Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FAQ: iPhone


Marooned

Rekommendera Poster

PwnageTool låser ju även upp iPhonen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 224
  • Created
  • Senaste svar
Fungerar teman också till iPod?

 

 

Du menar Touch? Isåfall ja, men inte andra iPods.

 

Svaret på följdfrågan är: För att få teman att fungera måste du jailbreaka, det går inte klockrent än med 2g 2.2 Touch men övriga går bra. Finns mer info här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jailbreakat och kört Yellowsnow! Funkar jätte bra. Men ett problem har uppstått.

Jag kan inte koppla upp internet via mitt simkort (telenor). Det går att koppla upp med andra telefoner men inte med min Iphone.

Helt ny från Telia 2.2 version. Det måste vara en inställning på telefonen som gör att det tillåter att koppla från simkortet.

Är det någon som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jailbreakat och kört Yellowsnow! Funkar jätte bra. Men ett problem har uppstått.

Jag kan inte koppla upp internet via mitt simkort (telenor). Det går att koppla upp med andra telefoner men inte med min Iphone.

Helt ny från Telia 2.2 version. Det måste vara en inställning på telefonen som gör att det tillåter att koppla från simkortet.

Är det någon som kan hjälpa mig?

 

ställt in APN i inställningar - allmänt - nätverk - mobil datanätverk (eller vad den sista nu heter)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena,

Jag har kört quickpwn på min Iphone 3G. Har även installerat yell0wsnow i cydia. Allt enligt guiderna som länkas till i första inlägget.

Men får inte mitt Tele2 kort att lira. Det står bara "Ogiltigt SIM-kort". Nån som vet vad jag kan göra?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag följder denna guide just nu, men kommer inte ens till första steget..

För det första vet jag inte vilken version jag har av min iPhone, eftersom jag inte har ett giltigt SIM och alltså inte kommer in i telefonen. För det andra, när jag ska göra en återställning i iTunes kommer ett meddelande upp som följer - "Är du säker på att du vill återställa din iPhone till fabriksinställningar. All media och data raderas och den nyaste iPhone-programvaran installeras."

Detta är ju katastrof, vad jag förstått vill jag inte ha version 2.2.1?

Samtidigt ser jag i sammanfattningen om min iPhone, att det står "Din iPhone-programvara behöver inte uppdateras".

Innebär detta att den är 2.2.1???

Den är köpt 23/1 i sverige, inte har de väl hunnit få in den versionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag följder denna guide just nu, men kommer inte ens till första steget..

För det första vet jag inte vilken version jag har av min iPhone, eftersom jag inte har ett giltigt SIM och alltså inte kommer in i telefonen. För det andra, när jag ska göra en återställning i iTunes kommer ett meddelande upp som följer - "Är du säker på att du vill återställa din iPhone till fabriksinställningar. All media och data raderas och den nyaste iPhone-programvaran installeras."

Detta är ju katastrof, vad jag förstått vill jag inte ha version 2.2.1?

Samtidigt ser jag i sammanfattningen om min iPhone, att det står "Din iPhone-programvara behöver inte uppdateras".

Innebär detta att den är 2.2.1???

Den är köpt 23/1 i sverige, inte har de väl hunnit få in den versionen?

 

 

Du har tankat hem dom filerna som står däri guiden innan du börjar?

 

För det andra så om du uppdaterat till 2.2.1 fungerar det inte. Men sen är ju frågan om du har en 3G eller den första versionen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag följder denna guide just nu, men kommer inte ens till första steget..

För det första vet jag inte vilken version jag har av min iPhone, eftersom jag inte har ett giltigt SIM och alltså inte kommer in i telefonen. För det andra, när jag ska göra en återställning i iTunes kommer ett meddelande upp som följer - "Är du säker på att du vill återställa din iPhone till fabriksinställningar. All media och data raderas och den nyaste iPhone-programvaran installeras."

Detta är ju katastrof, vad jag förstått vill jag inte ha version 2.2.1?

Samtidigt ser jag i sammanfattningen om min iPhone, att det står "Din iPhone-programvara behöver inte uppdateras".

Innebär detta att den är 2.2.1???

Den är köpt 23/1 i sverige, inte har de väl hunnit få in den versionen?

 

Står ju i itunes när den är ansluten exakt vilken version du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag funderar på att köpa en iPhone 3G, men jag vill att den ska fungera med mitt nuvarande 3 (Tre) abonnemang.

Kan någon bekräfta att det fungerar.

 

Mvh

Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag funderar på att köpa en iPhone 3G, men jag vill att den ska fungera med mitt nuvarande 3 (Tre) abonnemang.

Kan någon bekräfta att det fungerar.

 

Mvh

Martin

 

Ja, med en 2.2a och yellowsn0w.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet jag att det är en 2.2a? Är det sådana som säljs just nu?

 

 

Spelar ingenroll vilken version du får, får du äldre än 2.2 så uppdatera den bara. När det gäller upplåsning osv så finns det info i första posten i denna tråden eller så hittar du här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ingenroll vilken version du får, får du äldre än 2.2 så uppdatera den bara. När det gäller upplåsning osv så finns det info i första posten i denna tråden eller så hittar du här.

