Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

9 minuter sedan, mikaellq säger:

Så vi kan alltså lugnt dra slutsatsen att EU är ett hot mot yttrandefriheten? :fundersam:

Ja, om man med det menar att publicera en personuppgift utan personens tillstånd. Definitivt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukskriven den här veckan, efter att ha legat hemma hela förra veckan också. Åkt på lunginflammation och fick antibiotika mm i onsdags. Sedan dess har jag bara blivit sämre och idag blev det ett nytt läkarbesök och nya mediciner...

Nu ska jag snart ut på dagens ordinarie motionsrunda - Brevlådan T o R, en distans på ca 8m enkel väg som efteråt kommer kännas som flera km...

Har också insett, den senaste veckan, hur mycket skit som visas på TV. Tur att man har alternativ!

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Alix säger:

Ja, om man med det menar att publicera en personuppgift utan personens tillstånd. Definitivt.

Vad är personuppgifter då? Det kan ju inkludera mycket. Jag erkänner min okunnighet om det rent juridiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, MacHedda säger:

Sjukskriven den här veckan, efter att ha legat hemma hela förra veckan också. Åkt på lunginflammation och fick antibiotika mm i onsdags. Sedan dess har jag bara blivit sämre och idag blev det ett nytt läkarbesök och nya mediciner...

Nu ska jag snart ut på dagens ordinarie motionsrunda - Brevlådan T o R, en distans på ca 8m enkel väg som efteråt kommer kännas som flera km...

Har också insett, den senaste veckan, hur mycket skit som visas på TV. Tur att man har alternativ!

Krya på dig! Jag slängde ut TV:n för väldigt många år sedan. Saknar den inte ett endaste dugg och får mitt informationssug mycket bättre tillfredsställt av datorn/smartmobilen+internet. :)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, mikaellq säger:

Vad är personuppgifter då? Det kan ju inkludera mycket. Jag erkänner min okunnighet om det rent juridiska.

Exempelvis en bild på mig. Eller att du nämner mig att jag har bott i samma stad som du. Plus allt annat som adress, personnummer, civilstånd et cetera. Mer:

 

https://www.datainspektionen.se/om-integritet/vad-ar-en-personuppgift/

Redigerad av Alix
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Krya på dig! Jag slängde ut TV:n för väldigt många år sedan. Saknar den inte ett endaste dugg och får mitt informationssug mycket bättre tillfredsställt av datorn/smartmobilen+internet. :)

Jag kollar ju normalt ytterst sällan/nästan aldrig på "vanlig TV"/"gammel TV"  Husets båda TV-apparater (säger man så nu för tiden.....??) används mestadels som skärmar för streaming ATV/PS4 mm.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att jag för första gången inte kommer att kunna uppgradera min MacBook Pro (tidigt 2011) till det nya operativsystemet Mojave. Schiten också. :superirriterad: Men det börjar också kännas dags för ny dator. Ett av problemen är att kronan är rekordsvag i förhållande till dollarn vilket betyder att jag får betala dyrt för ny dator. :superirriterad:

Hmm.... impatient.gif

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Köpt en SE

Är inte den tidningen nedlagd, för typ ... exakt hur länge sen som helst? :rolleyes:

 

Spoiler

Grattis! till nya luren. ? :yeahbaby:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar risken. :nerd:

 

iOS12.png

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan iOS 12. Det gick ganska snabbt, det tog en trekvart. Det är märkbart snabbare. Det gäller särskilt dotterns mobil, en iPhone 6. Vi hade mys och uppdaterade tillsammans. ^_^ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Jag har redan iOS 12. Det gick ganska snabbt, det tog en trekvart. Det är märkbart snabbare. Det gäller särskilt dotterns mobil, en iPhone 6. Vi hade mys och uppdaterade tillsammans. ^_^ 

Då har du varit mer på hugget än mig som bara kollat en gång i halvtimman under kvällen... :nerd:

Strax klart. Får se vad jag tycker. Snabbheten definitivt välkommet om det betyder effektivare kod och inte hungrigare på energi. :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under tiden jag hållit på med fotot så har den nått halvvägs. :)

 

DSC_0546.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

301E28B7-E33A-4089-A527-57032EAEF483.thumb.jpeg.052cbdf3f303978473e169ba5024fb68.jpeg

 

Jag kontrollerade den nya appen Mätverktyg. Verkar stämma. :D 

Måste kunna mäta avstånd, inte bara vinkel. Koolt! :) Ska testa det om en liten stund.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog "bara" 15% av batteriet men nu när den är färdig med systemet så behöver plötsligt några appar uppdateras, som enorma Garageband, Pinterest och Youtube. Genvägar kom med den också trots att jag inte hade den innan. Måste ha följt med systemet.

 

IMG_0319.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, mikaellq säger:

Tog "bara" 15% av batteriet men nu när den är färdig med systemet så behöver plötsligt några appar uppdateras, som enorma Garageband, Pinterest och Youtube. Genvägar kom med den också trots att jag inte hade den innan. Måste ha följt med systemet.

 

IMG_0319.png

Jag fick bara en enda uppdatering. Och det var fjärrappen till Apple TV. Jag har inte så många appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur går  det mer era uppdateringar iPhones och IPads?

nästa måndag är det macarnas tur

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, ronny säger:

hur går  det mer era uppdateringar iPhones och IPads?

nästa måndag är det macarnas tur

Det går bra! Jag har uppdaterat mina två iPhone och min Apple TV. Allt flyter på fint. Mina iPhone är snabbare än tidigare.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, ronny säger:

hur går  det mer era uppdateringar iPhones och IPads?

nästa måndag är det macarnas tur

Redan klart med iOS. Mojave får jag med min Gamla Mac tyvärr hoppa över. :oroligoledsen:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Under tiden jag hållit på med fotot så har den nått halvvägs. :)

 

DSC_0546.jpg

Bra att den är igång!

jag uppdaterar iPod touch och iPad Air samtidigt

på macen har safari uppdateras

sist blir det iPad 2018 (den jag skriver på nu)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Redan klart med iOS. Mojave får jag med min Gamla Mac tyvärr hoppa över. :oroligoledsen:

Såja du kan sluta gråta nu.

jag rapporterar från den 24

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...