Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pastorn i Knutby...på bild!


JvA

Rekommendera Poster

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar
Vilka religiösa rader i tidigare inlägg är det DU anser vara stötande Pet?

Jag har inte sagt att jag anser några rader vara stötande, däremot är stämningen hård och några har redan reagerat med anmälningar av tråden. Som moderator så försöker jag "kyla ner" debatten något, genom att uppmärksamma folk på stämningen och om det hjälper så slipper jag moderera. Självmoderation är alltid bättre då man helst vill att ordet ska vara fritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart intressant detta med alla ”anmälningar” du får....

 

Pinsamma medlemmar på denna sajt som inte kan göra ett inlägg där de rakt o öppet kan stå för vad de anser vara fel...

 

Vi kan inte alla tycka lika - och det är bra. men att ”anmäla” i det fördolda när debaten går - det tycker JAG är klart...... riktigt dålig stil. De dolda makterna.... är alltid de mörka makterna.

 

...sedan tycker jag det är lika pinsamt till att skramla med saxen och först EFTER det skriva att det kommit ”anmälningar”.... tycker jag öppet o här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart intressant detta med alla ”anmälningar” du får.... 

 

Pinsamma medlemmar på denna sajt som inte kan göra ett inlägg där de rakt o öppet kan stå för vad de anser vara fel...

 

Vi kan inte alla tycka lika - och det är bra. men att ”anmäla” i det fördolda när debaten går - det tycker JAG är klart...... riktigt dålig stil. De dolda makterna.... är alltid de mörka makterna.

 

...sedan tycker jag det är lika pinsamt till att  skramla med saxen och sefer det skriva att det kommit ”anmälningar”.... tycker jag öppet o här.

Ja, anmälningar får man alltid. Fick just en mot mig själv. Såklart informeras Admin-gruppen om anmälningarna.

 

Men nu glider vi från ämnet. Det handlade om pastorn i Knutby.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkomen hit Osvaldor. Senast såg jag dig kasta in handduken på HMC....

 

Ja Pet jag anmälde dig för påhoppet du gjorde mot mig. Vilket jag skrev om HÄR MED att jag ansåg du gjort.

 

Tänk att just DU fick en kopia på den anmälan:-))))))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl klippa i tråden då Pet och göra en ny ang detta med sax och anmälningar:-))))

 

Väntar just på ett inlägg till frååånnnnn....... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkomen hit Osvaldor. Senast såg jag dig kasta in handduken på HMC....

 

Ja Pet jag anmälde dig för påhoppet du gjorde mot mig. Vilket jag skrev om HÄR MED att jag ansåg du gjort.

 

Tänk att just DU fick en kopia på den anmälan:-))))))

fjellis, det är ingen hemlighet att jag är värd för detta forum. Kommer det in en anmälan på en tråd i Frisnack får jag anmälan. Så ja, jag såg din anmälan och jag har uppmärksammad Admin-gruppen på anmälan då jag inte kan eller ska ens avgöra vad som ska hända i frågor där jag själv är inblandad. Det vore oetiskt som moderator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint att du högaktar etik - det gör jag med.

 

 

Som vanligt när det hettar till på sidor likt denna så är det många besökare som tittar på.. hej påer.. alla....

 

Tror inte DU behöver vara orolig för att DU blivit anmäld av MIG:-))))) det har säkert trillat in ngra till från de där som inte öppet står för vad de tycker ---om mig:-DDDDDDD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte

Jag brukar alltid deklarera vad jag tycker. Inte helt populärt alla gånger. Men jag skulle aldrig komma på tanken att anmäla någon, om det inte handlar om tex mordhot, sabotage, spamming eller att man låtsas göra inlägg i mitt namn.

Annars tål jag att folk säger vad de tycker. Om mig, mina åsikter och om världen i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fjellis lägg av man ser ju så himla väl att du bara är ute efter att "mucka gräl". Det är bara jobbigt i längden att du inte kan acceptera en Admin på detta forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lustigt hur media kan få oss att bry oss om vissa händelser!!! Den senaste månaden har media spytt ut texter om Knutby!!! Har fått mycket mer uppmärksamhet än hemskheterna nere i Irak!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje månad begås ett mord av en psykopat. Förr eller senare - rent statistiskt - kommer en psykopat som råkar vara medlem i ett litet religiöst samfund att mörda. Detta tänder tabloiderna som genast spinner på det religiösa sammanhanget - den så kallade "sekten". Med "sekt" menar tabloiderna alla religiösa samfund som är mindre än Svenska Kyrkan eller Pingströrelsen.

 

Storyn som produceras går ut på att mordet/morden är en logisk följd av "sekten" - att "sekten" är grogrunden till det onda - att dom "onormala" och "skumma" medlemmarna är mera kapabla till mord än oss andra "normala" - vi som inte är med i "sekter".

