Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problemen med forumet


Anna Muller

Rekommendera Poster

Jag beräknar att ta ner servern för uppgradering om ungefär 20 minuter.

 

Eftersom servern är helt i MW:s kontroll (och ansvar) så är det redaktionen som bestämmer vilken hårdvara som forumet ska rulla på - inte IDG :)

 

Jag bedömer att en Xserve eller motsvarande är överdimensionerat för ett forum som detta. Om vi jämför med systerforumet forum.studio.se som jag ansvarar för, så är det där ungefär 75-100 personer färre inloggade per 15 minuter, där finns en större databas, den servern har mindre minne och bara en procesor - som dessutom är långsammare. Och där har vi aldrig slagit i taket i belastning :) Så vad som ska göras här är en liknande optimering.

 

Ses på andra sidan! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 281
  • Created
  • Senaste svar

Foreumet går absolut snabbare än bara för några dagar sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beräknar att ta ner servern för uppgradering om ungefär 20 minuter.

 

Eftersom servern är helt i MW:s kontroll (och ansvar) så är det redaktionen som bestämmer vilken hårdvara som forumet ska rulla på - inte IDG :)

 

Jag bedömer att en Xserve eller motsvarande är överdimensionerat för ett forum som detta. Om vi jämför med systerforumet forum.studio.se som jag ansvarar för, så är det där ungefär 75-100 personer färre inloggade per 15 minuter, där finns en större databas, den servern har mindre minne och bara en procesor - som dessutom är långsammare. Och där har vi aldrig slagit i taket i belastning :) Så vad som ska göras här är en liknande optimering.

 

Ses på andra sidan! ;)

 

Finns det några uppgifter på vad det är för burk på andra sidan........?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...