Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jailbreak för 3.1.2 nu live!


Packey

Rekommendera Poster

  • Svars 309
  • Created
  • Senaste svar
Mac sedan -84

Hej på er där ute :) :) :)

 

Jag har just köpt en I-Phone 3Gs modell: MC134KS, 32 GB som är låst till Telia.

Operativsysemet är: 3.1.2 (7D11).

 

Vill kunna använda den i Spanien där jag bor längre perioder.

 

1. Går det att låsa upp den nu eller kommer det att gå inom den närmaste månaden ?

 

2. Hur gör jag i så fall eller vem kan hjälpa mig ?

 

Hälsningar

Olof

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er där ute :) :) :)

 

Jag har just köpt en I-Phone 3Gs modell: MC134KS, 32 GB som är låst till Telia.

Operativsysemet är: 3.1.2 (7D11).

 

Vill kunna använda den i Spanien där jag bor längre perioder.

 

1. Går det att låsa upp den nu eller kommer det att gå inom den närmaste månaden ?

 

2. Hur gör jag i så fall eller vem kan hjälpa mig ?

 

Hälsningar

Olof

 

Nej det går inte. Ingen vet om eller när det blir möjligt. Bara Telia som kan hjälpa dig med det i nuläget men de låser väl bara upp telefoner som är minst ett år gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppdaterat min redan jailbreakade 3Gs från 3.0.1 till 3.1.2 och har modemfirmware 04.26.08

Vad jag förstått är det bara att återställa en iPhone med denna .ipfw för att jailbreaka. Är det någon som är pigg på att testa hör av er så kan jag ge länk till nedladdning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppdaterat min redan jailbreakade 3Gs från 3.0.1 till 3.1.2 och har modemfirmware 04.26.08

Vad jag förstått är det bara att återställa en iPhone med denna .ipfw för att jailbreaka. Är det någon som är pigg på att testa hör av er så kan jag ge länk till nedladdning.

 

Jepp det bör funka. Dock så kan man inte nergradera basebandet så upplåsning går inte om man redan har högre än 4.26.08

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac sedan -84
Jag har uppdaterat min redan jailbreakade 3Gs från 3.0.1 till 3.1.2 och har modemfirmware 04.26.08

Vad jag förstått är det bara att återställa en iPhone med denna .ipfw för att jailbreaka. Är det någon som är pigg på att testa hör av er så kan jag ge länk till nedladdning.

 

 

Tack för era svar.

 

Vad jag förstår ska jag alltså först byta operativsystem på min I-Phone

från 3.2.1 till 3.0.1 och sedan jailbreaka den.

 

När jag gjort det kan jag då uppdatera till 3.1.2 igen utan problem eller

ska jag fortsätta med 3.0.1 för att i fortsättningen kunna ha den upplåst ?

 

Var kan jag göra det ? Vilka länkar finns för 3.0.1 respetiver för att jailbreaka ?

Är det någon som kan ordna det mot betalning ?

 

Önskar er en fin helg.

Olof

0708 - 933 710

Mail: swedenolof@gmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar.

 

Vad jag förstår ska jag alltså först byta operativsystem på min I-Phone

från 3.2.1 till 3.0.1 och sedan jailbreaka den.

 

När jag gjort det kan jag då uppdatera till 3.1.2 igen utan problem eller

ska jag fortsätta med 3.0.1 för att i fortsättningen kunna ha den upplåst ?

 

Var kan jag göra det ? Vilka länkar finns för 3.0.1 respetiver för att jailbreaka ?

Är det någon som kan ordna det mot betalning ?

 

Önskar er en fin helg.

Olof

0708 - 933 710

Mail: swedenolof@gmail.com

 

Har du redan 3.2.1 finns ingen anledning att gå ned för att uppgradera igen. Du har redan uppgraderat modemfirmware iom att du har 3.2.1 så jailbreak är det enda du kan uppnå.

Drar du ner min (eller någon annan jailbreakad custom-restore.ipsw ) ska du kunna klicka restore med Alt nedtryckt och peka på custom-restore och jailbreaka på så sätt. (Om jag fattat det hela rätt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac sedan -84
Har du redan 3.2.1 finns ingen anledning att gå ned för att uppgradera igen. Du har redan uppgraderat modemfirmware iom att du har 3.2.1 så jailbreak är det enda du kan uppnå.

Drar du ner min (eller någon annan jailbreakad custom-restore.ipsw ) ska du kunna klicka restore med Alt nedtryckt och peka på custom-restore och jailbreaka på så sätt. (Om jag fattat det hela rätt)

 

 

Hör att jag pratar med ett proffs :respekt:

Måste säga att jag är en nolla när det gäller

den här nivån så för mig säger detta inte

allt :fundersam:

 

!. Med att "dra ner" menar du all ladda ner vad

jag kan förstå ! ?