 

Allt detta appelerar till läsarnas lägre skikt inom sig. Det handlar om majoritetsgruppens behov av trygghet/bekräftelse genom att hata dom "andra" - det "sjuka" i samhällskroppen. Detta vet redaktionerna på tabloiderna som skriver ett dramatiskt manuskript kring en tragisk händelse. Det är samma mekanismer som i förlängningen ledde till t.ex.folk-utrotningen på 30-talet.

 

Allt maskeras bakom en fasad som kallas "i det allmännas intresse".

 

Om mördaren är medlem i en schackklubb eller Operavännerna, passerar allt obemärkt i tabloiderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mjg, bra inlägg!

 

Problemet med de svenska medierna är ju att ingen egentligen granskar dem. Det är medierna själva som granskar sig själva. Mediamagasinet osv. Hur seriöst är det, egentligen?

 

Och akta sig att kritisera media om du inte tillhör den "inre kretsen" (dvs medierna), för då vet du inte vad du snackar om. Man blir såååå trött!

 

Tycker all media har blivit värre och värre, alla börjar bli som tabolidtidningarna i USA och Storbritanien. *ryser*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och med att vi går mot ett allt mer komplett informationsamhälle där då medierna styr så kan man undra: Går vi mot en bättre framtid?

 

Lite off, men ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Tycker all media har blivit värre och värre, alla börjar bli som tabolidtidningarna i USA och Storbritanien. *ryser*

Enligt min uppfattning är inte problemet produktionen av media, utan konsumtionen. Hur länge skulle någon orka skriva , trycka och distribuera en kvällstidning om ingen köpte den ? Hur många inslag i Tv-nyheterna skulle visas om Knutby-morden, om alla slog av teven när de sändes ?

Uppriktigt sagt, att vara dum är ett av de största modeflugorna som drabbat oss i modern tid. Det är inne att vara dum, folk väljer det som livsstil. Därför finns en marknad för Aftonbladet, Hänt i Veckan, porrtidningar, TV4, dockusåpor etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utöver det så är jag också lärare, vad drar ni för slutsatser av det?

 

Nej jag är atteist..

Hoppas bara att du inte är svenska-lärare... ;)

Inte du heller, för det heter svensklärare :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11. Knutby-Pastorn (ny)

 

Att någon som Helge “Knutby-Pastorn” Fossmo lyckas få hur många Knutby-kvinnor som helst i säng är bevis nog för att Knutby-sekten idkar hjärntvätt. Man får tacka för medias pixlingar, för utan dem är snubben verkligen inte vacker. Dessutom, att utnyttja en psyksjuk barnflicka till att begå mord är lite osexigt i sig. Lite.

 

 

 

(från http://boyahed.com/ som återigen listat Sveriges osexigaste)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kasst uttalande av dig Reefer! Riktigt lågt. :angry:

Vilka folkgrupper föraktar du mer?

Här kom åsiktsmaffian fram....

Dont try it fps, det klarar du inte av, av döma av din reaktion så är du troende själv? du kanske vill börja med att förklara alla dom motsägelser som uppträder i bibeln? eller koranen?

Låt oss anta att jag är kristen. Vilka motsägelser är det du talar om?

 

För övrigt så är jag tacksam att du inbjuder till antaganden baserad på folks reaktioner. Listan blev lång när jag började skriva ner mina antaganden om dig här.. Jag nöjer mig med följande; Av dina reaktioner att döma så antar jag att du har usel självkänsla och tampas med skamkänslor. Du är passivt aggressiv och är i behov av samtalsterapi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
utöver det så är jag också lärare, vad drar ni för slutsatser av det?

 

Nej jag är atteist..

Hoppas bara att du inte är svenska-lärare... ;)

Inte du heller, för det heter svensklärare :shifty:

"Inte du heller" är väl knappast en mening man vinner nobelpriset i litteratur med, StoreBror ? Apropos korrekt svenska...

:blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utöver det så är jag också lärare, vad drar ni för slutsatser av det?

 

Nej jag är atteist..

Hoppas bara att du inte är svenska-lärare... ;)

Inte du heller, för det heter svensklärare :shifty:

"Inte du heller" är väl knappast en mening man vinner nobelpriset i litteratur med, StoreBror ? Apropos korrekt svenska...

:blink:

A: Nej, jag är atteist.

B: Hoppas bara att du inte är svenska-lärare.

C: Inte du heller, för det heter svensklärare.

 

 

Makes perfect sense.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Makes perfect sense.

Alldeles rätt, jag förstod vad du ville säga. Men det var usel svenska, under förutsättning att du ville säga "Jag hoppas att du heller inte är svensklärare". Vilket inte är samma sak som "Inte du heller är svensklärare, hoppas jag"

Därmed inte sagt att jag har något emot usel svenska.

Nu ska vi inte bråka om det. Bara du erkänner att du hade fel så är saken ur världen.

 

(ps Du läser nog för mycket kvällstidningar. Det brukar påverka språket i negativ riktning ds)

(hetsa inte upp dig nu, I'm just pulling ya leg)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...