Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3GS hos Halebop


Hampos

Rekommendera Poster

Jag beställde i fredags men min nummer portering gick inte igenom från tele2... det visade sig att mitt nr var oregistrerat så jag har reggat den nu och gjort ett nytt försök. Hoppas beställningen har gått iväg nu!

 

Ngn som har koll på hur länge jag får vänta på en 16gb 3gs svart om den är beställd 31/8?

 

Varken Apple eller deras underleverantörer behagar att ge någon somhelst antydan till beräknad leveranstid. Detta innebär att folk börjar spekulera/sprida rykten.

Tittar man runt på olika forum samt tar med i beräkningen vad de olika leverantörernas respektive kundtjänster säger, så får vi en uppskattad leveranstid på ett par dagar till ett par månader.

Happy waiting!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar
Varken Apple eller deras underleverantörer behagar att ge någon somhelst antydan till beräknad leveranstid. Detta innebär att folk börjar spekulera/sprida rykten.

Tittar man runt på olika forum samt tar med i beräkningen vad de olika leverantörernas respektive kundtjänster säger, så får vi en uppskattad leveranstid på ett par dagar till ett par månader.

Happy waiting!

 

 

Har läst runt lite nu... ser att folk väntar fortfarande som beställt 7/8. men snart borde de få in stora leveranser till halebop snart. så jag kanske inte behöver vänta så länge ändå.....?? eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varken Apple eller deras underleverantörer behagar att ge någon somhelst antydan till beräknad leveranstid. Detta innebär att folk börjar spekulera/sprida rykten.

Tittar man runt på olika forum samt tar med i beräkningen vad de olika leverantörernas respektive kundtjänster säger, så får vi en uppskattad leveranstid på ett par dagar till ett par månader.

Happy waiting!

 

 

Precis. Det var därför jag frågade tidigare i tråden vart ryktena kom ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har man beställt en iPhone 3GS vit 32gb från Halebop och det stod att de fanns i lager. Finns det någon chans att den kommer denna vecka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har man beställt en iPhone 3GS vit 32gb från Halebop och det stod att de fanns i lager. Finns det någon chans att den kommer denna vecka?

 

 

vart ser du att de finns i lager?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vart ser du att de finns i lager?

 

Det står under bilden om du går in på www.halebop.se och klickar dig in på den vita iPhone 32gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står under bilden om du går in på www.halebop.se och klickar dig in på den vita iPhone 32gb

 

Nej det gör det inte. Det står "Leveranstid: Just nu är det upp till 4 veckors leveranstid p.g.a stor efterfrågan på iPhone 3GS hos oss.".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det gör det inte. Det står "Leveranstid: Just nu är det upp till 4 veckors leveranstid p.g.a stor efterfrågan på iPhone 3GS hos oss.".

 

 

Precis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojar ni med mig eller? Jag sitter och kollar på bilden nu ? Det står "Finns i lager". Ni måste vara inne på fel iPhone? VIT iPHONE 32GB!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej nu ser jag att det står Leveranstid upp till 4 veckor men det står i texten och inte under bilden. För under bilden står det "Finns i lager". Konstigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din beställning ser bra ut. Hur länge du får vänta på din iPhone vågar jag dock inte säga då det är så väldigt stor efterfrågan, men jag ser att det var ett tag sedan du beställde så den ska vara på G.

 

Hälsningar

Erik

Halebop kundtjänst

 

Beställde den 14/08 :crossfingers:

 

Hej! Jag har en fråga ang. "fri surf".

 

Kommer era system automatisk känna av ifall ett simkort övertrasserar 500mb gränsen och direkt övergå till lägre hastighet? (57kbit/s) Kommer det bli ändring på den mängden?`te.x 1000mb eller 2000mb fri surf (500mb är väldigt snålt i min mening).

 

Och visst nollas räknarna efter sista dagen varje månad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har en fråga ang. "fri surf".

 

Kommer era system automatisk känna av ifall ett simkort övertrasserar 500mb gränsen och direkt övergå till lägre hastighet? (57kbit/s) Kommer det bli ändring på den mängden?`te.x 1000mb eller 2000mb fri surf (500mb är väldigt snålt i min mening).

 

Och visst nollas räknarna efter sista dagen varje månad?

 

 

Jag tycket alla här ska skriva ett mail till kundtjänst att vi tycket att det är snålt med 500 mb och att de ska öka det...

Om alla skriver så kanske de tar upp det på ett möte... sen kan det ju bli ändring om kunder är missnöjda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycket alla här ska skriva ett mail till kundtjänst att vi tycket att det är snålt med 500 mb och att de ska öka det...

Om alla skriver så kanske de tar upp det på ett möte... sen kan det ju bli ändring om kunder är missnöjda.

