Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3GS hos Halebop


Hampos

Rekommendera Poster

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar
Leveranstiden är lång delvis för att Halebop skickar in en beställning om kontroll av din kredivärdighet, alltså kolla om du har betalningsanmärkningar och vilken årsinkomst du har. Beroende på hur mycket kreditinstitutet har att göra - detta sköts separat av ett externt företag utanför Halebop-Telia Sonera - så kan denna koll ta olika lång tid. Först när kreditkollen är klar och godkänd så behandlar Halebop ansökan om abonnemanget och beställningen av telefonen.

 

Sedan beror det även på om du har ett annat abonnemang sedan tidigare hos annan leverantör, då tar det längre tid att få leverans jämfört med om du har Halebop sedan tidigare - för Halebop måste skicka ut nytt SIM-kort till dig (har man Halebop sedan tidigare så kopplar de bara om till ny abonnemangsform på existerande kort) och dels måste ju Halebop också kontakta din tidigare leverantör och få ett besked från dem om när de kan koppla om ditt nummer.

 

Som om detta inte skulle vara nog så är det kö på telefonerna och mängder med beställningar, vilket innebär att det företag som skickar ut telefonerna inte hinner med alla beställningar så det tar tid för dem att göra leveranserna.

 

Så inom 4 veckor är det som processen tar för det är så många beställningar och mycket administrativt i samband med det och det är för lite personal som jobbar med det så det är därför långa väntetider på pappersarbetet.

 

Tack, då vet jag lite mer. Det är bara att bita i det sura äpplet och vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet vilka krav man måste uppfylla vid kreditkontrollen för att bli godkänd när man beställer ett nytt abonnemang hos Halebop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick nyss en leveransbekräftelse från Halebop på min mail. Betyder det att de snart kommer att skicka telefonen? :D

 

 

Hur länge sen var det du fick brev hem om att kreditupplysning var gjord? Och som sagts tidigare, när beställde du? Vilken version? :) Hoppas på lite leveranser nu då i början av nästa vecka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde precis en svart 16gb hos Halebop! Hoppas den kommer i september.

 

Något man behöver göra nu, lr sköter Halebop rubbet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lång tid från det att ni beställde dröjde det till ni fick hem brev om kreditupplysning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halebop stödjer inte tethering (även om det går att komma runt).

 

Nej det stödjer inte men om man nu vill dela ut så går det att göra. om man har behov av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då har man ju internet i sin laptop!

Halebop är ett abonnemang för mobiltelefon, inte ett abonnemang för mobilt bredband till datorn. Är det det som man söker så finns det många andra lösningar.

 

Men är man ute och reser i sverige med sin dator eller du har en stuga eller extra lägenhet och är student så kan det vara en bra ekonomisk lösning. 0,5 mbit kan vara en bra surf hastighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick nyss en leveransbekräftelse från Halebop på min mail. Betyder det att de snart kommer att skicka telefonen? :D

 

 

När beställde du den? och vilken beställde du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När beställde du den? och vilken beställde du?

Beställde en vit iPhone 32gb igår. Såg nyss att avtalsbrevet iaf är skickat, får det förmodligen imorgon. När kan jag förväntas få min mobil? Eftersom de stod att de fanns i lager kanske det finns en gnutta chans att jag får den lite tidigare? Eller jag kanske får vänta på nästa leverans från Apple, vad vet jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en vit iPhone 32gb igår. Såg nyss att avtalsbrevet iaf är skickat, får det förmodligen imorgon. När kan jag förväntas få min mobil? Eftersom de stod att de fanns i lager kanske det finns en gnutta chans att jag får den lite tidigare? Eller jag kanske får vänta på nästa leverans från Apple, vad vet jag...

 

du kommer helt klart att få den imorn. Ja fick min två dagar efter jag hade beställt den. Samma sak för min kompis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en vit iPhone 32gb igår. Såg nyss att avtalsbrevet iaf är skickat, får det förmodligen imorgon. När kan jag förväntas få min mobil? Eftersom de stod att de fanns i lager kanske det finns en gnutta chans att jag får den lite tidigare? Eller jag kanske får vänta på nästa leverans från Apple, vad vet jag...

 

 

Fan altså att jag ej tänkte på det... haha Har ngn hört ngt om apples nästa leverans till halebop? eller de kanske fått denna veckan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kommer helt klart att få den imorn. Ja fick min två dagar efter jag hade beställt den. Samma sak för min kompis.

 

Fyfan vad härligt isf :D tackar för svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min iPhone 3gs 16gb svart den 9/8, har inte fått något kollid eller något förutom en beställnings bekräftelse,

imorgon har det gått precis 4 veckor, och blir fan arg om jag inte får den då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gav upp nyss... Nu är en vit 32GB beställd istället. Detta borde innebära att det kommer en jätteleverans imorgon till Halebop på 16GB. :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska jag göra med pappret som man ska skriva under abbonemanget? Ska man skicka tillbaka det till Halebop direkt när man skrivit under?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått min iPhone :D Är helt överlycklig! Kan någon snäll person ge mig lite tips som jag ska tänka på? Just nu Står det "Avvaktar aktivering". Hur länge kommer det att vara så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har beställt iphone 3gs vit 16GB hos halebop den 31/8 skickade mail till halebop för att kolla leveranstid och de svarade 4 veckor från beställning. jag har bara fått beställningsbekräftelse från halebop :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått min iPhone :D Är helt överlycklig! Kan någon snäll person ge mig lite tips som jag ska tänka på? Just nu Står det "Avvaktar aktivering". Hur länge kommer det att vara så?

 

när beställde du din?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min iPhone 3gs 16gb svart den 9/8, har inte fått något kollid eller något förutom en beställnings bekräftelse,

imorgon har det gått precis 4 veckor, och blir fan arg om jag inte får den då!

 

Har beställt exakt den 9/8 samma modell också... blir så jävla less på detta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en svart 16gb 30/8. Får väl hoppas jag får den innan jul! Halebop förlängde porteringen till den 28/9. Om det säger något eller om de bara vill försöka upprätthålla budet på 4 veckors leveranstid har jag inte bestämt mig för..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har beställt exakt den 9/8 samma modell också... blir så jävla less på detta..

 

 

Har också beställt den... men 31/8 :P och jag e redan less... det borde ju komma en stor leverans snart!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också beställt den... men 31/8 :P och jag e redan less... det borde ju komma en stor leverans snart!!

 

Frågan är om kommande leverans kommer täcka alla som har beställt, det tror inte jag. Eller så sker det kanske småleveranser kontinuerligt. Pratade med Halebop igår, de har ju inte lagret på samma ort och kan inte kolla i systemet efter hur stor kön är osv. Undra varför de inte har samma datasystem som Telia egentligen.. kan man fråga sig. För att inte dö av besvikelse har jag ställt in mig på att vänta hela september.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...