Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jailbreak för 3.1.2 nu live!


Packey

Rekommendera Poster

är det en ny 3gs då kanske du har det nya bootroomet och inte kan starta om telefonen utan sladd till datorn?

 

Prova att starta om fånen utan sladd och se om du får samma problem med att den inte startar upp, om inte så har du det nya bootroomet tyvärr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 309
  • Created
  • Senaste svar
Hej på er,

 

Med risk för att vara tjatig frågar jag:

 

Vad är det för skillnad mellan jailbreaka och att låsa upp en I-Phone 3Gs ?

 

Min nya I-Phone 3Gs är låst till Telia. Jag vill kunna använda den när jag är i Spanien och är villiga att betala för att någon hjälper mig att låsa upp den. Kan någon här hjälpa mig med det ? Jag bor i Gbg.

 

Mobil: 0708 - 933 710.

Mail: swedenolof@gmail.com

 

Hälsningar

Olof

 

Jailbreak: "låsa upp" programvaran i telefonen. Gör att man kan installera program som inte godkänts av Apple.

Låsa upp: avaktivera eller kringgå SIM- eller operatörslåsningen. Går i dagsläget inte att göra om man har 3.1 eller högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter

Vad är fördelarna med att låsa upp den...är de bara att man kan använda vilken operatör som helst? Jag har version 3.0.1..går de bra att använda 3.0 JB? eller finns de en exakt 3.0.1 JB?

 

Vad är de för skillnad mellan blackra1n jämfört med PwnageTool?

 

Dock undrar jag. Min iPhone hakar ju upp sig rätt ofta samt kraschar minst 3 ggr i månaden.

 

Min fråga lyder:

 

Ni som haft samma problem och jailbreakt era iPhones, har ni samma problem eller har de blivit bättre, likadant eller sämre??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig haft problem med eller utan Jailbreak.

 

blackra1n är endast JB tror jag. Pwnagetool kan bibehålla ditt baseband så du kan låsa upp telefonen. Men det funkar bara om du inte redan har 3.1 basebandet.

 

Finns guider för hur man gör här: http://www.hackthatphone.com/index_3x.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter

Måste man jb samt låsa upp telefonen för att kunna ringa ifrån den? Läste att om man inte låste upp den så kunde man inte ringa ifrån den, men de kanske bara gällde 3.1 och över???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man jb samt låsa upp telefonen för att kunna ringa ifrån den? Läste att om man inte låste upp den så kunde man inte ringa ifrån den, men de kanske bara gällde 3.1 och över???

 

Om du vill kunna använda din telefon för att ringa och surfa med en annan operatör än den är låst till måste du naturligtvis låsa upp den.

Jailbreak gör att man kan installera programvaror som inte godkänts av Apple och är en förutsättning för att telefonen skall kunna låsas upp. Telefonen låses upp med ett program som inte godkänts av Apple ;-).

Om du jailbreakar utan att låsa upp den kan du ringa med den operatör som den är låst till. Vad vill du kunna göra med din iPhone? Beroende på vad man vill uppnå är det en del att tänka på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter
Om du vill kunna använda din telefon för att ringa och surfa med en annan operatör än den är låst till måste du naturligtvis låsa upp den.

Jailbreak gör att man kan installera programvaror som inte godkänts av Apple och är en förutsättning för att telefonen skall kunna låsas upp. Telefonen låses upp med ett program som inte godkänts av Apple ;-).

Om du jailbreakar utan att låsa upp den kan du ringa med den operatör som den är låst till. Vad vill du kunna göra med din iPhone? Beroende på vad man vill uppnå är det en del att tänka på.

 

 

Använder halebop, de flesta jag känner har samma så de blir billigare. Men då behöver jag bara JB min utan att låsa upp den. Vill JB min iPhone för att kunna använda tredjepartprogram, samt kunna ytnuttja cydia :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter

Försökte nyss att JB min iPhone 3.0.1 med blackra1n, följde guiden till punkt och pricka men vid steg 5 så tog det stopp. Man skulle få fram en bild av GeoHot men fick bara upp att man skulle koppla den till iTunes. Gick inte att återställa telefonen men startade om datorn och gjorde en mjukomstart på telefonen och fick tillbaka allt utan att behöva återställa den via iTunes.

 

Kändes som blackra1n var de enklaste men hur ska man göra, gjorde jag ngt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte nyss att JB min iPhone 3.0.1 med blackra1n, följde guiden till punkt och pricka men vid steg 5 så tog det stopp. Man skulle få fram en bild av GeoHot men fick bara upp att man skulle koppla den till iTunes. Gick inte att återställa telefonen men startade om datorn och gjorde en mjukomstart på telefonen och fick tillbaka allt utan att behöva återställa den via iTunes.

