Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Make Amerika great again! Trump skanderar hur bra USA är och allt som är tillverkat i USA är bäst. Men tydligen klarar man inte av att hålla ett val.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Axelman säger:

Om du jämför mig med Trump är det ett problem.

...

Logiken är följande med det inlägg du syftar till: Exempel på dolda subversiva element förberedda för terror som är i vila under längre tid vilket du uttryckt att det skulle vara svårt eller kanske omöjligt. De första rörande islamistiska eller högerradikala typer. De andra sovjetkommunister. Oavsett ideologi är metoden den samma. Gömda och väntande vilket verkar gå tyvärr alldeles utmärkt.

Vi kan antagligen enas om att det, i exempelvis EU, finns ett flertal mer eller mindre fanatiska, kompetenta och välutrustade personer med mer eller mindre beredskap att begå terrorhandlingar.

Vi kan antagligen också enas om att det finns spioner som under en längre tid infiltrerar andra länder.

 

I båda fallen handlar det om personer som det läggs energi på att upptäcka och stoppa.

Att jämföra de olika grupperna anser jag vara helt fel. För att göra jämförelsen mer rimlig skulle de tio ryska spionerna behöva vara omkring en bataljon stadsskyttesoldater minus sin tunga utrustning. Att en sådan grupp skulle kunna ligga dold tuggandes taggtråd och reciterandes Lenin i tio år utan upptäckt anser jag otroligt.

En sovande agent kan också, beroende på uppgift, klara sig med väldigt enkel kommunikation, något som bör vara svårt när man ska organisera terrordåd.

Att det finns många villiga terrorister i ett land betyder inte heller att alla känner alla eller att alla tillhör samma organisation. Alla Sveriges Macanvändare kommunicerar inte via den här plattformen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Vi kan antagligen enas om att det, i exempelvis EU, finns ett flertal mer eller mindre fanatiska, kompetenta och välutrustade personer med mer eller mindre beredskap att begå terrorhandlingar.

Vi kan antagligen också enas om att det finns spioner som under en längre tid infiltrerar andra länder.

 

I båda fallen handlar det om personer som det läggs energi på att upptäcka och stoppa.

Att jämföra de olika grupperna anser jag vara helt fel. För att göra jämförelsen mer rimlig skulle de tio ryska spionerna behöva vara omkring en bataljon stadsskyttesoldater minus sin tunga utrustning. Att en sådan grupp skulle kunna ligga dold tuggandes taggtråd och reciterandes Lenin i tio år utan upptäckt anser jag otroligt.

En sovande agent kan också, beroende på uppgift, klara sig med väldigt enkel kommunikation, något som bör vara svårt när man ska organisera terrordåd.

Att det finns många villiga terrorister i ett land betyder inte heller att alla känner alla eller att alla tillhör samma organisation. Alla Sveriges Macanvändare kommunicerar inte via den här plattformen.

Vi är nog rätt så lika i mening men använder dels lite olika ord och betonar olika saker. Så mitt exempel på sovjetiska sovande spioner visar bara att det fanns och 99% sannolikt finns. Så jag antar att det finns sovande/vilande spioner/agenter/terrorister i eu och i sverige och de behöver nödvändigtvis inte ha massor av utrustning. 9/11 terroristerna fanns i USA i över ett år, tränade på flygskola och tog flygplan som vapen.

...

Jag skulle kunna nämna massor av möjliga terrorideer och "vapen" som man kan köpa i varje stad som skulle kunna ställa till med rejält elände. Men jag vill inte sätta i pränt sådant som kan skada människor i slika dåd.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terroristen lurade ingen, egentligen. De vill lyckas med den mjuka linjen och trodde därför okritiskt att de hade gjort det. De kramades säkert också. De lurar sig själva. Det är så det måste bli. Vi andra, hardliners, vet om att det är både tillåtet och berömligt för en muslim att ljuga sig ur faror (för den egna upplevda muslimska integriteten). Det kallas taqyia.

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/inrikesministern-terroristen-lyckades-lura-systemet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://www.hd.se/2020-11-06/donald-trump-har-ratt-valet-i-usa-ar-riggat

(Betalartikel)

 

Rakel Chukri: Donald Trump har rätt – valet i USA är riggat

...

Donald Trump har i veckan lyckats formulera ett (1) sant påstående: Många av valen i USA är riggade.
De är dock inte riggade mot honom utan mot miljontals svarta amerikaner, varav majoriteten brukar rösta på demokraterna.

...

Organisationen [Fair Fight] grundades i delstaten Georgia av Stacey Abrams efter att hon förlorade guvernörsvalet 2018.
Demokraten Abrams förlorade med ynka 55 000 röster mot republikanen Brian Kemp. Vid valtillfället var han delstatssekreterare och ansvarade därmed för vallagarna, ett uppdrag han vägrade ge upp trots att han själv kandiderade.
Det var uppenbart varför han vägrade ge ifrån sig den makten. Mellan 2010 och 2018 bidrog Brian Kemp till att 1,6 miljoner väljare i Georgia raderades från registren så att de blev oberättigade att rösta. Tiden för att förtidsrösta kortades, id-kraven skärptes och många vallokaler stängdes, vilket ledde till timslånga köer.
Det tar inte slut där. Över 100 000 röster verkar inte ha räknats med i valet 2018 och ytterligare 53 000 väljare pausades eftersom de ifrågasattes av republikanerna.
Åtgärderna riktades främst mot områden där det bodde många svarta och latinos.

