Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

När det färdigkverulerat för min del. Jag kastar in handduken. The shit may hit the fan as it bloody well choses. I stället gläds jag åt att Robert, som separerades från sina syskon vid sin adoption, nu själv adopterar fem syskon. Goda nyheter. :) 

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/godanyheter/a/1BBpKW/robert-29-adopterade-fem-syskon--sa-de-inte-skulle-skiljas-at

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Ja, men bilden föreställer ju nästa fd POTUS.

Han har väl snott kepsen från henne....default_laugh.png.b05a40d8fa530709ee4d1d20febc0296.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så går det till i forskningsvärlden i Putins land.... :fane:

 

– Jag som forskare har själv utvecklat flera vaccin och är ju insatt i det här ämnet. Nu har jag tagit den andra vaccinsprutan och min känsla är att jag redan är skyddad.

 

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/rysslands-nya-vaccin-92-procent-effektivt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Så går det till i forskningsvärlden i Putins land.... :fane:

 

– Jag som forskare har själv utvecklat flera vaccin och är ju insatt i det här ämnet. Nu har jag tagit den andra vaccinsprutan och min känsla är att jag redan är skyddad.

 

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/rysslands-nya-vaccin-92-procent-effektivt

Människan är tydligen professor i entreprenörskap. Jag antar att hans insats inom vaccinutveckling handlat om att sälja det.

Och hur funkar rysk massvaccinering? Vaccinentreprenören tog två sprutor om det behöver produceras 20-40 miljoner doser för att massvaccinera Ryssland. Moskvaområdet har runt 20 miljoner invånare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paranoid narcissist i sin fullhet.

 

 

 

Skärmavbild 2020-11-15 kl. 14.41.11.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är han, säkerligen blir det åtal för falska angivelser så småningom, såvida han inte går i exil till Ryssland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Pocahontas säger:

Visst är han, säkerligen blir det åtal för falska angivelser så småningom, såvida han inte går i exil till Ryssland

Han och Pence turas om att vara chief executive så kan de benåda varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

PS. Forumprogramvaran medger grafisk direktlänkning av Twitter:

Visst, men om innehållet tas bort, vad blir det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, Alix säger:

PS. Forumprogramvaran medger grafisk direktlänkning av Twitter

Men jag Twittrar inte. Plus att jag vill att texten ska stå kvar om han blir bortredigerad.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

Men jag Twittrar inte. Plus att jag vill att texten ska stå kvar om han blir bortredigerad.

Det var en upplysning, ingen uppmaning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Det var en upplysning, ingen uppmaning.

Jag gav en förklaring. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Till min upplysning? :ThumbsUp:

Till varför jag inte körde via Twitter. Som innehåller också ett litet hån om Trump. Citera honom på Twitter och det blir ett hål fort.....:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ryktas om att det kan ha varit Donald Trump.... :)

 

 

Skärmavbild 2020-11-15 kl. 16.53.30.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-11-11 19:45, Alix säger:

”Är jag en person som inte kan avstå passet från gymmet för det blir så jobbigt för mig? Vill man vara en sån person eller en person som inser att 2020 är ett skitår”?

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/starka-kanslor-pa-gymmet-efter-smittskyddslakarens-uttalande

 

Jag är rätt liberal när det gäller friheter, exempelvis rörelsefrihet. Jag anser att smittskyddsläkare – se moralkakekonditorns citat ovan –, FHM och politiker ska sluta att moralisera, helt enkelt sluta tjata på folk. Om de tycker att vi inte ska få röra oss fritt så får de se till att stänga inne oss med ordningsmakten bakom ryggen. Tåget har gått vad gäller förnyad frivillig anpassning, det vet exempelvis psykologer att vi avskärmar. Det är vetenskapligt belagt. Djefla trams.

Inget vetenskapligt, men trafiken och trängseln här i stan verkar ha minskat en del senaste veckorna. Jag misstänker att det kanske medvetet inte tjatades så mycket om avstånd och hemmajobb i somras just för att kunna få en "nu är det allvar"-effekt när/om smittspridningen ökar.

Ordningsmakten har för övrigt inte resurser nog för att se till att folk följer sådana regler, förutsatt att de samtidigt ska sköta sina ordinarie uppgifter. Men inför man 4-6 års fängelse för brott mot coronaregler så får polisen större möjlighet att använda övervakning av olika slag, det kanske underlättar. Kamrat Puh kan nog sälja lämpliga verktyg till ordningsmakten.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

trafiken och trängseln här i stan verkar ha minskat en del senaste veckorna

Det var glädjande att höra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Det var glädjande att höra.

Jag gissar att man får hålla på ungefär som nu, med rekommendationer som är mer eller mindre skarpa, tills vi alla är tillräckligt vaccinerade. Mer tvingande regler verkar inte alltid fungera i jämförbara länder (Europa) och demonstationer mot reglerna riskerar att öka smittspridningen. Att utrota smittan kan vi glömma.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag gissar att man får hålla på ungefär som nu, med rekommendationer som är mer eller mindre skarpa, tills vi alla är tillräckligt vaccinerade. Mer tvingande regler verkar inte alltid fungera i jämförbara länder (Europa) och demonstationer mot reglerna riskerar att öka smittspridningen. Att utrota smittan kan vi glömma.

Så är det. Keep calm and carry on with your hands clean.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...