Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jailbreak för 3.1.2 nu live!


Packey

Rekommendera Poster

sgt_slaughter
SSH installeras INTE automatiskt. Finns ingen som helst anledning att installera SSH. Det är bara om du absolut måste in och rota i filsystemet som du kan behöva SSH.

 

Aha, men behöver man inte ändå ändra lösenordet eller är de "säkert" som det är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 309
  • Created
  • Senaste svar
Aha, men behöver man inte ändå ändra lösenordet eller är de "säkert" som det är?

 

Jo OM du installerar SSH kan det ju vara smart att byta till ett password som inte alla redan känner till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det går alldeles utmärkt att jailbreaka iphone med senaste bootprogramvaran. Nackdelen är att du måste ansluta till datorn om du har stängt av din Iphone. Har själv breakat min men återgått till standard pga att jag tycker att det är en stor nackdel att behöva ansluta till datorn för att starta upp telefonen. Min förhoppning är att det snart kommer en lösning även på detta problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det går alldeles utmärkt att jailbreaka iphone med senaste bootprogramvaran. Nackdelen är att du måste ansluta till datorn om du har stängt av din Iphone. Har själv breakat min men återgått till standard pga att jag tycker att det är en stor nackdel att behöva ansluta till datorn för att starta upp telefonen. Min förhoppning är att det snart kommer en lösning även på detta problem.

 

Men hur ofta stänger man egentligen av sin telefon? Min SE K850i t.ex. stängde jag aldrig av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lyckats spara mina ecid / shsh filer både på dator och cydia och ligger kvar på gammalt baseband vilket gör att jag är tveksam till att använda blackra1n. Undrar därför följande:

 

Kan jag låna en polares mac-dator och PwnageTool för att jailbreaka min telefon, sen när det är klart koppla iphonen till min dator och aktivera den i "mitt" i-tunes"?

 

Förstår inte annars hur jag ska göra då jag sitter på windows och blackra1in är enda lösningen, men innebär en baseband uppgradering. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lyckats spara mina ecid / shsh filer både på dator och cydia och ligger kvar på gammalt baseband vilket gör att jag är tveksam till att använda blackra1n. Undrar därför följande:

 

Kan jag låna en polares mac-dator och PwnageTool för att jailbreaka min telefon, sen när det är klart koppla iphonen till min dator och aktivera den i "mitt" i-tunes"?

 

Förstår inte annars hur jag ska göra då jag sitter på windows och blackra1in är enda lösningen, men innebär en baseband uppgradering. :(

 

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var precis och handlade en vit 3G 16G (telialåst), som jag jailbreakade och låste upp på 5 minuter. Ruskigt bra! :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja

 

 

 

Det är alltså bara att följa t ex iclarified guiden och sen när själva jailbreaken är färdig så connectar jag den till min pc o synkar med i-tunes på den pc:n?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltså bara att följa t ex iclarified guiden och sen när själva jailbreaken är färdig så connectar jag den till min pc o synkar med i-tunes på den pc:n?

 

 

Räcker det alltså att jag lånar en polares mac-dator, loggar in på mitt i-tunes konto på hans dator o sen kör hela processen med pwnage och sen uppdaterar med den "custom firmware bundle" jag fått fram på hans dator, fast inloggad på mitt i-tunes konto?

 

Mkt tacksam för svar då jag har en MAC-dator till förfogande under kvällen och gärna vill få detta gjort. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte itunes för att skapa en custom firmware

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lyckats spara mina ecid / shsh filer både på dator och cydia och ligger kvar på gammalt baseband vilket gör att jag är tveksam till att använda blackra1n. Undrar därför följande:

 

Kan jag låna en polares mac-dator och PwnageTool för att jailbreaka min telefon, sen när det är klart koppla iphonen till min dator och aktivera den i "mitt" i-tunes"?

 

Förstår inte annars hur jag ska göra då jag sitter på windows och blackra1in är enda lösningen, men innebär en baseband uppgradering. :(

Varför vill du inte uppgradera basebandet?

 

Jag ville uppgradera från jailbreakad 3.0.1 till jailbreakad 3.1.2 och körde PwnageTool för att behålla mitt baseband. När allt var klart med jailbreak och ultrasn0w-upplåsning (efter jäkligt lång tid...) tyckte jag att telefonen sög onormalt mycket batteri, den blev även varm.

 

Så jag uppdaterade sedan faktiskt via iTunes och fick således både 3.1.2 och nya basebandet 05.11.07. Körde Blackra1n för att jailbreaka och sedan Blacksn0w för att låsa upp. Allt gick på under 5 minuter och funkade klockrent! Oslagbart om du frågar mig.

