Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problemen med forumet


Anna Muller

Rekommendera Poster

Januari sas det..... i morgon är sista dagen. Ingenting har hänt. Ingen information. Lysande.... :utskallning: Jag säger bara:

Fixa Forumet NU!!!

 

Budskapet borde gå fram. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 281
  • Created
  • Senaste svar

Jag är trött sedan många år på folk som lovar guld och gröna skogar och inte gör nåt. Det minsta man kan begära är rak kommunikation. Säg att det sket sig och vi vet inte hur vi ska lösa problemen. JAG KAN TA DET. Men jag kan inte med luftslott och löften som visar sig vara lika urholkade som ett urblåst ägg! Säg att ni inte har pengarna just nu. DET GÖR INGET! Men sluta vara hemlighetsfulla! Starta en tråd om hur forumts utveckling går och håll oss uppgraderade. Jag kan leva med att allt inte fungerar som det ska, men kör med öppna kort. Sluta tig och öppna truten! NU! :utskallning: :utskallning: :utskallning: :utskallning: :utskallning: :utskallning: :utskallning: :utskallning: :utskallning: :utskallning: :utskallning: :utskallning: :utskallning:

Här är extra många smileysar enbart för att tynga ned servern.....

 

Plockat bort en massa smilgubbar för att göra tråden mer lättläst. // Kabo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En som lovar saker och inte leveraera brukar bli av med jobbet. Vill vi verkligen ha den som nu sitter där som ansvarig admin för detta forum? Borde finns någon på idg som kan saker bättre... iaf hålla vad denna lovar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förutsätter att personen tre inlägg ovanför detta varnas/stängs av enl. paragraf 14 i forumreglerna, för åsidosättande av paragraf 5, ang. spam.

 

Kommer definitivt förlora förtroendet för detta forum annars.

 

Uttryck gärna besvikelse, men inte på den bekostnad att trådar blir oläsliga och forumet går ännu segare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uttryck gärna besvikelse, men inte på den bekostnad att trådar blir oläsliga och forumet går ännu segare!

 

Den första står jag för, den andra var onödig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte varna eller stänga av forumledningen för misskötsel..........? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ni (ledningen) gör såhär.

 

Ta ner forumet helt, sätt ett datum då det ska vara fixat, och få det online igen.

 

Bättre att göra på det viset då alla konstant återkommande strul med forumet bara skapar irritation. Behöver jag säga att detta forumet sköts extremt dåligt...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Kabo för att du håller ordning på mig! :respekt::bultandehjarta: Jag fick ett frispelsanfall men det är över nu........ B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Jag vet att det suger men vi har just nu två parallella spår som vi undersöker.

Vi är således inne på servern och rotar och försöker lösa det rent tekniskt. Vi är inte långt från en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
började inte problemen när servern fick ta hand om bloggen ?

Inte riktigt sant, vi hade vissa problem innan. Men bloggen var kanske droppen som fick... ja, ni fattar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ni (ledningen) gör såhär.

 

Ta ner forumet helt, sätt ett datum då det ska vara fixat, och få det online igen.

 

Bättre att göra på det viset då alla konstant återkommande strul med forumet bara skapar irritation. Behöver jag säga att detta forumet sköts extremt dåligt...?

Håller med dig om detta. Dock så vore det troligen forumets död. Detta pga att "ledningen" har en tendens att inte kunna följa de tidsramar som utlovas.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte riktigt sant, vi hade vissa problem innan. Men bloggen var kanske droppen som fick... ja, ni fattar.

 

Möjligt detta besvarats nyligen, men jag undrar ändå; Hur ser planen ut för det "NYA" forumet, som det talats om sedan ett tag tillbaks?

 

Är det fortfarande aktuellt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Möjligt detta besvarats nyligen, men jag undrar ändå; Hur ser planen ut för det "NYA" forumet, som det talats om sedan ett tag tillbaks?

 

Är det fortfarande aktuellt?

Absolut, men det utvecklas centralt här på IDG och vi inväntar nästa STORA release innan vi hoppar på tåget. Invision Board (programvaran forumet körs på i dag) är så pass utvecklad att vårt nya system måste vara en rejäl uppgradering. Och det anser jag helt ärligt inte att det är i nuvarande versionen.