...

Så vad gjorde Stacey Abrams? ... Hon kavlade upp ärmarna och startade Fair Fight som metodiskt dammsög varenda hörn av Georgia för att hjälpa människor att registrera sig.
Och resultatet är revolutionerande. På två år har över 800 000 nya väljare adderats. Nästan hälften är yngre än trettio år och 49 procent tillhör etniska minoriteter. Stacey Abrams har även lyckats stoppa stängningen av några viktiga vallokaler och sett till att väljare kan åtgärda enkla missar som annars hade lett till att deras röstsedel slängdes.

Redigerad av Telly82
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Axelman säger:

Vi är nog rätt så lika i mening men använder dels lite olika ord och betonar olika saker. Så mitt exempel på sovjetiska sovande spioner visar bara att det fanns och 99% sannolikt finns. Så jag antar att det finns sovande/vilande spioner/agenter/terrorister i eu och i sverige och de behöver nödvändigtvis inte ha massor av utrustning. 9/11 terroristerna fanns i USA i över ett år, tränade på flygskola och tog flygplan som vapen.

...

Jag skulle kunna nämna massor av möjliga terrorideer och "vapen" som man kan köpa i varje stad som skulle kunna ställa till med rejält elände. Men jag vill inte sätta i pränt sådant som kan skada människor i slika dåd.

Känns lite dumt, men det är intressant att klura ut sådana idéer. Men det är tankar som inte bör spridas vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2020-11-06 kl. 22.13.55.jpg

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2020-11-07 kl. 09.04.13.jpg

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Mjölnarna har inte tillräckligt med rent mjöl i påsen. Lurendrejeri! :byrakrat:

 

https://www.svt.se/nyheter/konsument/sa-mycket-mjol-fattas-i-tvakilos-pasarna

Stopp och belägg! Problematiken är följande. De som skördar torkar inte ner säden till exakt samma %-tal. Mjölet läggs i silos och påsar fylls succesivt under säsongen. Fukt försvinner sakta hela tiden, vilket gör att fukthalten vid fyllningen aldrig kan bli exakt den samma över året.  Följdaktligen kan man inte kompensera schablonmässigt. Därför måste det bli så att det enda man kan kräva är att det är exakt 2 kg vid fyllningen av påsen. En mer noggrann hantering ökar kostnaderna och därför priset. Jag föredrar att ha lägre pris men mindre exakt vikthalt.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Stopp och belägg! Problematiken är följande. De som skördar torkar inte ner säden till exakt samma %-tal. Mjölet läggs i silos och påsar fylls succesivt under säsongen. Fukt försvinner sakta hela tiden, vilket gör att fukthalten vid fyllningen aldrig kan bli exakt den samma över året.  Följdaktligen kan man inte kompensera schablonmässigt. Därför måste det bli så att det enda man kan kräva är att det är exakt 2 kg vid fyllningen av påsen. En mer noggrann hantering ökar kostnaderna och därför priset. Jag föredrar att ha lägre pris men mindre exakt vikthalt.

Helt riktigt. En storm i ett vattenglas. :yeahbaby:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ryktas om att det transporteras tegel och cement till Vita Huset...

 

 

123798166_3809672295730667_1470890526917901088_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens bästa

 

 

Skärmavbild 2020-11-07 kl. 14.20.04.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns hopp för USA!

 

"Over 70 former senior Republican national security officials and 60 additional senior officials have also signed on to a statement declaring, "We are profoundly concerned about our nation's security and standing in the world under the leadership of Donald Trump. The President has demonstrated that he is dangerously unfit to serve another term."

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Republicans_who_oppose_the_Donald_Trump_2020_presidential_campaign

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan undra hur lång tid det går att göra ett sånt klipp  :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Pocahontas säger:

Man kan undra hur lång tid det går att göra ett sånt klipp  :)

 

Åtskilliga timmar, skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Trumps stab försöker övertyga en allt mer kolerisk president om att valet är förlorat

En kolerisk president som skriker och gormar. Uppgivna medarbetare som ser sig om efter nya jobb. En stab som försöker övertyga Donald Trump om att valet är förlorat. Flera nyckelpersoner som är coronapositiva.
Enligt initierade källor är stämningen i Vita huset inte särskilt munter just nu. Donald Trump saknar helhjärtat stöd i sin fortsatta maktkamp.

 

https://www.hd.se/2020-11-07/trumps-stab-forsoker-overtyga-en-allt-mer-kolerisk-president

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bidén sägs ha vunnit i Pennsylvania så han blir president.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trump kan återvända till Transsylvania.... 

Redigerad av Axelman
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Axelman säger:

Bidén sägs ha vunnit i Pennsylvania så han blir president.

Han kommer att säga att det är Kinas fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...