Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pastorn i Knutby...på bild!


JvA

Rekommendera Poster

Varför skulle jag bli upprörd? Du semiskrev ett ord och stoppade in en onödig bokstav dessutom.

 

Ore no kachi da!

 

pwned ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Vill der att jä ska skriva sûm ve språgar här ude? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv är jag glad att jag inte har ett hus i Knutby-.

 

Tycker att tidningarna skall vänta med bilder till DOM är uttalad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Själv är jag glad att jag inte har ett hus i Knutby-.

 

Tycker att tidningarna skall vänta med bilder till DOM är uttalad.

På husen? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:o  :o  :o

 

Är det sant? Läraren också eller?

Nope, bara dom tre sektmedlemmarna som gästade honom. (Flygkapningen var det som var det viktiga dom skulel göra i Stockholm)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Angående de irritationer som uppstod tidigare i tråden

 

Jag anser att vi har högt till tak i diskussionerna här på forumet. Så vill jag att det ska vara även fortsättningsvis. Men dessvärre ser jag tendenser i denna tråd som jag inte gillar. Som jag ser händelseförloppet så inleddes allt med Reefers plumpa uttalande om att alla troende är psykfall. Som sagt, man ska få uttrycka sin åsikt så länge det faller inom lagens och forumets gränser, MEN, det finns sätt att säga saker på som inte leder till meningslösa personangrepp och dylikt.

 

Ordets makt är stor och en omforrmulering kunde ha tagit den här diskussionen till en helt annan nivå. Uttryck förslagsvis era tankar som en fråga i stället för likt ett i sten skrivet faktum. Med lite ödmjukhet kommer man långt, speciellt i diskussioner.

 

Att sedan Petra höjde ett litet finger och bad er att föra diskussionen på en vuxen nivå tycker jag kändes befogat. Det tyckte dock inte bäste herr Fjellis och dennes tidigare duster med CyberPet lyste igenom ganska väl i det efterföljande inlägget. Har du problem med någon av moderatorernas arbete Fjellis ber jag dig skicka ett mess direkt till mig i stället med en motivering.

 

Kontentan till er alla är: FÖRSÖK att tänka efter några gånger innan du trycker på knappen och skickar iväg inlägget. Om du bara gör folk irriterade med ett osmidigt inlägg kommer ingen att lyssna på dig trots att du kanske har vettiga tankar bakom det där du skrev.

 

Anledningen till att jag inte talar med berörda personer enskilt är att detta är något vi alla bör tänka på. Tänk på att det i regel är vanliga människor som sitter och skriver på andra sidan. Respektera varandra, även om ni inte håller med.

 

Slutligen, ser ni något som inte hör hemma på detta forum, tveka inte att skicka mig ett meddelande.

 

MVH,

Andreas Leijon

Nyhetsredaktör och forumansvarig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

maccis: Stämmer bra. Jag har förstått att du är korean. Kan du koreanska flytande? Verkar vara ett spännande språk med tuffa tecken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt att få på skallen i denna tråd för mitt inlägg... tror inte att ngt av mina inlägg i ämnet var just de som hon kommenterade i denna tråden . men jag komenterade detta med hot om saxen - vilket är ngt jag ogillar i alla lägen. Folk måse kunna stå för sina inlägg - inte springa bakom ryggar med PM... jag tycker fortfarande inte saxar skall behöva vara nödvändiga alls.... Snälla redaktören låt mig tycka det och uttrycka det. Vad du än kallar det.

 

 

..man kan ju tänkas att det liksom hänger ihop - att hur jag än vill komentera saxen så lär jag i all lägen få göra det till en moderator av vilken sort som - eller hur??? Petra är ju en av dem -och en av två som arbetar flitigt med att kommentera andras inlägg på moderatorsätt

 

 

Eller hur? Moment 22 liksom.

 

 

 

Om man tittar på kartan över länder som anses vara för de fria orden i alla lägen är Sverige ett av de pinsmat få som anses ha det... USA, England med många flera anses inte ha det.... Jag är stolt att Sverige är ett av de länderna - önskar fler kunde bli det...

