Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jailbreak för 3.1.2 nu live!


Packey

Rekommendera Poster

Provat utan DFU?

 

Då fick jag felmeddelande 1604 istället.

 

Jag ger upp, ingenting fungerar ju. Tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 309
  • Created
  • Senaste svar
Oj, det verkade ju bra mycket krångligare än blackra1n..

 

När jag kör blackra1n så öppnas iTunes efter några sekunder och där får jag upp ett varningsmeddelande om att iTunes upptäckt en iPhone i återställningsläge. Då kan jag endast klicka på ''OK'' och sen händer ingenting, förutom att blackra1n hänger sig.

 

 

Jag gick in i aktivitetshanteraren och stängde av alla processer som hade med itunes att göra innan jag körde blackra1n. Då kommer inte iTunes igång och stör nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja, nu har alla mina program och alla mina kontakter försvunnit. Dagen blir bara bättre och bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backup är alltid trevligt att ha ;) Shit will happen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge fasen i att trycka på något i iTunes medan blackra1n håller på :P Bara för att det finns knappar att trycka på betyder det inte att man ska göra det. Låt Blackra1n göra sitt tills telefonen startats om och allt är grönt, då kan du trycka på ok i iTunes så kommer det där fönstret bara försvinna och telefonen connectar som vanligt i iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tre frågor

1.När jag ska uppdatera min telefon,senare, ska jag låta iTunes göra det eller ska jag göra det på något annat sätt?

2.om något skulle gå fel vid installationen kan jag väll alltid bara att återställa den via itunes, eller?

3.Vad kan hända med telefonen om det går fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge fasen i att trycka på något i iTunes medan blackra1n håller på :P Bara för att det finns knappar att trycka på betyder det inte att man ska göra det. Låt Blackra1n göra sitt tills telefonen startats om och allt är grönt, då kan du trycka på ok i iTunes så kommer det där fönstret bara försvinna och telefonen connectar som vanligt i iTunes.

 

 

Så om blackra1n har hängt sig ska jag bara vänta tills den börjar fungerar igen, av sig själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som har lyckats jailbreaka en iPod Touch 3G med 3.1.2?

Min blir minsann bara svart och vägrar starta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om blackra1n har hängt sig ska jag bara vänta tills den börjar fungerar igen, av sig själv?

 

Följ en guide på iclarified.com...

 

Nån som har lyckats jailbreaka en iPod Touch 3G med 3.1.2?

Min blir minsann bara svart och vägrar starta.

 

Hur gör du?

Pwnagetool fungerar inte med 3G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följ en guide på iclarified.com...

 

 

 

Hur gör du?

Pwnagetool fungerar inte med 3G.

 

Använde mig av Blackra1n och denna guide.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig fungerade det bra med Blackra1n på 3GS med 3.1.2.

Det enda jag fick göra vad att installera Cydia 2ggr för att den skulle fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om blackra1n har hängt sig ska jag bara vänta tills den börjar fungerar igen, av sig själv?

 

Jag förutsatte bara att du gjorde som du skrev och pillade med iTunes samtidigt som blackra1n höll på... Iofs poppade iTunes upp för mig också men jag rörde inget tills blackra1n var färdig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förutsatte bara att du gjorde som du skrev och pillade med iTunes samtidigt som blackra1n höll på... Iofs poppade iTunes upp för mig också men jag rörde inget tills blackra1n var färdig.

 

Körde winversionen på en dator helt utan iTunes öht. Fungerade klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst hela tråden nu och har bara en sak jag måste få klarhet i. Som jag förstår det är ju blackrain klockrent för de som jailbreakar första gången, medans pwnagetool är klockrent om man har jailbreak sedan tidigare.

 

Mitt problem är dock följande: Jag har jailbreakat sedan tidigare och har Ecid o shsh on file i Cydia. Men kan ju inte jailbreaka med pwnagetool då jag inte har mac dator, eller kan jag breaka på en mac o sen aktivera den i mitt i-tunes på min pc, är det en möjlighet?

 

Det jag kan använda är väl blackrain, men då uppdateras väl mitt baseband? Vilket jag förstått kan skapa problem för mig i framtiden och det kanske är onödigt då jag hitils har lyckats hålla mig till dev teams grejer? FÖr det här med upplåsning handlar väl om att låsa upp sim-kort? Det spelar egentligen ingen roll för mig då jag kör med det telenor abbonemang som jag fick från början.

 

Någon som är i samma situation eller vill ge tips? :)

Ska jag:

1. Använda en mac o breaka med pwnagetool? går det?

2. Använda blackrain då jag ändå inte behöver låsa upp mitt sim-kort?

3. Vänta, är det något program på gång från dev-team som ska funka i windowsmiljö?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man på nåt enkelt sätt se om man har den nya bootromet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har liite svårt att förstå hur nya PwnageTool funkar - Om jag kör programmet och skapar en egen IPSW, och sedan uppgraderar, kommer då alla mina program, kontakter etc. försvinna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har liite svårt att förstå hur nya PwnageTool funkar - Om jag kör programmet och skapar en egen IPSW, och sedan uppgraderar, kommer då alla mina program, kontakter etc. försvinna?

 

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja

 

Kan jag på något enklare sätt få all värdefull data sparad från den ena versionen till den andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag på något enklare sätt få all värdefull data sparad från den ena versionen till den andra?

 

BEror på vad du anser vara värdefullt. Synka allt du kan till datorn. De du inte kan synka är musik, film och appar du installerat genom "jailbreak". SMS synkas nog inte heller men de kan du ta från din backup istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då man redan skrivit på halva nätet så kan man väll försöka här med =)

 

Jag verkar ha ett problem som ingen annan får här.

 

Jag testar alla olika metoder (Surfat runt på alla olika problemlösningar)

 

Men hur som helst så när jag kopplar in Iphonen när det står waiting for Iphone så tar det ca 2 sek sen kommer det up runnig i ca 1 sek och sedan blir iphonen svart och på datorn står det "done, waiting for reboot"

 

Detta händer alltså hur jag en beter mig. Jag har testat i recovery mode, testat att återställa tlf. Testat på flera datorer.

 

Den fastnar alltså INTE I RUNNING mode....

 

Vad kan det vara som är fel?

 

Iphone 3GS 32GB

 

FW: 3.1.2

 

Baseband: 05:11:07

 

 

Tacksam om någon har någon ide

 

MVH:Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då man redan skrivit på halva nätet så kan man väll försöka här med =)

 

Jag verkar ha ett problem som ingen annan får här.

 

Jag testar alla olika metoder (Surfat runt på alla olika problemlösningar)

 

Men hur som helst så när jag kopplar in Iphonen när det står waiting for Iphone så tar det ca 2 sek sen kommer det up runnig i ca 1 sek och sedan blir iphonen svart och på datorn står det "done, waiting for reboot"

 

Detta händer alltså hur jag en beter mig. Jag har testat i recovery mode, testat att återställa tlf. Testat på flera datorer.

 

Den fastnar alltså INTE I RUNNING mode....

 

Vad kan det vara som är fel?

 

Iphone 3GS 32GB

 

FW: 3.1.2

 

Baseband: 05:11:07

 

 

Tacksam om någon har någon ide

 

MVH:Niklas

 

Testat i DFU-mode?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...