Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FAQ: iPhone


Marooned

Rekommendera Poster

Har köpt en upplåst 3Gs med Tele2, version 3.1.2. Är helt ny på iPhone. Några grundläggande frågor:

 

Kan man köra uppdateringar när de kommer eller riskerar man att funktionalitet försvinner?

 

Är det skillnad på upplåsning och lailbreak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 224
  • Created
  • Senaste svar
Kan man köra uppdateringar ? Ja (men om du jailb. får du se dig för)

 

Är det skillnad på upplåsning och lailbreak? Upplås gör att du kan välja operatör, jailbreak gör att du kan välja appar som inte apple godkänt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade för mig att det var så men lyckades inte hitta svaren. Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon svara på varför det är okej att diskutera Jailbreak på forumet men inte okej att nämna piratkopiering (fildelning)? Båda bryter ju mot ett användaravtal...

 

Inte så att jag är emot jailbreak men det verkar ju som forumets regler är lite luddiga :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Cydia och nåt som heter Rock heter jag använde blackrain..hur får jag bort dessa program utan att återställa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
heretodisturbe
Kan någon svara på varför det är okej att diskutera Jailbreak på forumet men inte okej att nämna piratkopiering (fildelning)? Båda bryter ju mot ett användaravtal...

 

Inte så att jag är emot jailbreak men det verkar ju som forumets regler är lite luddiga :P

 

ställde samma fråga för ett tag sedan utan resultat. tramsigt som bara den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
ställde samma fråga för ett tag sedan utan resultat. tramsigt som bara den...

 

Personligen anser jag att jag gör vad jag vill med en telefon jag köpt. Dvs, ändrar på den i mjukvara, byter skal osv. Det är MIN telefon och min egendom. Har svårt att tro att Apple kan sätta sig över lagen vad det gäller köpt lösöre.

 

Piratkopiering är direkt olaglig handling och här ser säkert den stora skillanden jämfört med jailbreak varför det ena tillåts men inte det andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bryter väl ändå mot Apples användaravtal när du Jailbreakar din telefon, fast ja om det är olagligt kan nog disskuteras.

 

Och ja fildelning bryter väl också mot ett slags användaravtal som kallas våra lagar. Kan förstå forumets policy ang. detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bryter väl ändå mot Apples användaravtal när du Jailbreakar din telefon, fast ja om det är olagligt kan nog disskuteras.

 

Ja, det bryter mot Apples användaravtal men jag har svårt att tro att någon svensk rättslig process skulle finna mig skyldig till avtalsbrott ifall detta skulle komma på tapeten. Enda sanktionen jag känner till är att Apple drar in min garanti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

om det står att min telefon inte är Tethered? Tethered = NO, sa den i ett program jag använde. Kan jag då jailbreaka den? biggrin.gif och isåfall, vilket program? Jag har iphone 3GS 3.1.3, mitt serienummer är xxx35, om det spelar nån roll. och sen har någon tagit upp nått med typ MC och sånt, i min iPhone står det MC131KS??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tja på er

 

Är ny på detta forumet, och undrar väl kort och gott VAD exakt det är för fördelar med att 'Jailbreaka' sin iPhone. Vad är det man får som man inte kan med den i "retail" skick?

 

Hoppas min första post inte får mig bannad. Men om de finns nån som snabbt kan skriva några klara fördelar och varför man borde göra det så vore jag tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

jag har en fråga, jag har en 3gs som är inköpt i början av jan som ja har jailbreakat men nu verkar ja kunna uppdatera min vers från 3,1,2 till 3,1,3 men kommer min upplåsning att vara kvar? Elller måste ja JB igen och lägga in alla mina apps igen.

 

Just nu så gör blackrain att telefonen hänger sig hela tiden och ja börjar bli kraftigt less.

 

Tänkte att kanske skulle det bli bättre med en nuare vers.

 

tacksam för svar.

 

kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hur gör man för att få en .gif bild att fungera som iPhone bakgrund?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TJO! Jag är en av olyckliga som än inte äger en iPhone.

Idag, just idag, i slutet av april, börjar min längtan växa sig allt för stor.

 

Frågan är: När är det taktiskt bäst att köpa en iPhone?

Går priset ner på 3Gs:an då den nya kommer ut? NÄR går priset ned?

Hur uppgraderar man 3GS till 4G? Kommer det kosta tro?

