Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

10 minuter sedan, Sandhamn1962 säger:

Flyttstädar i Bromma och nu går det faktiskt att se ut genom fönstret! ?

IMG_0647.jpg

Måste ha varit din lägenhet. Men har väl gått att blicka längtande ut genom fönstren där också. :) 

 

Känner du lite sorg över något som tar slut eller glädje över att något nytt nu kommer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sandhamn1962
2 minuter sedan, mikaellq säger:

Måste ha varit din lägenhet. Men har väl gått att blicka längtande ut genom fönstren där också. :) 

 

Känner du lite sorg över något som tar slut eller glädje över att något nytt nu kommer?

Jag har aldrig haft svårt för att släppa det gamla. Nu ser jag fram emot att bo i Orsa! :galetglad:

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit trogen kund i Sparbanken/Swedbank i hela mitt liv. Nu har det gått alldeles för långt och det är dags för hej då. :superirriterad: Någon som vet om någon bank som Macen inte fungerar bra på? Funderar på att slänga över lånen till SBAB och köra Länsförsäkringar Bank.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Axelman säger:

Jag har varit trogen kund i Sparbanken/Swedbank i hela mitt liv. Nu har det gått alldeles för långt och det är dags för hej då. :superirriterad: Någon som vet om någon bank som Macen inte fungerar bra på? Funderar på att slänga över lånen till SBAB och köra Länsförsäkringar Bank.

LF bank funkar fint på både mac och Iphone. :) 

Välkommen! ^_^ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Svolder säger:

Maskrosornas tid har börjat

2DF6ED1E-05F0-4CA7-B6C2-29D35D810204.jpeg

I sydligaste Sverige. Här en liten bit upp får vi nog vänta ett par veckor till.
Det var många år sedan nu men minns hur jag for ner genom Sverige, genom Danmark för att till sist komma till Tyskland. Det var tidig vår och jag minns hur det blev allt snöfattigare när jag kom till Skåne.
Avståndet mellan Falköping eller Ulricehamn och Skånetrakten är inte så gigantisk, ÄNDÅ är klimatskillnaden såpass, ändå...

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, Alix säger:

LF bank funkar fint på både mac och Iphone. :) 

Välkommen! ^_^ 

Låter fint. Frun är skeptisk att byta för att det kan bli krångel. LF bank har vid första påseendet klart sämre räntor än SBAB. Men om man gnuggar dem kanske det blir bättre. Jag ska tamej1000 kräva att få avbryta alla mina affärer med Swedbank på stående fot utan att behöva kompensera. Gissar att det kan gå bra om man väsnas lite. Annars får man betala ränteskillnad vilket jag absolut inte tänker göra! Tjyvåskurkbank! :evilgrin:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 SBAB är bra, mycket nöjd med dem.

Har också Swabdank, men har planer på annan, tyvärr lär alla andra vara lika goda kålsupare..

hört en del kritik mot Länsparbanken som jag haft funderingar på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, Pocahontas säger:

 

 tyvärr lär alla andra vara lika goda kålsupare..

 

Det går inte. Swedbank sätter svenskt rekord i att sulla runt med stålar och dumheter. Hur ska någon annan svensk bank ens komma i närheten? :chockadskeptisk:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sommartid imorgon.

Hur fan vrider man upp termometern 15°?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började se en film om Mötley Crüe på Netflix. Bara trams. Lyssnade på lite av deras musik på Spotify. Mest skräp. Vad är hajpen? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Alix säger:

Började se en film om Mötley Crüe på Netflix. Bara trams. Lyssnade på lite av deras musik på Spotify. Mest skräp. Vad är hajpen? :fundersam:

 

Om man inte gillar musiken så förstår man inte hajpen 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Om man inte gillar musiken så förstår man inte hajpen 

Musiken har sina stunder, men överlag är den inte speciellt bra, varken komponerad eller utförd. Det handlar nog mera om attityd, utsvävande livsstil och reaktionen på det pastellfärgade 80-talet i övrigt. Plus att det är amerikansk musik, förstås. På den tiden var jag dock personligen mer inne på New Wave of British Heavy Metal, men älskade också amerikansk sådan, särskilt Dio. Att försöka lyfta frågan över mitt huvud är bara dumheter, det kommer du ingenstans med.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Musiken har sina stunder, men överlag är den inte speciellt bra, varken komponerad eller utförd. Det handlar nog mera om attityd, utsvävande livsstil och reaktionen på det pastellfärgade 80-talet i övrigt. Plus att det är amerikansk musik, förstås. På den tiden var jag dock personligen mer inne på New Wave of British Heavy Metal, men älskade också amerikansk sådan, särskilt Dio. Att försöka lyfta frågan över mitt huvud är bara dumheter, det kommer du ingenstans med.

