Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pastorn i Knutby...på bild!


JvA

Rekommendera Poster

Allt är en tolkningsfråga.  en del vill gärna cutta...

 

Måste man? Radera den grymma verkligheten hur skall då folk lära sig av sina misstag om man inte kan se dem?

Klart det är en tolkningsfråga. :lol:

 

Jag hann inte läsa inlägget men är det som jag tror så tycker jag absolut att CyberPet gjorde rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar
Om alla religiösa människor skulle vara psykfall så skulle mer än fyra miljarder människor på jorden vara psykfall.

 

Oavsett vad man tycker om religion och tro så måste alla lära sig att fundamentet i alla civiliserade staters grundlag är religionsfrihet. Utifrån detta fundament bygger man sen upp hela grundlagen med lika inför lagen, yttrandefrihet och allmänna val etc...

 

Religioner skjuter inte abortläkare i Texas - spränger inte bomber på bussar i Tel Aviv - mördar inga fruar i Knutby. Ingen religion i världshistorien har dödat en enda människa. Inte ens den mest vidriga religionen - om det nu finns en sådan - kan ladda och avfyra ett gevär. Det krävs människor för sånt. Individer.

 

Håller med - men många av de som gör det tar gärna det hela i sin mun - som varför de gör det - skrämmande...

 

Ungefär som det i historien alltid funnits censur av olka grad... med hänvisning till allt möjligt... som passar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HUR skall jag kunna avgöra om det är rätt ellerr fel om jag inte får se ”det” ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Religionshatare och religiösa fanatiker har en sak gemensamt:

 

Religionshatarna skyller våldet på religionen.

 

Fanatikern motiverar sitt våld med religionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska man hata något!? Jag har aldrig förstått hat-konceptet. Jag har vänner och bekanta som är Kristna, Frikyrkligt Kristna, Muslimer, Hinduer, Agnostiker och Ateister.. har till och med en polare som påstår sig vara djävulsdyrkare. Vissa av dem känner inte varann.. andra känner varann och går hur väl ihop som helst.. vem har tid att prata religion när man gör annat? Det här konceptet med hat och förakt kan jag inte förstå i dag. Det kan låta hur löjligt och klämkäckt som helst men jag gillar faktiskt alla människor .. Varje människa har minst en positiv poäng!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem o vilka bestämmer hur saxen skall användas?

Medlemmarna och Admin, du kan läsa om det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem o vilka bestämmer hur saxen skall användas?

Som thevil säger så är det vissa regler som gäller (personliga påhopp är en av orsakerna till att man går in att modererar). Dessa regler godkänner du när du går med i ett forum.

 

Alla i Admin-gruppen får redigera inlägg, i hela Macforum, så jag är värd här i Frisnack till exempel, men där det inte finns värdar så kan jag också redigera inlägg. Samma sak gäller för maccis, thevil och Andreas Leijon. Så det är inte bara en persons beslut om ett inlägg redigeras. Vi diskuterar sånt i vårt Admin-forum.

 

Glömde lägga till att alla Admins kan redigera i de forum där andra är värdar, så även maccis, thevil och Andreas kan redigera i Frisnack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha... ”Stötande material. Diskussioner som anses stötande av ett flertal medlemmar eller av Admin är inte inte tillåtna.

 

 

...flera PM i rad där bakom och inlägget ryker.. eller en admins egna tolkning,.. ok jag e med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem o vilka bestämmer hur saxen skall användas?

De som kan använda "saxen" så klart samt om vi får in anmälningar från medlemmar så rycker vi ut trots att vi ogillar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem ÄGER de inlägg man gör?

 

Upphovsrätten till sina egna texter/inlägg? Bilder man länkar till som man själv tagit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fjellis, du godkände reglerna när du gick med i forum.macworld.se, så gillar du inte att det finns Admins som faktiskt kan ta bort inlägg där folk hoppar på varandra med stötande inlägg (som när någon kallar någon annan för idiot för att den personen inte tycker samma sak), så är det fritt att lämna stället.

 

Alla följer samma regler, även vi Admins. Vi har heller inte rätt att kalla folk idioter eller bryta mot forumets regler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem som kan med andra ord starta ett ”anmälningskrig” - ????

