Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FAQ: iPhone


Marooned

Rekommendera Poster

heretodisturbe

har ingen hubb just nu men är sugen på att jailbreaka nu och inte imorgon :-)

 

en annan fråga (har iofs inte fått svar på de andra så det kanske är lönlöst):

 

Kan man återgå till en sparad image som den ser ut idag (inte helt ren utan med de inställningar som jag har på just nu innan jailbreak)? Var finns i så fall den imagefilen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 224
  • Created
  • Senaste svar
evilhellsatan
lite noobfrågor:

 

2. vad innebär jailbreaken i praktisk form för applikationer...

kan man installera hemmagjorda applikationer?

Finns det testversioner av kommersiella som man kan testa innan man köper dom?

 

2. För att installera hemmagjorda applikationer behöver du inte hacka telefonen. Du kan använda iPhone SDK från Apple för att testa dina egenutvecklade applikationer på upp till fem telefoner. Om du däremot vill köra applikationer som inte kommer från App Store, skrivna av någon annan än dig själv, måste du jailbreaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heretodisturbe

kan någon snäll snabb person svara...

 

har jailbreakat nu och den har startat om. Nu frågar itunes om jag vill ställa in den som ny telefon eller om jag vill återställa den från en säkerhetskopia (troligen en av de tidigare automatiska)

 

Jag känner att det är fel att återställa men samtidigt så får jag tankarna att den kanske bara återställer mina kontakter mm och att jailbreaken är kvar...

 

please help

 

snabba svar premieras med en fin smiley från mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heretodisturbe

svarar mig själv...

tryckte på återställa och det gick bra...

 

nu skulle det bara sitta bra med en guide för cydia och installer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
DeadEndStreet

Läste Här att man måste ha 02.28.00 av modemfirmwaren och att det absolut INTE går med 02.30.03 om man vill låsa upp den.

 

Hur stor är risken att man köper en som har 02.28.00 idag? :/

Tänkte beställa en från halebop.se med deras kontantkort eftersom det är det enda(?) sättet att köpa den på avbetalning, för att sedan låsa upp den för att använda comviq.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PeterPatron
Läste Här att man måste ha 02.28.00 av modemfirmwaren och att det absolut INTE går med 02.30.03 om man vill låsa upp den.

 

Hur stor är risken att man köper en som har 02.28.00 idag? :/

Tänkte beställa en från halebop.se med deras kontantkort eftersom det är det enda(?) sättet att köpa den på avbetalning, för att sedan låsa upp den för att använda comviq.

 

 

Den är nog väldigt liten, näst intill obefintlig, verkar som om 2.30.03 varit standard i flera månader.

Jag köpte en för två veckor sen och den hade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hallå.

 

Tänkte bara höra mig lite för, innan jag jailbreakar min iphone 3g (en vecka gammal).

 

Om jag vill få tillbaka allt till ursprungligt läge, hur gör jag då?

 

Syns det att telefonen är jailbreakad?

Behöver jag låsa upp telefonen också? Tänkte behålla telenor som operatör, så det känns inte så nödvändigt.

 

Tack på förhand

-Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå.

 

Tänkte bara höra mig lite för, innan jag jailbreakar min iphone 3g (en vecka gammal).

 

Om jag vill få tillbaka allt till ursprungligt läge, hur gör jag då?

 

Syns det att telefonen är jailbreakad?

Behöver jag låsa upp telefonen också? Tänkte behålla telenor som operatör, så det känns inte så nödvändigt.

 

Tack på förhand

-Johan

Det är bara att återställa telefonen, så är den som den var när du köpte den. En sak du ska ha i tanke, är att om telefonen går i sönder och du kanske inte kan återställa den, gäller inte alltid garantin.

 

Vissa säger att även om din telefon är återställd så kan verkstaden se att du har jailbreakat den tidigare, vet inte själv om detta bara är ett rykte eller om det är sant. Kanske vet någon annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att alla mobiltillverkare utom Apple kan skapa ringsignaler av vilken musikfil som helst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att alla mobiltillverkare utom Apple kan skapa ringsignaler av vilken musikfil som helst?

 

För att Apple bryr sig om upphovsrätten vilket andra företag totalt ignorerar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en iphone 3g som jag har använt med ett sim-unlock kort av något slag. det har fungerat sådär.

mycket tappade samtal, inget mobilt bredband i långa perioder. etc etc.

nu vill jag göra en mjukvaruupplåsning och börjar med att följa den här guiden: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1558

 

det funkar utmärkt, som det alltid brukar göra när jag jailbreakar telefonen, MEN, den uppdaterar inte mitt basband till 02.28

mitt står kvar på 02.11.07. Spelar det någon roll, och varför uppdaterar inte pwng-tool basbandet?