 

Åter igen när man försöker förklara på ett enkelt sätt varför du inte förstår hajpen och dess storhet så blir man nertryck av din överlägsna attityd.

Mitt normala svar skulle vara något som skulle rendera en varning men jag tänker inte sjunka så lågt.

Ditt sätt att ställa frågan är egentligen bara en "fälla" för dig att få bråka lite i forumet. Du har ingen intention att ens förstå så jag tänker inte lägga ner något tid på det.

Bye bye

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Alix säger:

Musiken har sina stunder, men överlag är den inte speciellt bra, varken komponerad eller utförd. Det handlar nog mera om attityd, utsvävande livsstil och reaktionen på det pastellfärgade 80-talet i övrigt. Plus att det är amerikansk musik, förstås. På den tiden var jag dock personligen mer inne på New Wave of British Heavy Metal, men älskade också amerikansk sådan, särskilt Dio. Att försöka lyfta frågan över mitt huvud är bara dumheter, det kommer du ingenstans med.

Han sa bara som det är. Jag förstår inte hajpen heller men har också en annan smak med det musikaliska. :) 

  • Gilla 2
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bland annat ätit våffla med hjortronsylt på Lotta På Åsen och sedan till stadsparken i Landskrona.

IMG_2100.thumb.jpg.4a38b854c4eabd32bdc8eb3918fd869d.jpg

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Bland annat ätit våffla med hjortronsylt på Lotta På Åsen och sedan till stadsparken i Landskrona.

IMG_2100.thumb.jpg.4a38b854c4eabd32bdc8eb3918fd869d.jpg

Låter gott. Ser underbart vackert ut. Vad är det för sorts blommor?

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Han sa bara som det är. Jag förstår inte hajpen heller men har också en annan smak med det musikaliska. :) 

Ungefär som Melodifestivalen då. Snacka hajp. Den musiken måste vara ”ännu bättre”. :D 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Låter gott. Ser underbart vackert ut. Vad är det för sorts blommor?

Mängder av Scilla forbesii; vårstjärnor.

  • Tack 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Svolder säger:

På skånska kallas de bara Scilla

Mja, det är ju rätt då, numera... Familjen Scilla hette tidigare Chionodoxa. Nuvarande familjen Othocallis hette tidigare Scilla. Othocallis är släktet blåstjärnor. Min mor kallade Othocallis för scilla. Hon föddes och växte upp i Sireköpinge.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Svolder säger:

På skånska kallas de bara Scilla

Kallas Scilla på svenska också... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Alix säger:

Mängder av Scilla forbesii; vårstjärnor.

Vid en närmare analys tvingas jag nog rätta mig själv, det är stor vårstjärna på bilden, Scilla luciliae. :blush: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

batteri.thumb.PNG.ab68ed271cb90f7716bb9ef6d25be9db.PNG

 

Uppgiften om återstående batteritid på min Iphone SE är inte speciellt tillförlitlig. Igår eftermiddag kollapsade batteriet och telefonen stängdes av på grund av utebliven batteriprestanda. Mobilens egen graf visar en helt omotiverad dipp i laddning. Det var inom temperaturintervallet. Det enda jag gjorde var att ta några bilder. Jag tror att jag ska återställa mobilen, det kanske hjälper.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Svolder säger:

Märkligt. Jag har varit med om samma sak på två olika telefoner (en iPhone, en Samsung). Jag har (långt senare) börjat misstänka att det är batteriet som är boven i dramat, men vet inte.

Jag tror dessvärre också på batteriet, eller att combon Iphone SE/IOS 12.2 inte lirar speciellt bra. De uppdateringar jag har haft sedan lång tid har egentligen bara berört nyare modeller. Just nu återställer jag den via Itunes. Vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut hos mig

jag undrade hur man kunde få 120%

 

09E56E9A-2959-4975-BAF2-FC16C4C81E82.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...