Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FAQ: iPhone


Marooned

Rekommendera Poster

Om du jailbraikar så har du även med tredjepartsprogram möjlighet att skicka filer över blåtand, vilket för mig har visat sig vara väldigt användbart.

 

då jag i dagsläget väntar på att få min första IPHONE, så har jag varit väldigt aktiv på nätet och läst allt möjligt om den.

 

de jag kommit fram till är att man ska jailbreaka den så fort man får den...

 

men...?

 

är IPHONEN i orginalskick så kass?

är programmen som APPLE inte tillåter så d-vla bra? (0=

handlar det om att programmen är för dyra? (personligen tycker jag att dem ä sketbilliga)

finns det funktioner som låses upp?

 

vill gärna få synpunkter på, VARFÖR man ska jailbreaka IPHONEN?

 

 

min undran handlar inte om att kritisera dem som jailb... , utan snarare bara en undran... så jag vet om jag skall göra det?

 

Rolle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 224
  • Created
  • Senaste svar

låter intressant det med att man kan skicka filer med BT efter JB. (trodde givetvis att man kunde det innan)

även det att man kan köra program i bakgrunden... (även detta trodde jag att den kunde innan en JB)

 

apple gillar att låsa upp sina kunder (0=

 

-hur funkar det med musik via BT headset? (och om det fungerar, fungerar det då med tredjepartstillverkares headset)

 

-vad jag förstod så finns det ett antal 3:dje partsprogram som man kan installera efter JB, FINNS DET NÅRA BRA??? (0=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter intressant det med att man kan skicka filer med BT efter JB. (trodde givetvis att man kunde det innan)

även det att man kan köra program i bakgrunden... (även detta trodde jag att den kunde innan en JB)

 

apple gillar att låsa upp sina kunder (0=

 

-hur funkar det med musik via BT headset? (och om det fungerar, fungerar det då med tredjepartstillverkares headset)

 

-vad jag förstod så finns det ett antal 3:dje partsprogram som man kan installera efter JB, FINNS DET NÅRA BRA??? (0=

 

Det fungerar utan att jailbreaka också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för nya funktioner med i den nya uppdateringen 3.1.2 ? Är de lönt och uppdatera till den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för nya funktioner med i den nya uppdateringen 3.1.2 ? Är de lönt och uppdatera till den?

 

Buggfixar, läs release notes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkade inte göra en ny tråd så skriver här. Jag köpte en ringsignal från itunes i iPhonen och laddade ner den. Nu vet jag inte var den finns, den finns inte bland ringsignaler jag kan välja i inställningar.

 

Sen en fråga till, hur ändrar jag sms signal (har jailbreakat)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkade inte göra en ny tråd så skriver här. Jag köpte en ringsignal från itunes i iPhonen och laddade ner den. Nu vet jag inte var den finns, den finns inte bland ringsignaler jag kan välja i inställningar.

 

Sen en fråga till, hur ändrar jag sms signal (har jailbreakat)?

 

 

Har aldrig köpt tingsignal, men hamnar kanske under iPod och musik?

 

Ändra sms-signal, lättast är att tanka ner en från Cydia och sen välja den i Winterboard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jailbreakade min nya 3GS med Blackrain och fick in Cydia på telefonen. Avinstallerade sedan Blackra1n men cydia var kvar. Gjorde därför en reset på telefonen, inne ifrån inställningarna på telefonen, inte itunes. Men nu kan jag inte få igång den igen! Den står bara med apple logan och ingenting händer. Ngn som har tips?

har provat starta om den och låta den stå flera timmar, men ingenting händer.

Vad gör man? ngn som har ett bra tips som får igång min telefon igen had gjort mig lycklig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jailbreakade min nya 3GS med Blackrain och fick in Cydia på telefonen. Avinstallerade sedan Blackra1n men cydia var kvar. Gjorde därför en reset på telefonen, inne ifrån inställningarna på telefonen, inte itunes. Men nu kan jag inte få igång den igen! Den står bara med apple logan och ingenting händer. Ngn som har tips?

har provat starta om den och låta den stå flera timmar, men ingenting händer.