 

 

mvh/Herr fjellis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror inte bara på vad man säger utan HUR man säger också......... vilket alla som säger sig vara kultiverade och bevandrade borde veta....

(MYCKET fin pik.........) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är vi vanliga svenskar......... :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev jag nyfiken, vad var det Reefer skrev?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Balanserat och belevat..... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huhu, han är rätt arg den killen :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Jag håller med Andreas, vi måste uppföra oss städat mot varann.

På ett annat forum kom en bra rubrik på en tråd: Vi ska vara snälla mot varann.

Tyvärr så börjdae de tjafsa på den tråden med :(

 

Det jag gillar bäst här i forumet är att få hjälpa någon i den mån jag kan, och se att de råd jag kommer med

har gjort nytta för den "hjälpsökande" och att få feedback,.

 

Men nu handlar ju denna tråden om Knutby, och där var de inte snälla mot varann

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns några i detta forum som inte klarar skillnaden mellan sak och person. Jag hoppas att ni läser vad jag och flera skriver och höjer stämningen och kamratskapet på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga Homer Simpson fasoner här inne! Förstått? ;)

 

Jag hade förestält mig Pastorn som stilig men han såg ju ut som en grottmänniska! Nu är det ju bevisat att han är en liten grottis så det ordet passade!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack killar för att ni strävar efter att man ska vara snälla mot varandra och inte eldar upp diskussionen än en gång. :)

 

Om diskussionen inte längre handlar om Pastorn i Knutby utan bara ekon av tidigare sagda saker (både snälla och elaka) så kanske vi kan lägga denna tråd till handlingarna. Vi kommer inte längre och är så långt från ämnet att det kanske är lika bra att tråden får dö ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om alla religiösa människor skulle vara psykfall så skulle mer än fyra miljarder människor på jorden vara psykfall.

 

Oavsett vad man tycker om religion och tro så måste alla lära sig att fundamentet i alla civiliserade staters grundlag är religionsfrihet. Utifrån detta fundament bygger man sen upp hela grundlagen med lika inför lagen, yttrandefrihet och allmänna val etc...

 

Religioner skjuter inte abortläkare i Texas - spränger inte bomber på bussar i Tel Aviv - mördar inga fruar i Knutby. Ingen religion i världshistorien har dödat en enda människa. Inte ens den mest vidriga religionen - om det nu finns en sådan - kan ladda och avfyra ett gevär. Det krävs människor för sånt. Individer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar hätta till i tråden angående hur man stänger ett program.

Det är omhändertaget som du ser (fick radera ditt inlägg också, sorry).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om alla religiösa människor skulle vara psykfall så skulle mer än fyra miljarder människor på jorden vara psykfall.

 

Oavsett vad man tycker om religion och tro så måste alla lära sig att fundamentet i alla civiliserade staters grundlag är religionsfrihet. Utifrån detta fundament bygger man sen upp hela grundlagen med lika inför lagen, yttrandefrihet och allmänna val etc...

 

Religioner skjuter inte abortläkare i Texas - spränger inte bomber på bussar i Tel Aviv - mördar inga fruar i Knutby. Ingen religion i världshistorien har dödat en enda människa. Inte ens den mest vidriga religionen - om det nu finns en sådan - kan ladda och avfyra ett gevär. Det krävs människor för sånt. Individer.

Väl talat! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man? Radera den grymma verkligheten hur skall då folk lära sig av sina misstag om man inte kan se dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man? Radera den grymma verkligheten hur skall då folk lära sig av sina misstag om man inte kan se dem?

.. finns nog vissa gränser för vad man ska acceptera. Macworld kan i värsta fall själva göra sig skyldiga till brott mot tryckfrihetslagen om de accepterar vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är en tolkningsfråga. en del vill gärna cutta...

 

Måste man? Radera den grymma verkligheten hur skall då folk lära sig av sina misstag om man inte kan se dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...