 

Tycker jag inte att vi ska göra. Deras priser är bra som de är. Om de höjer mängden data så höjer de även månadskostnaden:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde 7/8, inget spår ännu. Så att folk som beställde 16 gig svart 19/8 inte har fått dem är föga förvånande tycker jag :)

 

Min iPhone 16Gb svart levererades den 20 augusti och den var beställd den 4 augusti.

Telefonen fungerar utmärkt, ser bra ut, skön känsla.

Abonnemanget tog ett par dagar för Halebop att koppla om från mitt existerande kontantkort.

 

Jag tycker 500Mb räcker till mer än väl. Ett tips - om man är nära WiFi så kör ju telefonen på det istället för via mobilnätet.

WiFi-nät finns i många storstäder, i en del gallerior och på andra ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iPhone 16Gb svart levererades den 20 augusti och den var beställd den 4 augusti.

Telefonen fungerar utmärkt, ser bra ut, skön känsla.

Abonnemanget tog ett par dagar för Halebop att koppla om från mitt existerande kontantkort.

 

Jag tycker 500Mb räcker till mer än väl. Ett tips - om man är nära WiFi så kör ju telefonen på det istället för via mobilnätet.

WiFi-nät finns i många storstäder, i en del gallerior och på andra ställen.

 

 

Men vill man dela ut internet till sin laptop så räcker det inte länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, har haft min Iphone 32Gb nu i cirka 2,5 vecka, är kanon nöjd, men har märkt att den kan "hänga till sej" i nåra sekunder när man skriver sms o dylikt! Det har nästan blivit värre o värre dom senaste dagarna!

 

Nån annan som har fått detta fenomen!?

 

MVH Emil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, har haft min Iphone 32Gb nu i cirka 2,5 vecka, är kanon nöjd, men har märkt att den kan "hänga till sej" i nåra sekunder när man skriver sms o dylikt! Det har nästan blivit värre o värre dom senaste dagarna!

 

Nån annan som har fått detta fenomen!?

 

MVH Emil

 

ot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lång tid har det tagit för er som beställt att få era nya SIM-kort? Jag har nummerporterat och mitt gamla kort kommer att sluta fungera i natt. Däremot har jag fortfarande inte fått mitt nya SIM-kort från Halebop, och riskerar därmed att bli utan fungerande telefon öht.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en svart iPhone 3GS 16GB igår. Blev lite förvånad över att leveranstiden är så lång så jag skickade ett mail till kundtjänst och fick följande svar:

 

Hej Daniel

 

Leveranstiden är 4 veckor från det att du gjorde beställningen. Vi kan inte ge dig något mer specifikt datum på när leveransen kommer att ske.

 

Hälsningar

Sandra

Halebop kundtjänst

-------

 

Hur lång tid har det tagit för er andra att få telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vill man dela ut internet till sin laptop så räcker det inte länge!

 

Men då har man ju internet i sin laptop!

Halebop är ett abonnemang för mobiltelefon, inte ett abonnemang för mobilt bredband till datorn. Är det det som man söker så finns det många andra lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en svart iPhone 3GS 16GB igår. Blev lite förvånad över att leveranstiden är så lång

 

Leveranstiden är lång delvis för att Halebop skickar in en beställning om kontroll av din kredivärdighet, alltså kolla om du har betalningsanmärkningar och vilken årsinkomst du har. Beroende på hur mycket kreditinstitutet har att göra - detta sköts separat av ett externt företag utanför Halebop-Telia Sonera - så kan denna koll ta olika lång tid. Först när kreditkollen är klar och godkänd så behandlar Halebop ansökan om abonnemanget och beställningen av telefonen.

 

Sedan beror det även på om du har ett annat abonnemang sedan tidigare hos annan leverantör, då tar det längre tid att få leverans jämfört med om du har Halebop sedan tidigare - för Halebop måste skicka ut nytt SIM-kort till dig (har man Halebop sedan tidigare så kopplar de bara om till ny abonnemangsform på existerande kort) och dels måste ju Halebop också kontakta din tidigare leverantör och få ett besked från dem om när de kan koppla om ditt nummer.

 

Som om detta inte skulle vara nog så är det kö på telefonerna och mängder med beställningar, vilket innebär att det företag som skickar ut telefonerna inte hinner med alla beställningar så det tar tid för dem att göra leveranserna.

 

Så inom 4 veckor är det som processen tar för det är så många beställningar och mycket administrativt i samband med det och det är för lite personal som jobbar med det så det är därför långa väntetider på pappersarbetet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick nyss en leveransbekräftelse från Halebop på min mail. Betyder det att de snart kommer att skicka telefonen?:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...