 

Kör Blackra1n och Blacksn0w!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon meer som har problem med att blackra1n hänger telefonen i reboot sekvensen så den fastanar i recovery mode (itunes+usb). Fick min ny lur idag har harrvat med det här sen kl 15.00 börjar fn bli lite sur nu. Vill låsa upp den då jag

har behov av att kunna köra olika operatörer.

 

Datorn jag vill jailbreaka ifrån är en MBP 17 c2d 2.93 med 10.5.8

Telefonen 3gs 16gb 3.1.2 och nya basebandet 05.11.07

 

Snälla hjälp börjar kännas sjukt segt nu.

 

Ja jag har massa tutorials och testat och donat med det mesta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon mer som har problem med att blackra1n hänger telefonen i reboot sekvensen så den fastanar i recovery mode (itunes+usb). Fick min ny lur idag har harrvat med det här sen kl 15.00 börjar fn bli lite sur nu. Vill låsa upp den då jag

har behov av att kunna köra olika operatörer.

 

Datorn jag vill jailbreaka ifrån är en MBP 17 c2d 2.93 med 10.5.8

Telefonen 3gs 16gb 3.1.2 och nya basebandet 05.11.07

 

Snälla hjälp börjar kännas sjukt segt nu.

 

Ja jag har massa tutorials och testat och donat med det mesta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon mer som har problem med att blackra1n hänger telefonen i reboot sekvensen så den fastanar i recovery mode (itunes+usb). Fick min ny lur idag har harrvat med det här sen kl 15.00 börjar fn bli lite sur nu. Vill låsa upp den då jag

har behov av att kunna köra olika operatörer.

 

Datorn jag vill jailbreaka ifrån är en MBP 17 c2d 2.93 med 10.5.8

Telefonen 3gs 16gb 3.1.2 och nya basebandet 05.11.07

 

Snälla hjälp börjar kännas sjukt segt nu.

 

Ja jag har massa tutorials och testat och donat med det mesta

 

Det skulle ev kunna vara så att din telefon har Apples nya bootrom som vid jailbreak kräver usbanslutning och förnyad jailbreak. Jag har inte hängt med i detta så bra, kolla in Geohots blogg för mer info.

 

"If your ipt2/3GS/ipt3 is rebooting into recovery after running blackra1n, this isn't a bug. It's a feature. You need to run blackra1n every time to boot it. This 'feature', called tethered jailbreak, is enabled by upgrades Apple made to the bootrom and the fact ipt3 uses nand flash."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon mer som har problem med att blackra1n hänger telefonen i reboot sekvensen så den fastanar i recovery mode (itunes+usb). Fick min ny lur idag har harrvat med det här sen kl 15.00 börjar fn bli lite sur nu. Vill låsa upp den då jag

har behov av att kunna köra olika operatörer.

 

Datorn jag vill jailbreaka ifrån är en MBP 17 c2d 2.93 med 10.5.8

Telefonen 3gs 16gb 3.1.2 och nya basebandet 05.11.07

 

Snälla hjälp börjar kännas sjukt segt nu.

 

Ja jag har massa tutorials och testat och donat med det mesta

 

Fick min telefon och har hållt på med detta i flera timmar nu. Det är verkligen frustrerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl ingen untethered jailbreak på de nyaste Iphones? Isf så måste man köra blackrain varenda gång man bootar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Personligen tycker jag att koppla i sladden till datorn varje gång jag startar om telefonen, inte är något problem. Startar om telefonen max 1 gång varje vecka och jag har alltid laddaren i med mig i jackfickan.

 

Jag ser dock fram emot att det släpps en untethered jb då jag har flera bekanta som stänger av telefonen på nätterna osv. :)

 

/Jan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att koppla i sladden till datorn varje gång jag startar om telefonen, inte är något problem. Startar om telefonen max 1 gång varje vecka och jag har alltid laddaren i med mig i jackfickan.

 

Jag ser dock fram emot att det släpps en untethered jb då jag har flera bekanta som stänger av telefonen på nätterna osv. :)

 

/Jan

 

 

En fundering jag har, kan man respringa utan att behöva re-jailbreaka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror knappast att det kommer något untethered jailbreak på ett bra tag. Dev team verkar ju nästan ha lagt ner och Geohot har dementerat på Twitter att han jobbar med det. Så vi får nog vänta ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror knappast att det kommer något untethered jailbreak på ett bra tag. Dev team verkar ju nästan ha lagt ner och Geohot har dementerat på Twitter att han jobbar med det. Så vi får nog vänta ett tag.

 

 

de väntar nog in ny mjukvara från apple före de släpper i varje fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fundering jag har, kan man respringa utan att behöva re-jailbreaka?

 

 

någon som som gjort en jb på en nyare 3gs måste ju kunna svara på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon som som gjort en jb på en nyare 3gs måste ju kunna svara på detta?

 

Kan kolla läget om ca en vecka då frugan får sin ifåne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...