 

Om man ska låsa upp den så måste man ha 2.2 eller lägre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Man måste ha exakt 2.2 för att låsa upp den. Men givetvis är det inga problem om man har < 2.2 för man kan bara uppgradera till 2.2, men har du 2.2.1 har du fått ett baseband (02.30.03) som inte går att nedgradera och därmed inte låsa upp (än).

 

Bara för att var tydlig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst är det så att det funkar fint att jailbreaka 2.2.1 med quickpwn men att det inte går att låsa upp operatörslåset?

har en iphone 3g med 2.2.1 och skiter fullständigt i operatörslåset men däremot skulle jag vilja ha den jailbreakad.

Då är det bara att köra på med quickpwn va? vill bara vara 100% så jag inte trasslar till det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst är det så att det funkar fint att jailbreaka 2.2.1 med quickpwn men att det inte går att låsa upp operatörslåset?

har en iphone 3g med 2.2.1 och skiter fullständigt i operatörslåset men däremot skulle jag vilja ha den jailbreakad.

Då är det bara att köra på med quickpwn va? vill bara vara 100% så jag inte trasslar till det

 

 

 

Ska inte vara några provlem, följ denna guiden bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Sitter nu här med min ny-jailbreakade iPhone, mycket tack vare Tonårsjesus! Allt ser ut att fungera som det ska, tror jag, men jag undrar en sak ang. Swirly MMS.

 

Vad kostar det att skicka/motta MMS med Swirly? Eller räknas det bara som data?

 

Måste jag sätta på Swirly varje gång jag ska kolla om jag har fått MMS eller kör den i bakgrunden? Tänkte efter som den gröna symbolen försvinner så fort jag kör något annat.

 

Sedan undrar jag en sak med teman och bakgrunder. Man ska ladda hem Winterboard men jag hittar inte den i min Cydia. Finns det något annat program eller letar jag på fel ställen?

 

SMS-signaler, läggs de på det vanliga stället under inställningar -> ljud?

 

Finns det något sätt att föra in egna sms signaler, dvs. om jag har något ljudklipp på datorn eller måste jag gå via Cydia eller Installer?

 

Det var alla frågor just nu, antar att det kommer fler sen när jag börjar upptäcka alla häftiga funktioner så jag ber om ursäkt för mina fråg-attacker i förväg :chock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Sitter nu här med min ny-jailbreakade iPhone, mycket tack vare Tonårsjesus! Allt ser ut att fungera som det ska, tror jag, men jag undrar en sak ang. Swirly MMS.

 

Vad kostar det att skicka/motta MMS med Swirly? Eller räknas det bara som data?

 

Måste jag sätta på Swirly varje gång jag ska kolla om jag har fått MMS eller kör den i bakgrunden? Tänkte efter som den gröna symbolen försvinner så fort jag kör något annat.

 

Sedan undrar jag en sak med teman och bakgrunder. Man ska ladda hem Winterboard men jag hittar inte den i min Cydia. Finns det något annat program eller letar jag på fel ställen?

 

SMS-signaler, läggs de på det vanliga stället under inställningar -> ljud?

 

Finns det något sätt att föra in egna sms signaler, dvs. om jag har något ljudklipp på datorn eller måste jag gå via Cydia eller Installer?

 

Det var alla frågor just nu, antar att det kommer fler sen när jag börjar upptäcka alla häftiga funktioner så jag ber om ursäkt för mina fråg-attacker i förväg :chock:

 

swirlyMMS går på vanliga mms-taxan för ditt abonnemang. precis som när du skickar mms med andra telefoner.

 

man kan lägga till "repos" (bibliotek) i cydia

 

egna signaler är väl bara ssh'a in på rätt ställe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja sms-signler är luriga. Udda format, så enklast är att hitta igenom Cydia. Vanliga ringsignaler dock går bra att lägga in själv. Kolla första posten i denna tråden för hur du gör och vilka program du använder för att föra över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man genom QuickPWN återställa till en backup man gjort tidigare?

Saken är att jag blivit tvungen att återställa telefonen, och kan inte i iTunes välja att återställa till min backup..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man genom QuickPWN återställa till en backup man gjort tidigare?

Saken är att jag blivit tvungen att återställa telefonen, och kan inte i iTunes välja att återställa till min backup..

 

Jo, det kan du... och jag tror ditt problem är löst på ett annat forum :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det kan du... och jag tror ditt problem är löst på ett annat forum :)
hehe jo =) kan inte vara utan mobiltelefon allt för länge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag körde enligt guiden i början av den här tråden.

Kommer så långt att pwnage tool säger att telefonen är i DFU-läge och att jag ska köra restore via iTunes.

Men där tar det stopp. Itunes säger att den inte får kontakt med "iPod" ?? och att ska kolla mina usb-anslutningar.

 

Telefonen svarar inte på något.

 

Jag kör 10.5.6 på Macbook Air

iPhone 3G som hade 2.2.1 innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...