Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FAQ: iPhone


Marooned

Rekommendera Poster

På vad som ingår på 3GS på applestore står där USB-nätadapter är det en Apple USB Power Adapter?

Alltså är det en adapter som är till för att ladda Iphone i vägguttag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 224
  • Created
  • Senaste svar
På vad som ingår på 3GS på applestore står där USB-nätadapter är det en Apple USB Power Adapter?

Alltså är det en adapter som är till för att ladda Iphone i vägguttag?

 

ja det medföljer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har köpte 3GS av telia och försöker föra kopiera över kontakterna från mitt gamla Parlino-sim. Får inget felmeddelande eller något, men inte heller några kontakter i adressboken. Någon som varit med om detta eller har något tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte precis en iphone 3g begagnad. Jag följde iClarifieds guide för att jailbreaka den. När detta är gjort och den synkar med itunes kommer det upp att mitt simkort inte är supportat och jag måste sätta in ett annat för att kunna aktivera den. VA I HELSIFYR, vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, min iPhone 2G 16GB. När jag ansluter den till iTunes så tror den att det är en iPod som är ansluten.. HJÄLP !!

Jag råkade updatera den men ipod firmware, vet inte hur itunes kunde gå med på det. för när jag försöker återställa den till en iphone så tillåter den inte det.

 

Jag har en till iphone, 2 generationen 8GB, den vill inte heller återställas. den har fastnat i "recovery mode".

kan börja återställa den, men det asvlutas aldrig. HJÄLP !!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill försäkra mig om att det verkligen går att ta bort operatörslåset (Halebop) på en iPhone 3GS innan jag slår till. Ni som är kunniga inom området kan väl länka, här eller via PM? Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hejsan! Har beställt en 16 GB 3GS som jag förhoppningsvis får inom en snar framtid. Min fråga är egentligen om man ska Jailbreaka eller inte? Ända anledningen för mig är Cydia och fria apps. Skulle uppskatta om nån kunde skriva det positiva och negativa med att jailbreaka. Och om det är svårt att återställa sin iphone efter man jailbreakat?

 

Mvh / Anton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte precis en iphone 3g begagnad. Jag följde iClarifieds guide för att jailbreaka den. När detta är gjort och den synkar med itunes kommer det upp att mitt simkort inte är supportat och jag måste sätta in ett annat för att kunna aktivera den. VA I HELSIFYR, vad göra?

 

För att du måste låsa upp den också.

 

http://www.iclarified.com/tutorials/iphone/index.php

 

 

Hej, min iPhone 2G 16GB. När jag ansluter den till iTunes så tror den att det är en iPod som är ansluten.. HJÄLP !!

Jag råkade updatera den men ipod firmware, vet inte hur itunes kunde gå med på det. för när jag försöker återställa den till en iphone så tillåter den inte det.

 

Jag har en till iphone, 2 generationen 8GB, den vill inte heller återställas. den har fastnat i "recovery mode".

kan börja återställa den, men det asvlutas aldrig. HJÄLP !!!!!

 

Du måste låsa upp den igen nu när du uppdaterat den igenom iTunes.

 

http://www.iclarified.com/tutorials/iphone/index.php

 

 

Jag vill försäkra mig om att det verkligen går att ta bort operatörslåset (Halebop) på en iPhone 3GS innan jag slår till. Ni som är kunniga inom området kan väl länka, här eller via PM? Tack på förhand.

 

Det går utmärkt.

 

http://www.iclarified.com/tutorials/iphone/index.php

 

 

Hejsan! Har beställt en 16 GB 3GS som jag förhoppningsvis får inom en snar framtid. Min fråga är egentligen om man ska Jailbreaka eller inte? Ända anledningen för mig är Cydia och fria apps. Skulle uppskatta om nån kunde skriva det positiva och negativa med att jailbreaka. Och om det är svårt att återställa sin iphone efter man jailbreakat?

 

Mvh / Anton

 

Finns massor med trådar som beskriver för och nackdelar om detta. Sök så hittar du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Har bara en fråga - vet du hur man får bort gamla webadresser i Safari i sin iphone? dvs om man skriver ett sökord kommer gamla upp automatiskt....vill får bort detta....

 

Inställningar/Safari/Radera historik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en snabb fråga: har hört att operatörsupplåsningen inte går att fixa om man uppdaterat till 3.1,stämmer detta?

För jag försökte nämligen jailbreaka men purplera1n satte iphonen i recovery mode och sedan kraschade programmet

(kör Windows xp 32-bitars) så jag blev tvungen att återställa och uppdatera till 3.1... Försökte också med redsn0w me hade iTunes 9,vilket jag märkte senare, så jag fick errors när jag skulle återställa firmwaren.. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en snabb fråga: har hört att operatörsupplåsningen inte går att fixa om man uppdaterat till 3.1,stämmer detta?

För jag försökte nämligen jailbreaka men purplera1n satte iphonen i recovery mode och sedan kraschade programmet

(kör Windows xp 32-bitars) så jag blev tvungen att återställa och uppdatera till 3.1... Försökte också med redsn0w me hade iTunes 9,vilket jag märkte senare, så jag fick errors när jag skulle återställa firmwaren.. :/

 

 

 

Beror på. Har du 3GS går det inte att låsa upp. Däremot 3G och 2G går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på. Har du 3GS går det inte att låsa upp. Däremot 3G och 2G går.

 

ja,jag har 3gs :/ väldigt klantigt av mig... Dock så kör jag med Telia surf abb och ringer med en annan comviq telefon, men hade varit bra om man sedan skulle vilja sälja den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja,jag har 3gs :/ väldigt klantigt av mig... Dock så kör jag med Telia surf abb och ringer med en annan comviq telefon, men hade varit bra om man sedan skulle vilja sälja den.

