Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jailbreak för 3.1.2 nu live!


Packey

Rekommendera Poster

Fungerar det lika bra att jailbreaka om den bara har 3.1? Eller borde man uppgradera till 3.1.2?

 

Jag hade nämligen tänkt åka in till min syster som har en vanlig PC och jailbreaka... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 309
  • Created
  • Senaste svar
Har försökt få backgrounder att funka med spotify, någon som kan förklara hur jag ska göra?

Starta backgrounder och tryck sedan på "Application-specific" och därefter på "Always-enabled". Välj Spotify i listan över program och du kan därefter köra det i bakgrunden utan att behöva göra något särskilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det lika bra att jailbreaka om den bara har 3.1? Eller borde man uppgradera till 3.1.2?

 

Jag hade nämligen tänkt åka in till min syster som har en vanlig PC och jailbreaka... :D

Det ska inte spela någon roll.

Båda ska fungera lika bra, GeoHot började skriva blackra1n för 3.1, men den funkar för 3.1.2.

Personligen skulle jag uppdatera till 3.1.2 innan jag jailbreakade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon bekräfta de har följande setup och att det funkar:

 

3GS 32 GB olåst [från tre]

3.1.2

itunes 9.0.1.8

 

Har någon hunnit med att lägga in 3G Unrestrictor, Backgrounder, Whiteboard?

 

Gör gärna en lista på fw (3.1, 3.1.2) samt Cydia app som ni fått att funka! :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska inte spela någon roll.

Båda ska fungera lika bra, GeoHot började skriva blackra1n för 3.1, men den funkar för 3.1.2.

 

Okej, tack så mycket för svaren! :)

 

Jag tror att jag tar och installerar 3.1.2 nu och jailbreakar imorgon istället. Det känns ändå bäst att ha senaste uppdateringen i och med att vissa buggar med mera har åtgärdats. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack så mycket för svaren! :)

 

Jag tror att jag tar och installerar 3.1.2 nu och jailbreakar imorgon istället. Det känns ändå bäst att ha senaste uppdateringen i och med att vissa buggar med mera har åtgärdats. :)

Så tänkte jag också.

Dev-Team's jailbreak kommer också att vara för v3.1.2 så jag ser ingen anledning till att vara kvar på 3.1 när inte 3.1.2 ställde till några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men de är väl ingen idé att uppgradera till apples 3.1.2? Ska man JB:a med devteams är det väl ändå deras firmware man behöver?

 

rätta mig gärna om ja har fel :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihopa! Jag förstår inte detta som nyss kommit ut.

 

Jag har en 3GS som jag uppdaterade via itunes tll 3.1 och då slutade den funka såklart (idiotiskt gjort). Så jag har inte kunnat använda mobilen på över 1 månad. Kan nu detta program jailbreaka min mobil?

 

Men inte låsa upp? förstår inte....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men de är väl ingen idé att uppgradera till apples 3.1.2? Ska man JB:a med devteams är det väl ändå deras firmware man behöver?

 

rätta mig gärna om ja har fel :P

 

Det är såvitt jag vet alltid Apples firmware du behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihopa! Jag förstår inte detta som nyss kommit ut.

 

Jag har en 3GS som jag uppdaterade via itunes tll 3.1 och då slutade den funka såklart (idiotiskt gjort). Så jag har inte kunnat använda mobilen på över 1 månad. Kan nu detta program jailbreaka min mobil?

 

Men inte låsa upp? förstår inte....

 

Du kommer kunna jailbreaka (köra program/hacks) men inte "låsa upp" telefonen för att köra andra operatörers simkort än den telefonen är låst till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men de är väl ingen idé att uppgradera till apples 3.1.2? Ska man JB:a med devteams är det väl ändå deras firmware man behöver?

 

rätta mig gärna om ja har fel :P

 

Du kommer behöva göra om återställningen igen ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har precis köpt en ny 3GS 32Gb av Tre som troligen har version 3.1 inlagd.

 

Finns det något sätt att jailbreaka OCH låsa upp den? Jag är inte främmande för att restora tillbaka till 3.0 bara det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har precis köpt en ny 3GS 32Gb av Tre som troligen har version 3.1 inlagd.