 

Eller är det helt enkelt bäst att vänta till 4Gn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen blir får nästa iPhone nytt utseende, liknande iPads, se Gizmondo-upptäckten. Antingen vill man vänta tills den kommer om ett halvår kanske. Kvarvarande iPhone 3Gs blir nog billigare då.

 

Å andra sidan är det ofta egentligen meningslöst att vänta på teknik-prylar. Det är bara en fråga om det tar en eller flera månader tills det kommer en version som har nytt utseende, är snabbare etc. Vad du än köper så blir det snart förra modellen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

debourg - "[...] vänta tills den kommer om ett halvår kanske [...]" Ska det dröja så länge innan 4G kommer?! Snackade de inte om juli?

 

Btw, 4G, funkar ens 4G näten i Sverige? hur fungerar det där egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
TheFlyingDragon

Har några frågor angående uppdatering.

 

Nu är det så att jag sitter på 3.0.1 med RedSn0w. Och hade tänkt uppdatera till 3.1.2, men det enda problemet är att jag inte har någon aning om vart jag kan hitta uppdateringsfilen eller ifall man överhuvudtaget kan göra det. Skulle någon kunna förklara ifall man kan göra det, visa mig en säker uppdateringsfil och ifall man kan jailbreaka iPhonen igen och med vilket program denna gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chopperstop

Hej !

Har läst allt här o suveränt av er här som hjälper oss mac/iphone nybörjare.

 

Har iphone 3g 32. O den är super.. Men som win nerd så är det mycket i mac världen man inte kan..än !

 

O ja har letat efter svar på hur man gör texten större i anteckningar i min iphone ??

 

Är trött på o släpa med mig läs glasögon för o kolla saker som ja sparar där !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har en 3Gs 3.1.3, jailbreaked med spirit. Men nu har 4.0 kommit ut, eller ja, imorgon har det. Är nöjd med min iPhone såhär, men funderar ändå på att uppgradera till 4.0 imorgon. Men saken är den att min kompis har en 3Gs, 3.1.2, jailbreaked, som han skulle uppdatera till 3.1.3 för att sedan jailbreaka den med spirit. Men, när han skulle uppdatera den, så krashade skiten och går inte att använda längre. Så jag undrar egentligen om det är riskfyllt att uppgradera till 4.0 för mig, eftersom att min iPhone är jailbreaked. Har dock en jailbreaked iPod touch som jag kunde uppgradera från 2.1.1 till 3.1.3 utan problem, men är mer rädd om min iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en 3Gs 3.1.3, jailbreaked med spirit. Men nu har 4.0 kommit ut, eller ja, imorgon har det. Är nöjd med min iPhone såhär, men funderar ändå på att uppgradera till 4.0 imorgon. Men saken är den att min kompis har en 3Gs, 3.1.2, jailbreaked, som han skulle uppdatera till 3.1.3 för att sedan jailbreaka den med spirit. Men, när han skulle uppdatera den, så krashade skiten och går inte att använda längre. Så jag undrar egentligen om det är riskfyllt att uppgradera till 4.0 för mig, eftersom att min iPhone är jailbreaked. Har dock en jailbreaked iPod touch som jag kunde uppgradera från 2.1.1 till 3.1.3 utan problem, men är mer rädd om min iPhone.

 

Han måste ha gjort något fel! Uppgraderade till 3.1.3 för längesedan med pwnagetool och uppgraderade i förrgår till 4.0.

Gå in på Dev-teams blogg och läs lite om uppgraderingen sedan kan du gå in på Redmond Pie's hemsida där allt står i ordning hur du gör för att uppgradera.

 

Jag har aldrig använt Blackra1n eller Spirit så kan inte säga hur deras jailbreaks är men pwnagetools är simpelt och funkar galant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har en fråga om mallen på iPhone. Det är så att jag får ganska mycket mejl till mitt hotmail konto och läser i princip samtliga i datorn. Därför är det jobbet att när man uppdaterar mejleb på telefonen att man får alla som olästa. Hur fixar man detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Ni som har iPhone, hur ofta behöver ni ladda den?

Är de så kass batteritid (IRL) som folk säger?

Måste man ladda den varje natt vid vanlig användning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddar varje dygn. Det gjorde jag med mina förra SonyEricsson också, för även om den klarade sig 2-3 dygn, så var den alltid på upphällningen när man behövde den men var utan laddare. Så i min värld spelar det ingen roll. På tiden jag var ungkarl hade nog varit annorlunda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...