Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jailbreak för 3.1.2 nu live!


Packey

Rekommendera Poster

Många skriver om att de tappar nät, push slutar fungera och Youtube likaså. Men dessa problem verkar det som om de beror på upplåsningen?

 

En sak som jag undrat, som inte är det lättaste att läsa sig till då många som har skaffat iPhone och jailbreakar har väldigt dåligt språk. Ofta så brukar folk jailbreaka OCH köra unlock (med blacksn0w är vanligast) men nämner det som att de kör endast jailbreak.

 

Jag vill köra endast jailbreak, kommer jag få problem med tappade nät, push och så vidare?

 

(Btw. Här på forumet är det ganska lätt att läsa andras inlägg, men gå t.ex. in på Dev-team:s blogg. Oj vad många idioter det finns...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 309
  • Created
  • Senaste svar
Jag har haft EXAKT samma problem två gånger. Skönt att man inte är ensam! Även jag misstänker att blacksn0w är boven, varför jag kommer att låsa upp min 3GS på "laglig" väg genom att betala 350kr till TRE.

 

Har du även problem med att samtal ofta bryts och att det då står INGEN SERVICE i vänstra hörnet? Efter ett par sekunder hittas nätet igen, med full täckning.

 

Skönt att det är fler som har samma problem, hoppas det finns en lösning! Jag har Tre men tyvärr är luren bunden till Telia & hos dem kan man endast låsa upp efter ett år.. Jag har också problemet att samtal bryts o täckningen försvinner men de problemet har jag hört flera som har, även sånna som ej kört blacksn0w..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många skriver om att de tappar nät, push slutar fungera och Youtube likaså. Men dessa problem verkar det som om de beror på upplåsningen?

 

En sak som jag undrat, som inte är det lättaste att läsa sig till då många som har skaffat iPhone och jailbreakar har väldigt dåligt språk. Ofta så brukar folk jailbreaka OCH köra unlock (med blacksn0w är vanligast) men nämner det som att de kör endast jailbreak.

 

Jag vill köra endast jailbreak, kommer jag få problem med tappade nät, push och så vidare?

 

(Btw. Här på forumet är det ganska lätt att läsa andras inlägg, men gå t.ex. in på Dev-team:s blogg. Oj vad många idioter det finns...)

 

 

Jag har bara jailbreakat och jag upplever inte något av dessa problem, eller, jag upplever INGA problem alls. Jag körde blackra1in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara jailbreakat och jag upplever inte något av dessa problem, eller, jag upplever INGA problem alls. Jag körde blackra1in.

 

Jag märkte det, ca 5 minuter efter jag postade kunde jag inte hålla mig längre och körde blackra1n. Så nu kör jag med härliga Backgrounder, Proswitcher, Winterboard och StatusNotifier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mickenyfiken, du har säkert den nya bootromen, vilket gör att du varje gång du startar om telefonen måste du köra blackra1n. stäng av att itunes ska startas automatiskt också.

 

 

Kan jag inte jailbreaka min iphon då? Den är sprillans ny. någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det kan du, men du måste köra så kallat "tethered jailbreak". För dig som inte förstår termen så betyder det att du måste koppla in telefonen till datorn och köra blackra1n varje gång du stänger av telefonen (oavsett om det är meningen att stänga av den eller du fick slut på batteri) för att få start på den igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, får väll vänta till någon luckas knäcka så att man inte behöver det. Kan ju inte ha tillgång till en dator med blackra1n varje gång jag ska starta om den. tex när man är utomlands mm mm. stänger alltid av den under nätterna me...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja,

 

har en ny iphone 3gs från halebop, men har inte lyckats jailbreaka den.

fungerar ej med blacksnow.

 

så undrar om någon har en custom firmware gjord i pwnage tool för 3.1.2 som är inställd på activated.

den jag försöker göra verkar inte fungera eftersom jag inte har någon usbhub.

 

/R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja,

 

har en ny iphone 3gs från halebop, men har inte lyckats jailbreaka den.

fungerar ej med blacksnow.

 

så undrar om någon har en custom firmware gjord i pwnage tool för 3.1.2 som är inställd på activated.

den jag försöker göra verkar inte fungera eftersom jag inte har någon usbhub.

 

/R

 

Blacksn0w är inget jailbreak, Blackra1n är jailbreaket där du sedan installerar/aktiverar blacksn0w. Håll koll på termerna :P

Pwnage Tool klarar inte av att låsa upp telefonen med det nya firmware som din iPhone troligen innehåller.

 

Men om du ska låsa upp den för en annan operatör, varför har du då köpt hos Halebop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blacksn0w är inget jailbreak, Blackra1n är jailbreaket där du sedan installerar/aktiverar blacksn0w. Håll koll på termerna :P

Pwnage Tool klarar inte av att låsa upp telefonen med det nya firmware som din iPhone troligen innehåller.

 

Men om du ska låsa upp den för en annan operatör, varför har du då köpt hos Halebop?

 

Ledsen för att jag blandade ihop sn0w och ra1n.

lyckades dock både jailbreaka och låsa upp nu då jag använde en pc istället för mac.

 

och om jag fattat rätt så spelar det ingen roll om man jailbreakar med Blackra1n eller pwnage tool, jailbreaket blir ändå så att man måste köra blackra1n igen då man startat om den?

 

för övrigt bytte jag iphone 3g mot 3gs med min syster, därför är den från halebop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...