Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jailbreak för 3.1.2 nu live!


Packey

Rekommendera Poster

SAXAT

 

Following your instructions worked.

I disabled virus scanner

 

- Run blackra1n.exe.

- Plug your phone in.

- closed off itunes

- Clicked on "Make it Rain".

- wait 30 seconds

- itunes started up and BlackRa1n logo appear

- clicked on info screen

- iphone rebooted 20 seconds later

- unlocked sim

- blackra1n icon appeared

thanks

 

 

For those experiencing the problem with BlackRa1n running endlessly with the 'plug into ITunes' logo instead of the GeoHot image, try this...

 

(1) Make sure BlackRa1n isn't running, Itunes is closed and your phone unplugged

 

(2) Hold down the power and home button on your IPhone to shut it off, then turn it back on.

 

(3) Leaving the phone UNPLUGGED, run Blackra1n. It will say 'waiting for iphone'

 

(4) Now plug your phone in.

 

For some reason, if the phone is plugged in first I think Itunes gets in the way and locks iTunesMobileDevice.dll, which is used by blackra1n.

 

For 3G users who are stuck in "Running" screen.

 

Shut down your iphone.

Close itunes and blackra1n

now connect iphone to usb and put it in recovery mode by keeping pressed power+home button together until you see the "ituns cable" screen.

Now leave the buttons, run blackra1n and make it rain.

 

After that install Cydia only and not Icy nor ryp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 309
  • Created
  • Senaste svar
En återställning gör att telefonen blir som ny, Allt som har med JB att göra försvinner och ingen kan se att du har JB:at

Tack Steve Jobs :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, blackra1n.exe har stött på ett problem och måste avslutas... Windows XP Pro :bla:

 

Svarar mig själv, man måste ha iTunes installerat på Windows datorn :whistling: därav felet och att det inte gick att jailbreaka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som är stuck i "done, wait for reboot" och har ituneslogon och en sladd på skärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som är stuck i "done, wait for reboot" och har ituneslogon och en sladd på skärmen?

 

från tidigare inlägg

 

For those experiencing the problem with BlackRa1n running endlessly with the 'plug into ITunes' logo instead of the GeoHot image, try this...

 

(1) Make sure BlackRa1n isn't running, Itunes is closed and your phone unplugged

 

(2) Hold down the power and home button on your IPhone to shut it off, then turn it back on.

 

(3) Leaving the phone UNPLUGGED, run Blackra1n. It will say 'waiting for iphone'

 

(4) Now plug your phone in.

 

For some reason, if the phone is plugged in first I think Itunes gets in the way and locks iTunesMobileDevice.dll, which is used by blackra1n.

 

For 3G users who are stuck in "Running" screen.

 

Shut down your iphone.

Close itunes and blackra1n

now connect iphone to usb and put it in recovery mode by keeping pressed power+home button together until you see the "ituns cable" screen.

Now leave the buttons, run blackra1n and make it rain.

 

After that install Cydia only and not Icy nor ryp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gött att man inte behöver hålla på med DFU-mode, ska testa detta sen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarar mig själv, man måste ha iTunes installerat på Windows datorn :whistling: därav felet och att det inte gick att jailbreaka...

 

Har inget iTunes på min win-partition jag använde för att jailbreaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

från tidigare inlägg

 

For those experiencing the problem with BlackRa1n running endlessly with the 'plug into ITunes' logo instead of the GeoHot image, try this...

 

(1) Make sure BlackRa1n isn't running, Itunes is closed and your phone unplugged

 

(2) Hold down the power and home button on your IPhone to shut it off, then turn it back on.

 

(3) Leaving the phone UNPLUGGED, run Blackra1n. It will say 'waiting for iphone'

 

(4) Now plug your phone in.

 

For some reason, if the phone is plugged in first I think Itunes gets in the way and locks iTunesMobileDevice.dll, which is used by blackra1n.

 

For 3G users who are stuck in "Running" screen.

 

Shut down your iphone.

Close itunes and blackra1n

now connect iphone to usb and put it in recovery mode by keeping pressed power+home button together until you see the "ituns cable" screen.

Now leave the buttons, run blackra1n and make it rain.

 

After that install Cydia only and not Icy nor ryp

 

Testat, men får det inte att fungera :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer snart en ny version av pwnagetool för 3.1.2 annars. Om det här inte funkar för er dvs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu är min 3gs åter igen jailbreakad (i 2min var den obreakad) uppdaterade till 3.1.2 och sen breakade jag med Blackrain å det var ju hur jefla enkelt som hellst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Temudjin

 

Har du en 3gs 3.1 förinstallerad? funkar det på dem?

 

Kan du inte beskriva exakt i steg hur du gjorde=)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men man måste väl inte synka med samma dator som man JB-ar med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men man måste väl inte synka med samma dator som man JB-ar med?

 

Nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare!

