Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FAQ: iPhone


Marooned

Rekommendera Poster

  • Svars 224
  • Created
  • Senaste svar

Hur gör man för att föra över kontakter (telefonlistan på SIM-kortet) från sin gamla Nokia --> sin nya iPhone 4? :ermm:

I iPhonen kan du "importera SIM-kontakter". Men då måste du ju först klippa kortet så att det passar... hmmm Du har inte Nokian synkad mot datorn på nåt sätt? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I iPhonen kan du "importera SIM-kontakter". Men då måste du ju först klippa kortet så att det passar... hmmm Du har inte Nokian synkad mot datorn på nåt sätt? :fundersam:

Jag tvivlar på att jag lyckas fixa att klippa till så det funkar.. :fundersam:

 

Och nej, jag har inte lyckats synka min Nokia med datorn. :(

 

Kan man inte överföra kontakter via Bluetooth mellan Nokia --> iPhone som man gör mellan Nokia --> Nokia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga om mallen på iPhone. Det är så att jag får ganska mycket mejl till mitt hotmail konto och läser i princip samtliga i datorn. Därför är det jobbet att när man uppdaterar mejleb på telefonen att man får alla som olästa. Hur fixar man detta?

 

Använd push då känner den av vilka du läst och inte åt båda hållen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man för att föra över kontakter (telefonlistan på SIM-kortet) från sin gamla Nokia --> sin nya iPhone 4? :ermm:

 

Kanske går med Nokia PC Suite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det nåt "text-program" som iPhonen synkar med?

 

Jag tänker om jag skriver ner alla kontakter i en .txt-fil o sen "för över" den till iPhonen. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske går med Nokia PC Suite.

Det står att man "kan" ansluta med sin Mac men ändå inte.. :ermm:

 

 

 

Men Nokia PC Suite finns ju / väl inte till Mac OS X?

Inget OS X med i listan. :(

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej.

jag har köpt en iPhone 2G 8gb jailbreakad, och jag har en fråga. om jag syncar med iTunes för att få in min musik, kommer jailbreak tas bort, eller cydia försvinna? jag kommer självklart inte uppdatera den. tack för svar! och snälla, skriv inte att "det är inte värt att köpa 2G" bultandehjarta.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner appsynck från cydia . Men allt program som e synckat från annan ituens kommer gå bort .

Men du kan ladda ner dem igen från cydia eller in..

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå! Om jag synkroniserar min iPhone med ett annat itunes så kommer ju musik och apps och dylikt försvinna.

Kommer anteckningar och foton försvinna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en annan tråd (Synkronisering iPhone - iTunes?) fick jag svaret att anteckningar och foton inte försvinner.

Finns det någon som är helt säker?

Jag har inte mina foton eller anteckningar säkerhetskopierade någonstans, de är väldigt värdefulla för mig.

Kommer de försvinna från min iPhone (2G) när jag synkroniserar den med ett annat iTunes?

Jag vill gärna att ett par personer svarar. Jag vill inte behöva vara det minsta osäker.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Att Jailbreaka en Iphone ex. Iphone 4. Vad för konsekvenser ger de, har hört att garantin försvinner? o.s.v. Behöver mer kött på benen om de bra och de dåliga med att Jailbreaka Iphone! ;) Finns det någon anledning att Jailbreake Iphone 4?, allt med att byta bakgrundsbild o.s.v som man inte kunde med 3gs kan man med 4an ju!... eller hur? De är väl gratis apps då som är fördelen!

Ge mig fakta om detta, vore kul att få veta!

Tack på förhand

// Chillymost

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
iPhoneReservdelar.se

Hej!

Att Jailbreaka en Iphone ex. Iphone 4. Vad för konsekvenser ger de, har hört att garantin försvinner? o.s.v. Behöver mer kött på benen om de bra och de dåliga med att Jailbreaka Iphone! ;) Finns det någon anledning att Jailbreake Iphone 4?, allt med att byta bakgrundsbild o.s.v som man inte kunde med 3gs kan man med 4an ju!... eller hur? De är väl gratis apps då som är fördelen!

Ge mig fakta om detta, vore kul att få veta!

Tack på förhand

// Chillymost

Garantin försvinner, men om du återställer telefonen innan du lämnar in den så kan de inte se att den har varit jailbrakad.

Du får tillgång till Cydia se det som yttligare en appstore med många program.

De kan göra telefonen mer personlig, du kan byta hela teman om du jailbreakar inte bara bakgrund.

Det finns uppsjö av program som är gratis liksom betal program som gör att du kan vara mer produktiv med din telefon

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart hittar jag svar på denna frågan?

 

2 iPhones (Min och fruns) och ett itunes bibliotek med musik och en datorinloggning.

 

Hur får jag detta att funka så att jag inte behöver logga ut och in på olika konton på datorn bara för att synka telefonerna.

Och så att inte våra kontakter mm synkas till båda telefonerna utan att när man har sin telefon kopplad så synkar den bara mina kontakter och så vidare.

 

Vissa mig gärna vart jag hittar denna information eller svara på mitt problem.......

 

Blir väldigt tacksam för all hjälp jag kan få. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. :ThumbsUp:

 

Det går att synka kalendern i Nokian till iCal via iSync men jag hittar inte kontaktuppgifterna nånstans i datorn. :fundersam:

 

 

När jag synca min gamla sony ericsson med isync så hittade jag mina kontakter i adressboken...

ta en titt där ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart hittar jag svar på denna frågan?

 

2 iPhones (Min och fruns) och ett itunes bibliotek med musik och en datorinloggning.

 

Hur får jag detta att funka så att jag inte behöver logga ut och in på olika konton på datorn bara för att synka telefonerna.

Och så att inte våra kontakter mm synkas till båda telefonerna utan att när man har sin telefon kopplad så synkar den bara mina kontakter och så vidare.

 

Vissa mig gärna vart jag hittar denna information eller svara på mitt problem.......

 

Blir väldigt tacksam för all hjälp jag kan få. =)

Här hittar du lite info:

2 iPhones - händer konstiga saker

Hur synkar man 2 iPhones på samma iTunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Vet inte vart detta hör hemma men iallafall, beställde mig nyss en ip4 och får hem den till veckan. (Blev sugen på något annat efter att ha kört Android hela mitt liv)

Vad är värt att tänka på? Jag är total nybörjare vad gäller Apple's prudukter rent allmänt, hur fungerar Appstore? Lika simpelt som hos Android där du bara behöver login eller behöver jag ange mitt kortnummer, även när det gäller gratisappar?

 

Vad mer då? Vid första uppstart, vad ska jag göra och inte göra?

 

Det är väl det mesta som jag har gått runt och funderat på, men ni får gärna informera mig om mer då jag som sagt, är en total newbie inom Apples kvarter. dumstrut.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får min iPhone 4 imorgon, äntligen! Men jag undrar om det finns något att tänka på? Som t.ex. den första laddningen, ska jag ladda den vanligt eller låta den ladda extra länge. Läste någonstans att man skulle ladda den i 48 timmar :o

Men hur som helst, något speciellt att tänka på?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde bara vara att tuta och köra, de nya batterierna tar inte skada men tänk på att det ibland kan vara bra att ladda till 100% och sedan tömma batteriet någon gång då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...