Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pastorn i Knutby...på bild!


JvA

Rekommendera Poster

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Tilläggas bör väl också göras, att om du väljer att radera dina inlägg så kan du inte påverka de inlägg där dina inlägg blivit citerade. Då får du kontakta alla som svarat på dina inlägg med citat och fråga dem om de är villiga att radera dina citerade inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”det ska nog även du klara av.”

 

Du har en klart nedlåtande ton för at vara en admin... tråkigt på detta ställe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”det ska nog även du klara av.”

 

Du har en klart nedlåtande ton för at vara en admin... tråkigt på detta ställe...

Eftersom du själv sa att med din kunskap så får nog en Admin göra jobbet så förklarade jag att även du klarar av det.

 

Citat: dasldhal.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Bråkar ni nu igen...vad trött jag blir.

Låt inte detta forumet bli en lika löjlig sandlåda som HMC

Ta nu en Toy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser händelseförloppet så inleddes allt med Reefers plumpa uttalande om att alla troende är psykfall. Som sagt, man ska få uttrycka sin åsikt så länge det faller inom lagens och forumets gränser, MEN, det finns sätt att säga saker på som inte leder till meningslösa personangrepp och dylikt.

 

Du ser händelseförloppet fel, "irritationsmomentet" kom iom fjellis och cyberpets personliga gnabb, men det missade du visst?

 

Och jag vidhåller att människor idag som tror på amsagor är psykfall.

 

Jag har fortfarande inte fått någon förklaring till alla motsägelser i bibeln eller dess fruktansvärda och makabra våldsinnehåll, bara personliga påhopp från folk som kallar sig för troende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Ta nu en Toy

Det heter ett Toy, din f*rb'* j*a i***t, du kan dr* *t h****te....

 

 

 

(kanske säkrast att tillägga: :P )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns just nu att köpa i den gamla original förpackningen.. den avlånga kartongen - på tex Statoil.

 

Klart of topic - kanske skall flyttas? Ursäkta att jag föreslår det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Malaco börjat tillverka Toy nu igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade inte om det var Malaco. Den såg i alla fall ut så som jag mindes den och så stod det ngt om begränsad tid och originalet... men vem vet...

 

Som för er andra är ett varumärke, med Marabou och en del till inom norska Freia som sedan köptes upp av ngn annan multimatjätte...

 

Undrar om pastorn köpte ett paket på bensinstationen...??? (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser händelseförloppet så inleddes allt med Reefers plumpa uttalande om att alla troende är psykfall. Som sagt, man ska få uttrycka sin åsikt så länge det faller inom lagens och forumets gränser, MEN, det finns sätt att säga saker på som inte leder till meningslösa personangrepp och dylikt.

 

Du ser händelseförloppet fel, "irritationsmomentet" kom iom fjellis och cyberpets personliga gnabb, men det missade du visst?

 

Och jag vidhåller att människor idag som tror på amsagor är psykfall.

 

Jag har fortfarande inte fått någon förklaring till alla motsägelser i bibeln eller dess fruktansvärda och makabra våldsinnehåll, bara personliga påhopp från folk som kallar sig för troende.

Jag råkade släppa forumet i tre dagar och se vad som har hänt med min tråd... :rolleyes:

 

Hursomhelst är det aningen tufft att säga att a l l a troende är psykfall. Dels för att det inte är sant och dels för att du vet att du upprör många.(men det var väl själva poängen antar jag)

 

Det finns inga teorier om hur liv uppstod som är heltäckande. Dessutom behöver inte bibeln och vetenskapen utesluta varandra om man tänker till lite, allt handlar om hur man benämner olika saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Bubblegum, eller heter det Babbelgum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tanke en ide en fråga påstående.

 

Jag för min del tror att det finns ett behov av en tråd med innheåll av diskutioner kring religion/er och kyrkosamfund. Med mycket högt i tak. En tråd som tål PMande (alltså inga PM att sända) och mycket annat. De som PMar kan väl i stääet uttrycka sina ideer o tankar i et inlägg tex Vilket jag anser att styrandet här kan påpeka till dem med!

 

Sedan skall man tänka på att alla - eller de allra flesta som skriver här är inte är skribenter journalister eller redaktörer vilket gör att missförstånd, felskrivningar, osv osv kommer hur man än gör...

 

Att läsa ett inlägg kräver också sin man/kvinna... dt är lätt att missförstå texter - ännu lättare texter här.

 

Så mitt förslag mitt tyckande är se til att en religös tråd fortgår. Men bevaka den varligt... och vill man inte kommenetra religioner så finns det andra trådar att göra inlägg i - detta gäller då både gäster här och mederatorer.

 

OBS! Detta är ett inlägg av mig som är mina tankar inga påhopp elelr andra synder om det skulle uppfattas så är med flit eller med mening. Inga djur skadades helelr under skrivandet av detta inlägg. EV ideer om PM - skriv dem här i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Inga djur skadades helelr under skrivandet av detta inlägg.

