgöra partiklar ur vägbanan, ingen aning själv alltså, bara återberättar. Men undersökningar framöver lär väl bevisa vad som är sant.

Om man kör med dubbdäck så sliter däcken loss partikar (damm) som hamnar i folks luftvägar. Om man kör med dubbfria däck så blir stoppsträckan längre. Folk dör antagligen i båda fallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast teorin bakom det här, som jag inte vet om det är sant, är att ifall man kör dubbfritt och får salta mer så kommer det mera saltet lösa upp mer material från vägbanan så vinsten angående upprivna partiklar inte skulle öka alltså, enl teorin, som jag inte vet om den stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...