Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problemen med forumet


Anna Muller

Rekommendera Poster

29/12/07 - 18:13 - Forumet på väg ner igen? Tar dryga 3 minuter att komma in i forumet. MW´s startsida tar knappt en sekund. Hinner precis laga middag emellan laddningarna. Antingen e det uppkopplingen mot nätet eller överbelastning.

 

- Man får ta en kölapp för att komma runt i forumet.

 

Samt att forumet finns inte på MW´s startsida, IGEN! A.M fixade det där igår för en dag i alla fall.

Gör ett påpekande om bristerna som uppstår igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 281
  • Created
  • Senaste svar

Fick upp följande fel när jag klickade på Add reply, på min förra post. Därav dubbelposten.

 

 

IPS Driver Error

 

 

 

Hittade detta efter lite sökande, kanske på möjligt lösning:

 

If you are using IPB 2.2 you can find error from forum database error logs.

I don't remember exact place now but you can find under a forum folder daily sql errors.

If you are using IPB 2.1 it seems hard to find

 

There is a cache folder on your forum root folder and there are files like;

sql_error_log_06_16_07.cgi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här slår Glocalnet..

 

 

Kan man komma

 

 

LÄGRE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu skiter jag i det här ett tag.

Blir bara irriterad eftersom det börjar strula redan nu.

Ha det gott så länge medlemmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2007 år absoluta kalkon måste tilldelas MW för deras oförmåga/ovilja att fixa ett fungerande forum.

Sen att alla är borta en hel långhelg utan att någon på IDG har jour.... helt otroligt.

Det ska bli kul att höra alla förklaringar och undanglidningar efter detta.

 

:ThumbsDown: :ThumbsDown: :ThumbsDown: :ThumbsDown: :ThumbsDown: (5/5)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

ja det här är riktigt pinsamt. Ska bli kul att höra förklaringen. Undrar vad som hände med killen som jobbade stenhårt på det här ;)

 

såg att M3 hade en lista på de sämsta teknikprylarna under året. Det här forumets stabilitet och server borde ligga högst upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det här är riktigt pinsamt. Ska bli kul att höra förklaringen. Undrar vad som hände med killen som jobbade stenhårt på det här ;)

 

såg att M3 hade en lista på de sämsta teknikprylarna under året. Det här forumets stabilitet och server borde ligga högst upp

Hoppas han som hade ansvaret för att det skulle kommer stå till arbetsmarknadens förfogande inom en inte för lång framtid.

 

M3 är väl inte mera än MW att hänga i julgranen i detta fallet? IDG över lag kanske borde se över sin personlas uppgifter o kanske omfördela till de som har kompetens att ta ansvar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
ja det här är riktigt pinsamt. Ska bli kul att höra förklaringen. Undrar vad som hände med killen som jobbade stenhårt på det här ;)

Han blev nog förstenad :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sluta böla och skaffa lite perspektiv på tillvaron!

 

Ett gratis datorforum är avstängt ett par dagar kring JULHELGEN (!) och folk beter sig som om det vore jordens undergång!

 

"Vi har inte fått nån information!" - Nähä, men var det svårt att själv fatta att servern var nere och att det fanns EN VISS RISK att administrationen var obemannad dessa dagar?! Eller behövdes det sägas uttryckligen på hemsidan...........?

 

Fira jul, stäng av datorn, gå ut i solen, skaffa ett liv.

 

Ditt svar hade varit passande om forumet hade gått som klockan i alla tider, julstrulet är bara toppen på isberget...... Om du har tillbringat någon tid här så kan du inte ha undgått att se att forumet har krånglat svårt hela 2007. Forumet har krånglat längre än så och man har åtgärdat vissa saker men de är mer att betrakta som livsuppehållande åtgärder på en döende. Det har segat oerhört och tidvis lagt av helt. Leijon & Co har lovat sedan länge kraftfulla åtgärder. I oktober hade man en ny server och skulle "bara" koppla in den. Ord utan handling.... Det är inte kul att behöva vänta 2 minuter på att byta sida för att till slut mötas av ett felmeddelande när man vill ha hjälp eller skulle svara på nödropet från någon stackare som har kört fast. Jag firar jul och har ett fantastiskt liv där forumet har en del. Om vi hade varit viktigta för MW hade detta varit fixat för länge sedan...... Det är inte så mycket forumkrånglet som upprör mig som hur MW hanterar detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jomän... är det inte passande.... det strular så jag får två inlägg... hahaha. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är en idé att begränsa antalet bilder man får ladda upp? Just nu är det ju obegränsat och det tar ju säkert lite på servern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Psst gummianka - de använder bara botar för att skriva inlägg

 

Eh...va ? pratar du med mig ?

 

Men alltså, Andreas uttalande att dom har en kille som jobbar stenhårt med saken, som sen helt motsägs av att man nu säger att man inte har den här kompetensen inom IDG, gör att det känns som att man ljuger rakt upp och ner, utan att skämmas för det (okej, jag inser att det rent konkret inte nödvändigtvis innebär en motsägelse, men jag får hålla med om att om det funnits en person som jobbat stenhårt med det, som inte hade kompetens för det, så hoppas vi att han numer står till arbetsmarknadens förfogande)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt svar hade varit passande om forumet hade gått som klockan i alla tider, julstrulet är bara toppen på isberget...... Om du har tillbringat någon tid här så kan du inte ha undgått att se att forumet har krånglat svårt hela 2007.

 

Jag har varit medlem här sedan 2005. Är forumet nere gör man något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Jag har varit medlem här sedan 2005. Är forumet nere gör man något annat.

 

Men nu är det ju uppenbarligen så att det finns folk som stör sig redigt på detta. Sluta bjäbba om det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, kunde inte sagt det bättre själv. :P

 

Bjäbjäbjäbjäbjä! :elaktflin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man bortser från allt gnäll så finns det fortfarande goda, rationella skäl till att sluta prata och göra något åt problemet istället. Trogna besökare kan många vara trogna prenumeranter och man kan också fråga sig vilket intryck det ger på någon utifrån med sin skinande nya Win XP maskin.

 

Att Mac datorer är lika oberäkneliga och går ner lika regelbundet som forumet kanske?

Att hans/hennes fina XP dator nog ändå inte är så dålig och prenumererar på PC för alla istället?

 

Väl värt att reagera på, inte fundera på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man bortser från allt gnäll så finns det fortfarande goda, rationella skäl till att sluta prata och göra något åt problemet istället. Trogna besökare kan många vara trogna prenumeranter och man kan också fråga sig vilket intryck det ger på någon utifrån med sin skinande nya Win XP maskin.

 

Att Mac datorer är lika oberäkneliga och går ner lika regelbundet som forumet kanske?

Att hans/hennes fina XP dator nog ändå inte är så dålig och prenumererar på PC för alla istället?

 

Väl värt att reagera på, inte fundera på.

 

Bra poäng.

 

Tänkte faktiskt på det igår.

 

Och det är ju speciellt i MW intresse, eller hur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar varför man inte kan se hur många och vilka som tittar på en speciell tråd numera? Eller är det jag som kommit åt nån inställning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...