Är du säker på det ? Musen då ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....gult kort - musskämt är förbjudna sedan åratal bakåt i macvärlden (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appråpå (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) inga inlägg från (w00t) idag,,,,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos
Bråkar ni nu igen...vad trött jag blir.

Låt inte detta forumet bli en lika löjlig sandlåda som HMC

Ta nu en Toy

Det var en gång en sandlåda.

 

I sandlådan lekte många barn. För det mesta var barnen sams, men vid vissa tillfällen så rök några av barnen ihop. Nu var ju inte detta hela världen, för efter ett slag så tröttnade barnen på att slåss, och hade ofta glömt bort varför de började slåss en gång i världen. Och så fortsatte barnen att leka igen, och även om några av barnen hade blåtiror så var de kompisar igen. Åtminstone ett slag.

 

Men en dag så kom en ny liten gosse till sandlådan och lekte med de andra barnen. Det gick bra till en början, men när barnen på sedvanligt vis blev osams om någon liten skitsak, typ vem som skulle ha den röda brandbilen eller så, så blev det problem. För när barnen efter en stunds handgemäng tröttnade på att bråka och tjafsa så ville den nye gossen inte ge sig. När de andra barnen för länge sedan börjat leka med helt andra saker så fortsatte den lille gossen att tjata om vems fel det var att barnen började bråka för fyra timmar sedan.

 

Det här tyckte de andra barnen inte var så jättefestligt, utan de föreslog den nye lille gossen att de skulle leka en ny lek istället för att prata om något bråk som alla redan glömt för länge sedan. Men den lille gossen ville inte ge sig, utan sade att de andra barnen minsann var elaka mot honom, eftersom de inte ville bråka mer. Ingen förstod riktigt vart den arga lille gossen ville komma med detta, utan de bad honom att sluta bråka. Dessvärre ville gossen ifråga inte höra på det örat, utan vidhöll sin önskan om att diskutera själva diskussionen. Med olika metoder var till sluta alla barnen i sandlådan engagerade i att få den arga lille gossen att sluta tjafsa, och ingen av barnen hade längre tid att leka något kul.

 

Till slut blev denna situation ohållbar, och barnen bestämde gemensamt att gossen fick välja; antingen fick han sluta envisas med att bråka, eller också fick han inte vara med, eftersom han förstörde allt det roliga för alla de andra barnen. men gossen ville inte sluta bråka - och fick lämna sandlådan.

 

Detta är ju en i grunden ganska tragisk historia. Särskilt med tanke på att gossen efter denna händelse var fullständigt övertygad om att det var själva sandlådans fel, alltihop.

 

Vad jag har hört så befinner sig nu samme gosse i en helt annan sandlåda, och är inte heller nöjd med denna sandlåda, eftersom barnen i denna sandlåda inte heller vill bråka med honom jämt och ständigt, utan föredrar att leka med bilar, bygga sandslott och annat kul. Det är ingen av barnen som vill gossen något ont, men när man ständigt föredrar att tjafsa framför att leka så blir man kanske inte så omtyckt bland de andra barnen.

 

Om gossen ägnade sin energi åt att bygga stora fina sandslott istället för att tjafsa om vems fel det var att hinken kom bort så skulle månne gossen ha roligare i sandlådan.

 

Eller vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Rasta. Long time no seen..... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag grävde ljupa diken i mina sandlådor och fylde dom med vatten och småbåtar när jag var liten pojk... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskade att göra sandkakor. Dessutom var jag väldigt snäll i sandlådan. Kastade aldrig sand i ögonen på de andra barnen, inte ens när de inte såg. Hade en sån kille i vår sandlåda, han kastade sand i smyg, typ små nyp med sand som fastnade i de andra barnens ögon. Sen satt han och mös och tyckte han var jätterolig. Fast han blev lite putt sen när de andra barnen började leka i ett annat hörn av sandlådan och han inte längre fick låna de fina kakformarna.

 

Lite senare, när man blev lite större så var det inte sandlådan som gällde.... då var man nyfiken på annat. :blink: :angel: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och en kompis gjorde krigszoner i sandlådan... som napalm använde vi karlssons klister och tände på... och avslutade med kinapuff.......... usch... det lät inge vidare...... men i yngre barnaår förstod man inte så mycket om konflikter och människor som framhärdar i dumhet......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men i yngre barnaår förstod man inte så mycket om konflikter och människor som framhärdar i dumhet......

Det verkar inte vuxna pojkar göra heller. De bygger murar och kallar dem för stängsel och slänger bomber för att de tror fienden har bomber (fast de inga har).

 

Inget ändrar sig, barnen blir äldre och leksakerna dyrare. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..och påhoppen sofistikerade och tarvligare......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...