Vad gör man? ngn som har ett bra tips som får igång min telefon igen had gjort mig lycklig! :)

 

Gör en reset via itunes..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter

Hej.

 

Funderar på att Jailbreaka min iPhone. Dock har jag några frågor. Min iPhone hakar ju upp sig rätt ofta samt kraschar minst 3 ggr i månaden.

 

Min fråga lyder:

 

Ni som haft samma problem och jailbreakt era iPhones, har ni samma problem eller har de blivit bättre, likadant eller sämre??

 

Är redan inne på min 3:e iPhone och jag har som gett upp hoppet att få en som inte felar.

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter

Kom på en till fråga, läste igenom hela tråden och nu undrar jag, måste jag ha en usb hubb om jag ska JB telefonen. Kör Snow Leopard. Har iofs inte uppgraderat telefonen till 3.1.2 men tänkte göra de eftersom de finns JB ute för de.

 

Sen undrade jag även över modemfirmware, jag har 04.26.08...spelar detta ngn roll...är inte så insatt över vad allt de betyder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på en till fråga, läste igenom hela tråden och nu undrar jag, måste jag ha en usb hubb om jag ska JB telefonen. Kör Snow Leopard. Har iofs inte uppgraderat telefonen till 3.1.2 men tänkte göra de eftersom de finns JB ute för de.

 

Sen undrade jag även över modemfirmware, jag har 04.26.08...spelar detta ngn roll...är inte så insatt över vad allt de betyder?

 

Nej du behöver ingen hub.

 

Uppdaterar du till Apples 3.1 eller högre så kommer du förlora möjligheten att låsa upp telefonen tills vidare.

Om du inte behöver låsa upp så är det lättast att använda blackra1n för att jailbreaka-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter
Nej du behöver ingen hub.

 

Uppdaterar du till Apples 3.1 eller högre så kommer du förlora möjligheten att låsa upp telefonen tills vidare.

Om du inte behöver låsa upp så är det lättast att använda blackra1n för att jailbreaka-

 

Vad är fördelarna med att låsa upp den...är de bara att man kan använda vilken operatör som helst? Jag har version 3.0.1..går de bra att använda 3.0 JB? eller finns de en exakt 3.0.1 JB?

 

Vad är de för skillnad mellan blackra1n jämfört med PwnageTool?

 

Dock undrar jag. Min iPhone hakar ju upp sig rätt ofta samt kraschar minst 3 ggr i månaden.

 

Min fråga lyder:

 

Ni som haft samma problem och jailbreakt era iPhones, har ni samma problem eller har de blivit bättre, likadant eller sämre??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll kommer man kunna låsa upp iphone 3gs 3.1.2 gratis, med baseband (modemfirmware) 05.11.07. Dvs att alla uppdaterade Iphones kommer att kunna låsas upp och man kan använda vilket simkort som helst.

 

Mer går att läsa här, http://iphonejtag.blogspot.com/ som är programerarens egna blog och programvaran laddas ner här, http://blackra1n.com

 

Betala aldrig vad ni än gör då detta är helt gratis å alla som säljer tar just dessa gratis program och försöker åka snålskjuts på andras bekostnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

snabbt bara.. Jag har en kompis som ska åka till Amerika snart.. så ska han köpa en iphone 3GS så fråga han om jag ville ha en också.. Men så kommer min fråga.. dom är väl operatörslåsta ? kan man låsa upp dom om man ger den till någon affär eller hur funkar det? Och hur blir det med Å,Ä,Ö? kan man skriva dessa bokstäverna?

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snabbt bara.. Jag har en kompis som ska åka till Amerika snart.. så ska han köpa en iphone 3GS så fråga han om jag ville ha en också.. Men så kommer min fråga.. dom är väl operatörslåsta ? kan man låsa upp dom om man ger den till någon affär eller hur funkar det? Och hur blir det med Å,Ä,Ö? kan man skriva dessa bokstäverna?

Tack!

 

 

Det går inte att köpa Iphone i USA olåsta och man måste vara bosatt i USA för att överhuvudtaget kunna köpa ngn.