 

 

Kommer väl upplåsning till 3GS när det gäller 3.1 uppdateringen. Dock lär det ta tid då Apple gjort massa ny kod och grejer som ska förhindra det. Men man kan alltid lita på dev-team. Var samma snack sak när 3G kom, det skulle inte gå att låsa upp. Men efter många om och men så kom dev-team med yellowsnow som fixade biffen.

 

Så håll ut, det kommer komma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer väl upplåsning till 3GS när det gäller 3.1 uppdateringen. Dock lär det ta tid då Apple gjort massa ny kod och grejer som ska förhindra det. Men man kan alltid lita på dev-team. Var samma snack sak när 3G kom, det skulle inte gå att låsa upp. Men efter många om och men så kom dev-team med yellowsnow som fixade biffen.

 

Så håll ut, det kommer komma.

 

Aha okej, det låter lovande :) Får väl hålla ut tills dess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan dock dröja några månader. Förra gången de bytade baseband tog det 5 månader att "knäcka"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej det är så att min iPhone(2g 16gb) att jag har jailbreakat det men internet vill inte funka. det står att jag inte har något abbonemang för mobildata ellr något :/. någon som har erfarenhet av detta?? Sedan funkar inte min bluetooth, andras mobiler som jag skickar från t ex. en bild så hittar den mobilen "iPhone" men det kommer inte upp något på iPhonen. sen det med internet gör att jag inte kan andvända cyndia ellr kollar vädret eller någonting :'(. jag behöver verkligen hjälp. M.V.H Edwin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej det är så att min iPhone(2g 16gb) att jag har jailbreakat det men internet vill inte funka. det står att jag inte har något abbonemang för mobildata ellr något :/. någon som har erfarenhet av detta?? Sedan funkar inte min bluetooth, andras mobiler som jag skickar från t ex. en bild så hittar den mobilen "iPhone" men det kommer inte upp något på iPhonen. sen det med internet gör att jag inte kan andvända cyndia ellr kollar vädret eller någonting :'(. jag behöver verkligen hjälp. M.V.H Edwin.

 

Går inte att skicka bilder över bluetooth.

 

Vad har du för operatör och vad har du för internetinställningar. Menar du wifi eller gprs?

 

Om du kör med kontantkort så har du nog ingen datatrafik. Tror inte det finns på kontantkort.

Då får du använda wifi spots istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte att skicka bilder över bluetooth.

 

Vad har du för operatör och vad har du för internetinställningar. Menar du wifi eller gprs?

 

Om du kör med kontantkort så har du nog ingen datatrafik. Tror inte det finns på kontantkort.

Då får du använda wifi spots istället.

tele2 ja kontantkort xD men vf har ja bluetooth då? men hur kan jag ladda ner apps??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man beställer en telefon från App store i USA är den låst till något av deras nät då ? eller kan ja sätta i mitt egna simkort och börja ringa direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man beställer en telefon från App store i USA är den låst till något av deras nät då ? eller kan ja sätta i mitt egna simkort och börja ringa direkt?

 

 

Självklart är den låst.

 

Till AT&T så du kan inte bara sätta i ett simkort och ringa. Du måste låsa upp den, vilket du inte kommer kunna göra för den telefonen är garanterat i versionen 3.1.

 

För det andra så kan du inte beställa från Apple store i USA om du inte har en adress i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tele2 ja kontantkort xD men vf har ja bluetooth då? men hur kan jag ladda ner apps??

 

 

Blåtanden är för tillbehör som headset osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tele2 ja kontantkort xD men vf har ja bluetooth då? men hur kan jag ladda ner apps??

 

Över wifi eller ladda ner dem till din dator och sen synka dem till din telefon.

Du kan inte skicka eller ta emot filer över bluetooth.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

då jag i dagsläget väntar på att få min första IPHONE, så har jag varit väldigt aktiv på nätet och läst allt möjligt om den.

 

de jag kommit fram till är att man ska jailbreaka den så fort man får den...

 

men...?

 

är IPHONEN i orginalskick så kass?

är programmen som APPLE inte tillåter så d-vla bra? (0=

handlar det om att programmen är för dyra? (personligen tycker jag att dem ä sketbilliga)

finns det funktioner som låses upp?

 

vill gärna få synpunkter på, VARFÖR man ska jailbreaka IPHONEN?

 

 

min undran handlar inte om att kritisera dem som jailb... , utan snarare bara en undran... så jag vet om jag skall göra det?

 

Rolle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då jag i dagsläget väntar på att få min första IPHONE, så har jag varit väldigt aktiv på nätet och läst allt möjligt om den.

 

de jag kommit fram till är att man ska jailbreaka den så fort man får den...

 

men...?

 

är IPHONEN i orginalskick så kass?

är programmen som APPLE inte tillåter så d-vla bra? (0=

handlar det om att programmen är för dyra? (personligen tycker jag att dem ä sketbilliga)

finns det funktioner som låses upp?

 

vill gärna få synpunkter på, VARFÖR man ska jailbreaka IPHONEN?

 

 

min undran handlar inte om att kritisera dem som jailb... , utan snarare bara en undran... så jag vet om jag skall göra det?

 

Rolle

 

I princip enda anledningarna att jailbreaka är att du kan köra program i bakgrunden, använda teman och så lite småfinesser t.ex att du behöver inte gå in i inställningar för att ändra ljusstyrka osv.

 

När du har jailbreakat den kommer du ändå använda app store, i cydia hittar du mestadels teman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...