 

Har nu prövat 2 ggr att göra detta med min iPhone 3G och det funkar inte!

 

Jag är på version 3.1.2 och det är som sagt den vanliga 3G:n 16gb.

Jag kopplar in telefonen och sedan trycker på make it rain, den hamnar i recoverymode och sedan händer inget mer på flera minuter... Gör jag fel?

Jag är på en helt vanlig firmware me inget mixtrat med, en helt clean iphone. det ska väll funka ändå, det är väll detta det är till för?

 

Länge sedan jag försökte mig på att jailbreaka...

 

Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite sugen på att jailbreaka, men innan jag gör det skulle jag vilja ha svar på några frågor.

 

  • Kan man synkronisera med iTunes-biblioteket efter att man har jailbreakat? (Jag vill kunna synkronisera Kalendern)
     
  • Om man återställer iPhonen, kan man då använda en säkerhetskopia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite sugen på att jailbreaka, men innan jag gör det skulle jag vilja ha svar på några frågor.

 

  • Kan man synkronisera med iTunes-biblioteket efter att man har jailbreakat? (Jag vill kunna synkronisera Kalendern)
     
  • Om man återställer iPhonen, kan man då använda en säkerhetskopia?

 

Ja och ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite sugen på att jailbreaka, men innan jag gör det skulle jag vilja ha svar på några frågor.

 

  • Kan man synkronisera med iTunes-biblioteket efter att man har jailbreakat? (Jag vill kunna synkronisera Kalendern)
  • Om man återställer iPhonen, kan man då använda en säkerhetskopia?

 

 

Japp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare!

 

Har nu prövat 2 ggr att göra detta med min iPhone 3G och det funkar inte!

 

Jag är på version 3.1.2 och det är som sagt den vanliga 3G:n 16gb.

Jag kopplar in telefonen och sedan trycker på make it rain, den hamnar i recoverymode och sedan händer inget mer på flera minuter... Gör jag fel?

Jag är på en helt vanlig firmware me inget mixtrat med, en helt clean iphone. det ska väll funka ändå, det är väll detta det är till för?

 

Länge sedan jag försökte mig på att jailbreaka...

 

Tack för svar!

 

Blir så när en hacker slänger ihop grejjer på en vecka. Otestat och antagligen lite buggar här och var. Man får ta blackrain för vad det är. Själv håller jag mig till dev teams grejjer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja och ja

 

Så man kan fortsätta att säkerhetkopiera iPhonen trots att man har jailbreakat den, eller menar du att man kan använda en av de äldra säkerhetskopiorna? :D Om den fortsätter att säkerhetskopiera efter jailbreak är det ju underbart!

 

 

Blir så när en hacker slänger ihop grejjer på en vecka. Otestat och antagligen lite buggar här och var. Man får ta blackrain för vad det är. Själv håller jag mig till dev teams grejjer.

 

Finns det något som tyder på hur länge man måste vänta på dev team-jailbreaket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något som tyder på hur länge man måste vänta på dev team-jailbreaket?

Nej det är det ingen mer än dom som vet.

Men om man ska spekulera så lär det nog inte dröja så länge, kanske 1 vecka eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare!

 

Har nu prövat 2 ggr att göra detta med min iPhone 3G och det funkar inte!

 

Jag är på version 3.1.2 och det är som sagt den vanliga 3G:n 16gb.

Jag kopplar in telefonen och sedan trycker på make it rain, den hamnar i recoverymode och sedan händer inget mer på flera minuter... Gör jag fel?

Jag är på en helt vanlig firmware me inget mixtrat med, en helt clean iphone. det ska väll funka ändå, det är väll detta det är till för?

 

Länge sedan jag försökte mig på att jailbreaka...

 

Tack för svar!

 

Du måste helt stänga av och slå på telefonen precis innan. Om du inte vet hur man gör - kolla manualen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är det ingen mer än dom som vet.

Men om man ska spekulera så lär det nog inte dröja så länge, kanske 1 vecka eller något.

 

Är det några större skillnader mellan den här jailbreak-metoden jämfört med dev team? Om man inte vill vänta på den, fungerar denna likadant? Backgrounder fungerar eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som upplever att telefonen går aningen långsammare? Eller är det ren inbillning?

 

Har försökt få backgrounder att funka med spotify, någon som kan förklara hur jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt få backgrounder att funka med spotify, någon som kan förklara hur jag ska göra?

 

Det är den enda funktionaliteten jag vill ha så även jag är nyfiken på detta... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som upplever att telefonen går aningen långsammare? Eller är det ren inbillning?

 

Har försökt få backgrounder att funka med spotify, någon som kan förklara hur jag ska göra?

 

Min är inte långsammare tycker jag. När du har spotify igång håller du in homeknappen i ca 2 sekunder. (kommer upp ett meddelande) och släpper så har du sen spotify i bakgrunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...