 

 

Kul att ha er alla på tråden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tant Pet jag upprepar min alvarliga fråga:

 

”Vem ÄGER de inlägg man gör?

 

Upphovsrätten till sina egna texter/inlägg? Bilder man länkar till som man själv tagit? ”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så är det fritt att lämna stället.

 

Tack för just den texten... jag fattar... admin... Pet.

 

Står med kepsen i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upphovsmannen äger alltid upphovsrätten.

 

Rätten att inte publicera äger ansvarig utgivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du äger dina inlägg så länge du inte (klipper från reglerna du godkänner):

 

Genom att gå med på dessa villkor accepterar du att inte göra inlägg som är medvetet falska eller vridna, felaktiga, grova, vulgära, hatiska, förföljande, obscena, hädiska, sexuellt inriktade, hotande, inkränkande på en persons privatliv, eller på annat sätt bryta mot lagen. Du accepterar att inte använda upphovsrättsskyddat material i inlägg, såvida inte det är ägt av dig eller forumet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var vänlig förstå att vi inte är ansvariga för några inlägg som gjorts. Vi kan inte försäkra att innehåll i inlägg är korrekt, ej heller för inläggs användbarhet eller fullständighet, och är inte ansvariga för innehållet i något inlägg. Alla inlägg uttrycker författarens åsikter och ståndpunkter, och sammanfaller inte nödvändigtvis med ägarna av forumet. Användare som känner att inlägg är av ifrågasatt natur uppmanas att kontakta oss omedelbart via e-post. Vi har möjlighet att ta bort dessa och kommer göra det inom rimlig tid, om vi kommer fram till att det är nödvändigt. Genom att gå med på dessa villkor accepterar du att inte göra inlägg som är medvetet falska eller vridna, felaktiga, grova, vulgära, hatiska, förföljande, obscena, hädiska, sexuellt inriktade, hotande, inkränkande på en persons privatliv, eller på annat sätt bryta mot lagen. Du accepterar att inte använda upphovsrättsskyddat material i inlägg, såvida inte det är ägt av dig eller forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så OM JAG vill att ALLA mina inlägg tas bort från detta ställe (eller andra på liknade ställen) så skall de bort.... omgående eller inom rimlig tid - så skall de tas bort???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag vet finns det ingen avregistreringsfunktion som automatiskt också tar bort alla dina inlägg du skrivit. Så tyvärr måste du nog radera dem själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prata med Andreas om du vill bort från forumet och att dina inlägg ska följa med så prata med Andreas så kan han nog fixa så du kan ta bort alla dina inlägg själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-))

 

 

Ok HUR gör jag det? Berätta - kan vara intressant att få veta för mig med flera här.. och på andra ställen med..

 

Berätta... beskriv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-))

 

 

Ok HUR gör jag det? Berätta - kan vara intressant att få veta för mig med flera här.. och på andra ställen med..

 

Berätta... beskriv...

Som sagt prata med Andreas så kan han nog hjälpa dig med det. 1300inlägg tar du ju själv bort på ett ögonblick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med min kunskap om copyrightlagar så blir det nog i så fall en administratörs arbete att slutföra det - Och sända dem alla åter till upphovsmannen (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t)

 

Den som lever får se-... ngn rent av får en dag det efterlängtade o uppskattade nöjjet... ngn annan lossar ngt annat.. spirit... kunskap, annonsintäckter... an mass

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med min kunskap om copyrightlagar så blir det nog i så fall en administratörs arbete att slutföra det - Och sända dem alla åter till upphovsmannen  (w00t)  (w00t)  (w00t)  (w00t)  (w00t)  (w00t)

 

Den som lever får se-... ngn rent av får en dag det efterlängtade o uppskattade nöjjet... ngn annan lossar ngt annat..  spirit... kunskap, annonsintäckter... an mass

Som sagt forumet är enkelt och Andreas har möjlighet att låta dig radera din inlägg själv då dyker det upp en knapp till vänster om de "vanliga" knapparna som man klickar på för att ta bort inlägg, det ska nog även du klara av.

 

Lycka till

 

Så här ser knapparna ut:

tabort.jpg

 

Tro inte för allt i världen att någon Admin kommer göra ditt jobb åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...