För guds skull, vad är basbandet ens?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

darkshippo

Basebandet är programvaran som pratar med 3G/GSM-nätet. Apple har lagt det i en separat modul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Basebandet är programvaran som pratar med 3G/GSM-nätet. Apple har lagt det i en separat modul.

 

vad betyder det- att jag behöver ett annat program för att uppdatera basbandet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Håll i er, här kommer nog dagens dummaste fråga :E

 

Kan man ladda ner apps via App store med en jailbreakad iphone? B)

 

sen till en annan fråga. jag jailbreakade min igår å låste upp med yellowsn0w, stoppade in ett Comviq-kontantkort för att se om det fungerade och det gjorde det till min förvåning. var fortfarande imponerad över mig själv för att lyckas med att breaka den ;) men nu till min undran, Comviq-kortet anv sig av Telias 3G nät :S det står TELIA 3G uppe i vänstra hörnet. ska det va så verkligen?? trodde Comviq körde via ett annat nät. Precis i början efter att ha stoppat in kortet så var det dålig mottagning å det stod nått annat som operatör.

 

kan det vara en IMEI-spärrad iphone trots allt som jag har fått tag på? det går att ringa ut å skicka sms med Comviq-kortet. hur märker man att iphonen är spärrad el grå/svart-listad? har läst på forumet att om den skulle va grå-listad så kan jag inte ringa ut från den men att den ändå får kontakt med nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en fråga.

Om man köper en Iphone från Telia (har tänkt köpa den nya) kommer då vissa funktioner vara blockerade för den är låst till Telia??

 

Jag hade en SE W850i innan och den var låst till telia, då hade jag istället för en "internet" knapp var där en Telia logga i menyn. Var också så att när man ändrade tema på mobilen så ändrades allt utom själva menyn, fick för mig att det handlade om den där Telia funktionen igen.

 

Vill kunna använda iPhonen till max så finns där begränsningar med låst Telia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej ingen operatör tillåts av Apple att "branda" telefonen. Ingen får modifiera mjukvaran utom Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BossnjakMedImac

Måste man jailbreaka för att upptadera till 3.0 ?

Jag har en iphone 3G och har försökt att uppdatera men det blev ett problem -(9807) och vet inte vad jag ska göra.

Jag tror jag har gjort allting rätt men nu så kan jag bara ringa sos-samtal och så säger den att mitt sim-kort är låst.

HJÄLP!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man jailbreaka för att upptadera till 3.0 ?

Jag har en iphone 3G och har försökt att uppdatera men det blev ett problem -(9807) och vet inte vad jag ska göra.

Jag tror jag har gjort allting rätt men nu så kan jag bara ringa sos-samtal och så säger den att mitt sim-kort är låst.

HJÄLP!!!

 

Är den låst/olåst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste inte jb för att uppdatera, och problemet som du har löses nog bäst med att återställa den och göra en ny jb.

 

 

Sen har jag är fruktansvärt irriterande problem: När jag har JB:at den till 3.0 kan den fungera ett tag i några dagar, och sen kan vadsomhelst helt plötsligt trigga en "Apple logo screen of death", vilket har hänt tre gånger nu sedan uppdateringen fanns tillgänglig. Asirriterande!!! Vad ska jag göra?! Har prövat att göra en ny .ipsw också :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tacktack!

kan man göra detta på ngn annans dator? eller försvinner allting när man kpplar in i sin egen dator sen?

ja e nämligen i chicago nu o ska få en iphone, och ja undrar om ja kan jailbreaka och låsa upp den här, eller måste ja göra det när ja kmr hem?

om ja gör det här, finns risken att det försvinner när ja kopplar in den till min dator elles itunes hemma?

 

")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara en fråga - vet du hur man får bort gamla webadresser i Safari i sin iphone? dvs om man skriver ett sökord kommer gamla upp automatiskt....vill får bort detta....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon förklara lite lätt varför man inte kan ta en .ipa fil från nätet. Lägga den i samma iTunes-mapp som dom andra. Och ladda upp i en ikke JB:ad telefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DRM-skydd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DRM-skydd

 

Ja det va lätt förklarat :P

 

Men hur kan iphonen/itunes se skillnad på en .ipa-fil du själv lagt in och en från nätet?

 

Har dom man laddar ner från nätet inget DRM-skydd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...