 

Kändes som blackra1n var de enklaste men hur ska man göra, gjorde jag ngt fel?

 

Tips: eftersom du inte är intresserad av upplåsning kan du gott uppdatera OS till 3.2.1 via iTunes och sedan testa att köra blackra1n igen. 3.2.1 går att jailbreaka och kommer enligt mannen bakom blackra1n även att kunna låsas upp inom ett par dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen om den här frågan har ställt flera gånger.

 

Om man har Jailbrake'at sin iPhone 3G, syncar man då med iTunes som vanligt? Är det alltså enbart vid programuppdatering som iPhone behöver Jailbrake'as igen?

 

Frågan är också, om man Jailbrake'ar, fungerar alla program som ligger i iTunes på telefonen? Sync'as de program som kommer från Cydia till iTunes också?

 

Många frågor, tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips: eftersom du inte är intresserad av upplåsning kan du gott uppdatera OS till 3.2.1 via iTunes och sedan testa att köra blackra1n igen. 3.2.1 går att jailbreaka och kommer enligt mannen bakom blackra1n även att kunna låsas upp inom ett par dagar.

 

3.1.2 menar du såklart ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter
Tips: eftersom du inte är intresserad av upplåsning kan du gott uppdatera OS till 3.2.1 via iTunes och sedan testa att köra blackra1n igen. 3.2.1 går att jailbreaka och kommer enligt mannen bakom blackra1n även att kunna låsas upp inom ett par dagar.

 

Nu funkade, tackar för hjälpen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena jag har en ipod touch 3g 32gb, funkar detta jb till den?

 

Och en till fråga är det här ett sånt jailbreak som försvinner när man stänger av ipoden och måste då koppla in i datorn?

 

Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen om den här frågan har ställt flera gånger.

 

Om man har Jailbrake'at sin iPhone 3G, syncar man då med iTunes som vanligt? Är det alltså enbart vid programuppdatering som iPhone behöver Jailbrake'as igen?

 

Frågan är också, om man Jailbrake'ar, fungerar alla program som ligger i iTunes på telefonen? Sync'as de program som kommer från Cydia till iTunes också?

 

Många frågor, tacksam för svar!

 

Undrar jag med, någon som har koll får gärna berätta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar jag med, någon som har koll får gärna berätta :)

 

Funkar utmärkt att synka med iTunes, och appar funkar som vanligt. Cydia och apparna därifrån synkas inte till iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jailbreak förändrar INGENTING på telefonen. Det bara tillför så du kan installera appar som inte är signerade av Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nån svara på min fråga? Funkar detta jb på en ipod touch 3g 32gb (3.1.2) :)

 

Det funkar. www.blackra1n.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack då ska jag nog testa det!

Är detta ett jb som man måste koppla in ipoden i datan om man stänger av den osv?

 

Vet inte. Googla ipod touch blackra1n?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag hittade det :) På 3gen så måste man starta den med datorn om man stänger av ipoden, men eftersom jag aldrig stänger av min ipod så ser jag inget större hinder med de så jag ska testa detta ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter

När man JB sin iPhone så läste jag att de var bra att ändra lösenordet för att slippa få "virus" eller att någon tar över den genom kapning.

 

Läste att om man avinstallera OpenSSH eller om man går in i root och ändrar lösenordet.

 

Min fråga är att när man JB sin iPhone och installerar Cydia, får man då med OpenSSH som installeras automatiskt? ifall de gör de hur får man bort den. Tyckte de verkade knepigt att gå in genom andra program för att ändra lösen.

 

Hur kan man göra på enklaste sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man JB sin iPhone så läste jag att de var bra att ändra lösenordet för att slippa få "virus" eller att någon tar över den genom kapning.

 

Läste att om man avinstallera OpenSSH eller om man går in i root och ändrar lösenordet.

 

Min fråga är att när man JB sin iPhone och installerar Cydia, får man då med OpenSSH som installeras automatiskt? ifall de gör de hur får man bort den. Tyckte de verkade knepigt att gå in genom andra program för att ändra lösen.

 

Hur kan man göra på enklaste sättet.

 

SSH installeras INTE automatiskt. Finns ingen som helst anledning att installera SSH. Det är bara om du absolut måste in och rota i filsystemet som du kan behöva SSH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...