 

2. Men vilken länk är det ?

 

3. Ochnär jag laddat ner den filen vad gör jag då ?

 

4. Är det i datorn jag klickar "restore" och samtidigt

håller "alt" nertryckt ?

 

5. Var syns det att jag kan peka på "cusom-resore" ?

 

6. Ska jag samtidigt ha min I-Phone ansluten till min

MacBook via sladden när detta sker ?

 

7. Är det någon nackdel med att Jailbreaka nu och i

framtiden vad gäller garanti, ladda ner alla program,

störningar, osv. ?

 

Ja som du förstår är det många frågor för en nolla men

självklarheter för ett proffs :unsure::bultandehjarta:

 

Finns det någon som gör det mot betalning eller som

har en komplett instruktion för detta ?

 

Olof

Mac sedan -84

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör att jag pratar med ett proffs :respekt:

Måste säga att jag är en nolla när det gäller

den här nivån så för mig säger detta inte

allt :fundersam:

 

!. Med att "dra ner" menar du all ladda ner vad

jag kan förstå ! ?

 

2. Men vilken länk är det ?

 

3. Ochnär jag laddat ner den filen vad gör jag då ?

 

4. Är det i datorn jag klickar "restore" och samtidigt

håller "alt" nertryckt ?

 

5. Var syns det att jag kan peka på "cusom-resore" ?

 

6. Ska jag samtidigt ha min I-Phone ansluten till min

MacBook via sladden när detta sker ?

 

7. Är det någon nackdel med att Jailbreaka nu och i

framtiden vad gäller garanti, ladda ner alla program,

störningar, osv. ?

 

Ja som du förstår är det många frågor för en nolla men

självklarheter för ett proffs :unsure::bultandehjarta:

 

Finns det någon som gör det mot betalning eller som

har en komplett instruktion för detta ?

 

Olof

Mac sedan -84

 

såvida du inte har en för ny iphone(de allra allra senaste har tätat hålet som krävs för untethered jailbreak(finns dock tethered jb men då måste man ansluta iphone till dator för att bota upp iphone, tråkigt ifall man är ute på fältet och råkar få batteritorsk t ex)

 

Men förutsatt att din telefon går att köra untethered så kan du välja två olika metoder,

 

den enklaste borde vara Blackra1n av Geohot:

 

blackra1n.com (för mjukvaran)

http://iphonejtag.blogspot.com/ (utvecklarens blogg)

 

Annars kan du använda dig av DevTeams pwnagetool(som de flesta nog föredrar då devteam släppt majoriteten av alla jailbreaks hitills)

 

http://blog.iphone-dev.org/

 

 

instruktioner finns såklart på utvecklarnas bloggar men för enklare guider med bilder att följa checka denna sida, http://iclarified.com/entries/index.php?ca...d=11&seid=2

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brorsan fick sin igår och det funkade utmärkt att jailbreaka den med blackra1n så fortfarande kan man ha hoppet uppe att det är en gammal fån man får :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med nya iPhone och att "untethered jailbreak" inte skulle fungera låter ju otrevligt. Har det levererats sådana telefoner i Sverige än? Jag väntar på en 3GS från Tre som bör komma i början/mitten på nästa vecka.

Som jag har förstått det så skulle jag nog inte trivas så bra med en icke-Jailbreakad iPhone, har inga stora krav men tyvärr har ju Äppelfolket låst den där luren lite väl mycket.

*håller tummarna* för att jag kan Jailbreaka min 3GS när den kommer. Finns det något versionsnummer på programvaran eller liknande på de nya så man kan kolla om det skall fungera med "untethered jailbreak" eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade det själv, tydligen Bootromet som är lagat, exploiten "24kpwn" fungerar tydligen inte i den. Från och med iBoot-359.3.2 går det alltså inte att Jailbreaka på det vanliga sättet, hoppas jag klarar mig på min nya 3GS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade det själv, tydligen Bootromet som är lagat, exploiten "24kpwn" fungerar tydligen inte i den. Från och med iBoot-359.3.2 går det alltså inte att Jailbreaka på det vanliga sättet, hoppas jag klarar mig på min nya 3GS.

 

Jag fick min iPhone förra veckan och den hade den nya verisonen av bootromen men jag hade inga problem med att jailbreaka den.

Använde blackra1n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min iPhone förra veckan och den hade den nya verisonen av bootromen men jag hade inga problem med att jailbreaka den.