 

Finns det något sätt att jailbreaka OCH låsa upp den? Jag är inte främmande för att restora tillbaka till 3.0 bara det går.

 

Om du har köpt med kontantkort från Tre så kan dom låsa upp den till dig för 350 kr tror jag att det var. Tror inte att man kan restora till 3.0 om det är 3.1 på den när man köper den. Jailbreak funkar lätt med Blackra1n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har köpt med kontantkort från Tre så kan dom låsa upp den till dig för 350 kr tror jag att det var. Tror inte att man kan restora till 3.0 om det är 3.1 på den när man köper den. Jailbreak funkar lätt med Blackra1n

 

Nja, köpte den privat. Den är bunden till abbonemang till oktober 2011 så Tre vill inte låsa upp den innan bindningstiden har gått ut.

 

Går det att låsa upp så att man kan använda en annan operatör med Blackra1n?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, köpte den privat. Den är bunden till abbonemang till oktober 2011 så Tre vill inte låsa upp den innan bindningstiden har gått ut.

 

Går det att låsa upp så att man kan använda en annan operatör med Blackra1n?

 

Det där stämmer nog inte. Har du pratat med tre? Såvitt jag vet så låser de upp för 350 när du själv vill. Bindningstiden på abbet har du ju ändå så du får ändå betala för den hela perioden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, köpte den privat. Den är bunden till abbonemang till oktober 2011 så Tre vill inte låsa upp den innan bindningstiden har gått ut.

 

Går det att låsa upp så att man kan använda en annan operatör med Blackra1n?

 

Nej det går itne att låsa upp telefoner med 3.1 eller högre. Kommer inte gå på mycket lång tid. Räkna med ett halvår eller så om ens alls. Finns ingen känd exploit än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där stämmer nog inte. Har du pratat med tre? Såvitt jag vet så låser de upp för 350 när du själv vill. Bindningstiden på abbet har du ju ändå så du får ändå betala för den hela perioden.

 

 

Pratade med Tre nyss, detta är en uppgift från kundtjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt. Är ju massa andra som köpt nya telefoner och låst upp dem direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste vara folk som har köpt med kontantkort.

 

Kanske det. Märkligt dock. Abbonemangskostnaden kommer man ju inte undan ändå även om man låser upp menar jag.

Även om jag låser upp så kommer jag ju få betala mina 12000 på 2 år. Ingen skillnad mot om jag inte skulle låsa upp.

 

Trist för dig isf för då har du köpt en dyr Ipod. Du kan inte låsa upp den själv i dagsläget så du får köra med 3 isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske det. Märkligt dock. Abbonemangskostnaden kommer man ju inte undan ändå även om man låser upp menar jag.

Även om jag låser upp så kommer jag ju få betala mina 12000 på 2 år. Ingen skillnad mot om jag inte skulle låsa upp.

 

Trist för dig isf för då har du köpt en dyr Ipod. Du kan inte låsa upp den själv i dagsläget så du får köra med 3 isf.

 

 

Ja, i värsta fall får jag köra med 3Kontant tills möjligheten finns att låsa upp.

 

Tycker dock också att det är skumt av Tre att vara så hårda på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att restora en 3GS som levererades med 3.0 tillbaka till 3.0 och sen jailbreaka och låsa upp? Det sitter 3.1.2 i den nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att restora en 3GS som levererades med 3.0 tillbaka till 3.0 och sen jailbreaka och låsa upp? Det sitter 3.1.2 i den nu.

 

Nej. Nytt skydd av apple tvingar folk att bara kunna återställa till senaste. Om man sparat sin ECID SHSH genom cydia när man hade 3.0 så går det. Annars inte.

 

Du kan läsa mer om det här: http://www.saurik.com/id/12

 

Ganska tekniskt dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag laddade ner blackrain via vmware xp:t

 

körde det och då kände itunes på macen av att nått hände och tog kommandot. fick avbryta och då var telen helt knäpp

 

stod bara symbolen om att connecta till itunes.

 

så finns det nått sätt att avaktivera mac itunes undertiden man är in i xp på vmware så jag kan jailbreaka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jailbreakade den precis, fungerade kanon, första gången blev detta. Nu så ska det utforskas :)

 

Föresten, ska man ladda ner de andra två programmen eller bara cydia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...