 

MEN. Jag har suttit med i styrgruppen för detta projekt och styrt utvecklingen åt ett håll som ser riktigt, riktigt lovande ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut, men det utvecklas centralt här på IDG och vi inväntar nästa STORA release innan vi hoppar på tåget. Invision Board (programvaran forumet körs på i dag) är så pass utvecklad att vårt nya system måste vara en rejäl uppgradering. Och det anser jag helt ärligt inte att det är i nuvarande versionen.

 

MEN. Jag har suttit med i styrgruppen för detta projekt och styrt utvecklingen åt ett håll som ser riktigt, riktigt lovande ut.

 

På röstråden, där vi gissar när vi tror det är klart, vad har du rösta på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
På röstråden, där vi gissar när vi tror det är klart, vad har du rösta på?

Den har jag missat helt... :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leijon borde ju iaf kunna gissa rätt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MEN. Jag har suttit med i styrgruppen för detta projekt och styrt utvecklingen åt ett håll som ser riktigt, riktigt lovande ut.

 

 

Riktigt, riktigt lovande = Forumet kommer förmodligen inte förbättras alls inom en snar framtid?

 

Det är fan patetiskt detta nu. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Riktigt, riktigt lovande = Forumet kommer förmodligen inte förbättras alls inom en snar framtid?

 

Det är fan patetiskt detta nu. :superirriterad:

Vi får hålla isär begreppen här nu. Den insats vi gör i veckan och i början på nästa kommer att lösa våra prestandaproblem fram till det HELT nya forum du pratar om kommer att lanseras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får hålla isär begreppen här nu. Den insats vi gör i veckan och i början på nästa kommer att lösa våra prestandaproblem fram till det HELT nya forum du pratar om kommer att lanseras.

Utan att minnas det direkta ordvalet uppfattade jag att du lovade mer eller mindre att innan januari var slut skulle lösningen komma. Backar du från detta eller var det en generell utfästelse?

....

Varför kan du inte ge oss raka besked och ofta så vi slipper undra och spekulera i vår kära forums öde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Utan att minnas det direkta ordvalet uppfattade jag att du lovade mer eller mindre att innan januari var slut skulle lösningen komma. Backar du från detta eller var det en generell utfästelse?

....

Varför kan du inte ge oss raka besked och ofta så vi slipper undra och spekulera i vår kära forums öde?

Rakt besked: I morgon bitti klockan 09.30 sätter jag mig ned med en expert på just det vi vill göra. Sedan kommer insatsen att äga rum i helgen och eventuellt i början på nästa vecka.

 

Om inget oförutsett inträffar kommer vi att ha ett betydligt rappare forum som aldrig går på knäna redan i nästa vecka. Visst, några dagar efter utsatt deadline, men då ska det vara en skalbar lösning som håller ända fram till nya forumet är på plats (under våren).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rakt besked: I morgon bitti klockan 09.30 sätter jag mig ned med en expert på just det vi vill göra. Sedan kommer insatsen att äga rum i helgen och eventuellt i början på nästa vecka.

 

Om inget oförutsett inträffar kommer vi att ha ett betydligt rappare forum som aldrig går på knäna redan i nästa vecka. Visst, några dagar efter utsatt deadline, men då ska det vara en skalbar lösning som håller ända fram till nya forumet är på plats (under våren).

 

ÄNTLIGEN! Som Gert Fylking sa.... :lol: Jag och säkert alla andra skulle bli JÄTTEGLADA om du kunde hålla oss informerade om vad som händer och när det händer. Gör gärna en egen tråd om forumets utveckling i dessa dagar, eller fyll på här med dagliga rapporter. Blir vi utan info kan det hända att vi kommer upp och ger dig smisk...... B) B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
ÄNTLIGEN! Som Gert Fylking sa.... :lol: Jag och säkert alla andra skulle bli JÄTTEGLADA om du kunde hålla oss informerade om vad som händer och när det händer. Gör gärna en egen tråd om forumets utveckling i dessa dagar, eller fyll på här med dagliga rapporter. Blir vi utan info kan det hända att vi kommer upp och ger dig smisk...... B)B)

Haha, jag lovar. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Men asså ursäkta, men snälla Andreas, vem är det du försöker lura?

 

Forumet har gått kasst jag vet inte hur länge nu, men det händer ALDRIG nåt!

 

DU är ansvarig och det är DU som kommer med löften hela tiden, löften som DU däremot INTE infriar. Jag har tappat precis allt förtroende för dig som chefredaktör för MacWorld.

 

 

Det här är inget annat än riktigt pinsamt!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...