Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

13 timmar sedan, Telly82 säger:

Varför skulle man inte applådera det, menar du?

Det är väl bra att polisen får lagens hjälp att lösa brott? Eller?

Kanske. Det beror på vad som anses vara brott och det beror på hur det kontrolleras att systemet inte missbrukas,

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, mikaellq säger:

Mycket tjock dimma över Heathrow flygplats nu som orsakar en del kaos. 

 

https://www.express.co.uk/news/uk/1238108/heathrow-airport-flight-latest-travel-fog-weather-british-airways-BA

 

2616F7E5-5A5F-47F8-B91A-D9C5E5C7C85A.jpeg

Den där artikeln var konstig.

BBCs morgonväder, första sändningen efter klockan 6 (lokal tid) i morse pratade om att det var fint väder i hela landet, men att det blir sämre till helgen.

Länken, "BBC Radio London Travel", tar mig till en annan sida på express.co.uk.

Artikeln illustreras med ett videoklipp som förefaller visa flygplan på väg att landa på en av Heathrows banor. Vädret ser inte alls dimmigt ut och de flyger med 80 sekunders mellanrum, vilket motsvarar 45 landningar per timme. En medeltimme förra året hade var och en av flygplatsens banor ca 40 starter eller landningar.

När jag kollade vädret i området under sen svensk förmiddag var det god sikt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Mattiasgbg säger:

Den där artikeln var konstig.

BBCs morgonväder, första sändningen efter klockan 6 (lokal tid) i morse pratade om att det var fint väder i hela landet, men att det blir sämre till helgen.

Länken, "BBC Radio London Travel", tar mig till en annan sida på express.co.uk.

Artikeln illustreras med ett videoklipp som förefaller visa flygplan på väg att landa på en av Heathrows banor. Vädret ser inte alls dimmigt ut och de flyger med 80 sekunders mellanrum, vilket motsvarar 45 landningar per timme. En medeltimme förra året hade var och en av flygplatsens banor ca 40 starter eller landningar.

När jag kollade vädret i området under sen svensk förmiddag var det god sikt.

Men inte under morgonen. Jag tittade också på en webcam där jag såg en tjock dimma till och med. Solen brukar ju skingra dimman efter en stund. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, mikaellq säger:

Men inte under morgonen. Jag tittade också på en webcam där jag såg en tjock dimma till och med. Solen brukar ju skingra dimman efter en stund. 

Kollade även förseningsstatisktik på flightradar24 under förmiddagen och det var väldigt röda siffror. Så någon skit var det. London är en världens känsligaste städer vad gäller flygstörningar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2020-02-06 kl. 09.26.43.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad får man om man är i 30-årsåldern och svindlar sin arbetsgivare så att företaget går i konkurs plus att man åker dit för narkotikabrott och drograttfylleri? Jo, villkorlig dom med dagsböter om totalt 5 000 kronor (oräknat då att man måste betala tillbaka det man stal från företaget). Det är en så pass lindrig dom att jag undrar vem hen ligger med på tingsrätten/åklagarämbetet. Eller båda...

 

https://www.bt.se/boras/dom-anstalld-i-borasbutik-lurade-till-sig-175-000-kronor/

 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Sjukdomen uppgivenhetstillstånd, det vill säga apatiska flyktingbarn, verkar vara en bluff ändå. En bättre medicin än uppehållstillstånd är att separera barnen från föräldrarna några timmar.

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lakarna-bytte-taktik-med-apatiska-barnen-de-bad-om-att-fa-ga-hem-inom-en-timme

Om man ska vara petig så bryter väl det där mot Barnkonventionens sjunde och nionde artiklar, alltså svensk lag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Om man ska vara petig så bryter väl det där mot Barnkonventionens sjunde och nionde artiklar, alltså svensk lag?

Nej. Det beror på att barnkonventionen som lag inte har högre status än andra lagar. Så om andra lagar säger någonting specifikt så måste de följas i första hand. Barnkonventionen är alltför generellt hållen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dem ska man inte rösta på om man vill ha dräglig pension i framtiden

Skärmavbild 2020-02-07 kl. 17.15.52.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

COL-5-7260.jpg.a7f365da45c6bc2d97af84a72cf8495f.jpg

 

”Allt som har fyra ben och inte är ett bord kan man äta.” /kinesiskt ordspråk

 

Alltså äter de förstås de fridlysta myrkottarna också. Problemet är bara att nu vet man att myrkotten är sannolik mellanvärd för coronaviruset. Den har ett virus vars DNA överensstämmer till 99 procent med det som drabbar människor.

 

Djefla kineseri! :evilgrin:

 

(Dessutom är det tragiskt men typiskt att läsa om läkaren som dog i viruset och som var en av de första som försökte varna myndigheterna. Kinesisk polis tog förstås in honom i stället. Diktaturer kan inte förneka sig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

COL-5-7260.jpg.a7f365da45c6bc2d97af84a72cf8495f.jpg

 

”Allt som har fyra ben och inte är ett bord kan man äta.” /kinesiskt ordspråk

 

Alltså äter de förstås de fridlysta myrkottarna också. Problemet är bara att nu vet man att myrkotten är sannolik mellanvärd för coronaviruset. Den har ett virus vars DNA överensstämmer till 99 procent med det som drabbar människor.

 

Djefla kineseri! :evilgrin:

 

(Dessutom är det tragiskt men typiskt att läsa om läkaren som dog i viruset och som var en av de första som försökte varna myndigheterna. Kinesisk polis tog förstås in honom i stället. Diktaturer kan inte förneka sig).

Och jag har en kinesisk telefon..gudene vet vad som finns i den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, Alix säger:

Nej. Det beror på att barnkonventionen som lag inte har högre status än andra lagar. Så om andra lagar säger någonting specifikt så måste de följas i första hand. Barnkonventionen är alltför generellt hållen.

Barnkonventionen och tillhörande lag är väl lika mycket lag som alla andra svenska lagar, undantaget grundlagarna? Att den är idiotiskt formulerad (för att vara lag), och motiverad, är väl bara ett problem för domstolarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Pocahontas säger:

5G-nätet tar väl tid att bygga ut,  för telefonerna är väl inte byggda för det? 

 

https://www.gp.se/ekonomi/klartecken-till-utbyggt-mobilnät-ger-snabbare-surf-1.23674700

Gissar att du inte får särskilt höga odds på att det kommer att finnas tillgängliga 5G-lurar strax efter att det finns tillgängliga nät.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Barnkonventionen och tillhörande lag är väl lika mycket lag som alla andra svenska lagar, undantaget grundlagarna? ...

Ja, det var precis det jag skrev.

 

6 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

... Att den är idiotiskt formulerad (för att vara lag), och motiverad, är väl bara ett problem för domstolarna?

Ytterst, ja, men på vägen dit ska lagarna tolkas av olika myndigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...