Köp hemma istället så slipper ni strul med garantier, upplåsning osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
heretodisturbe

finns det en fungerande JB till 3.1.2 (sprillans ny 3GS)?

 

Provade pwnage utan framgång och blackrain slutar att funka när man startar om telefonen vilket kan vara olyckligt om man inte är i närheten av datorn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
finns det en fungerande JB till 3.1.2 (sprillans ny 3GS)?

 

Provade pwnage utan framgång och blackrain slutar att funka när man startar om telefonen vilket kan vara olyckligt om man inte är i närheten av datorn...

 

Jag med vill gärna veta om det går, så man inte köper en låst telefon som man sen inte kan låsa upp. Ingen som kan svara?

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag med vill gärna veta om det går, så man inte köper en låst telefon som man sen inte kan låsa upp. Ingen som kan svara?

 

Tacksam för svar

 

Finns för tillfället inget annat sätt att lasa upp en sprillans ny 3gs 3.1.2 med.

Jag köpte själv precis en helt ny och jailbreaka med blackrain och laste upp den med black snow! Super enkel upplasning och jailbreakning men pga av uppstarts buggen som apple lagt in i dem senaste iphonerna sa maste du koppla den till datorn och trycka pa blackrain ikonen igen ifall batterierna tar slut. Men 3 sekunder senare sa startas telefonen upp igen. Busenkelt men som sagt är du inte i närheten av en dator vid det tillfället och maste använda telefonen just da sa är det bull läge. Sa det är bara och halla tummarna och donera lite pengar till Geoho och hoppas pa att han forskar vidare vilket jag tror han har fullt upp med nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns för tillfället inget annat sätt att lasa upp en sprillans ny 3gs 3.1.2 med.

Jag köpte själv precis en helt ny och jailbreaka med blackrain och laste upp den med black snow! Super enkel upplasning och jailbreakning men pga av uppstarts buggen som apple lagt in i dem senaste iphonerna sa maste du koppla den till datorn och trycka pa blackrain ikonen igen ifall batterierna tar slut. Men 3 sekunder senare sa startas telefonen upp igen. Busenkelt men som sagt är du inte i närheten av en dator vid det tillfället och maste använda telefonen just da sa är det bull läge. Sa det är bara och halla tummarna och donera lite pengar till Geoho och hoppas pa att han forskar vidare vilket jag tror han har fullt upp med nu!

 

Tack för svaret.

 

Kanske slår till på en då. Men här med uppstarten, ifall man stänger av den eller batterierna tar slut, kan jag ladda ner blackrain på den närmaste datorn och starta genom den? Eller behöver jag vara på min egen dator, där jag låste upp den från början och har ituneskontot på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.

 

Kanske slår till på en då. Men här med uppstarten, ifall man stänger av den eller batterierna tar slut, kan jag ladda ner blackrain på den närmaste datorn och starta genom den? Eller behöver jag vara på min egen dator, där jag låste upp den från början och har ituneskontot på?

 

 

Det funkar med vilken som! Sa du kan ju lägga över blackrain pa ett usb minne o ha den i nyckelknippan el nagot. Blackrain finns bada till mac och pc sa bara o lägga in de pa polarens dator el nagot. Allting finns kvar pa telefonen, alla program och sant sa du behöver inte lagga in allt om batteriet rakar ta slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Nån som vet hur man tar bort ljudet när man ska knappa in ett nummer förutom att ta på ljudlöst? jag hittar ingen inställning till detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet hur man tar bort ljudet när man ska knappa in ett nummer förutom att ta på ljudlöst? jag hittar ingen inställning till detta.

 

Vad sägs om INSTÄLLNINGAR/LJUD/TANGENTBORDSLJUD ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har gått in på tele2 och manuellt fixat inställningar för MMS och GPRS eller vad det heter. Nu har jag fått en cirkel på menynraden kan man få bort den eller måste den vara där för att MMS ska funka?

http://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iph...-iphone-2g.html

 

http://g.helgon.se/g/%7B05B/%7B05B01FE4-B6...96C712A7%7D.jpg

 

Sen undrar jag också hur vet när jag använder wifi eller GPRS? är det så den baar använder wifi när den wifisymbolen i statusbaren syns?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...