Använde blackra1n.

Hur vet du att du hade nya boot-romen då? Finns bara ett sätt att kolla på vad jag vet, med något USB-debug-program för Windows. Om du kunde JailBreaka den skulle jag säga att du inte har den nya iBoot. För med den nya går det nämligen inte. Såvida du inte har Tethered Jailbreak då, men den versionen av Blackra1n som klarar det kom ju först idag.

 

Jag får min 3GS 16GB imorgon, får väl se om jag kan JailBreaka eller inte. skall köra med en tidigare version av Blackra1n, vill inte köra Tethered FB även om det är enda alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du att du hade nya boot-romen då? Finns bara ett sätt att kolla på vad jag vet, med något USB-debug-program för Windows. Om du kunde JailBreaka den skulle jag säga att du inte har den nya iBoot. För med den nya går det nämligen inte. Såvida du inte har Tethered Jailbreak då, men den versionen av Blackra1n som klarar det kom ju först idag.

 

Jag får min 3GS 16GB imorgon, får väl se om jag kan JailBreaka eller inte. skall köra med en tidigare version av Blackra1n, vill inte köra Tethered FB även om det är enda alternativet.

 

Jag kopplade in den i DFU-läge i datorn och kollade genom Systeminformationen. Hade version 359.3.2 och hade inget problem med att jailbreaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt :blink: men grattis... Det ska ju inte gå med den versionen... :unsure:

 

Får av allt att döma min idag, återkommer med hur det går för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt :blink: men grattis... Det ska ju inte gå med den versionen... :unsure:

 

Får av allt att döma min idag, återkommer med hur det går för mig.

 

Allt jag har läst är att Dev-teams jailbreak inte ska fungera nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac sedan -84

Hej på er,

 

Med risk för att vara tjatig frågar jag:

 

Vad är det för skillnad mellan jailbreaka och att låsa upp en I-Phone 3Gs ?

 

Min nya I-Phone 3Gs är låst till Telia. Jag vill kunna använda den när jag är i Spanien och är villiga att betala för att någon hjälper mig att låsa upp den. Kan någon här hjälpa mig med det ? Jag bor i Gbg.

 

Mobil: 0708 - 933 710.

Mail: swedenolof@gmail.com

 

Hälsningar

Olof

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er,

 

Med risk för att vara tjatig frågar jag:

 

Vad är det för skillnad mellan jailbreaka och att låsa upp en I-Phone 3Gs ?

 

Min nya I-Phone 3Gs är låst till Telia. Jag vill kunna använda den när jag är i Spanien och är villiga att betala för att någon hjälper mig att låsa upp den. Kan någon här hjälpa mig med det ? Jag bor i Gbg.

 

Mobil: 0708 - 933 710.

Mail: swedenolof@gmail.com

 

Hälsningar

Olof

 

Går inte att låsa upp om den har 3.1 eller senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kunde Jailbreaka utan problem. *pust* Men jag såg att jag bara hade version 3.1 i min iPhone, frågan är ju då vad som händer om jag lägger in 3.1.2? Någon som vet? Får Breaka om den gissar jag, men riskerar jag att få in den nya iBoot så att den inte går att Jailbreaka sen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kunde Jailbreaka utan problem. *pust* Men jag såg att jag bara hade version 3.1 i min iPhone, frågan är ju då vad som händer om jag lägger in 3.1.2? Någon som vet? Får Breaka om den gissar jag, men riskerar jag att få in den nya iBoot så att den inte går att Jailbreaka sen?

Du måste uppdatera och sen JB igen. Du kommer kunna jailbreaka men inte låsa upp den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hjälp!

Jag jailbreaka min telefon nu och gick in och ladda ner backgrounder, när det var complete och jag tryckte på reload springboard så haka skiten upp sig så nu står jag där och det visar att det laddar men inget händer. går inte att stänga av telefon eller nåt. va fan ska jag göra? ladda telefon samtidigt och när jag drog ur laddarn så visar det fortfarande att den laddar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hjälp!

Jag jailbreaka min telefon nu och gick in och ladda ner backgrounder, när det var complete och jag tryckte på reload springboard så haka skiten upp sig så nu står jag där och det visar att det laddar men inget händer. går inte att stänga av telefon eller nåt. va fan ska jag göra? ladda telefon samtidigt och när jag drog ur laddarn så visar det fortfarande att den laddar

 

Håll ner både home och powerknappen tills den stängs av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag gjorde det men när jag starta telefon så kom bara apple märket upp men efter ett tag jag koppla in till datorn så börja den synkronisera och då funka det igen. blev lite orolig där ett tag :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...