Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Idag har jag ägnat 5 timmar åt att få bort viruset W32.Pinfi ur en windows-dator. Fy vad jobbigt.  :huh:

mmmm.. virus! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skjutsat min bror till provlokalen där han klarade teoriprovet på körskolan idag.

 

För övigt har det inte hänt så mycket idag...snöigt och blaskigt värre!!!

:angry:

 

Ska iväg och träna nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvätta kläder, diska, slappa...

 

Köpte en kycklingfile som innehöll ost och skinka!!! :o Ska bli spännande att smaka ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en kycklingfile som innehöll ost och skinka!!!  Ska bli spännande att smaka

 

Tack och lov att man inte äter kött.. :P

 

Jag har som vanligt spenderat dagen med att sova... gick och la mig 07.30 ungefär. Innan dess så spenderade jag natt och tidig morgon med att arbeta. Nu blir det någon liter kaffe och intensivt snusande tills jag har vaknat på riktigt.. sen blir det fika med kompis och iväg till arbetet igen. Jippi! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skar sig verkligen i kroppen att se allt stå där.  :(  Jag kunde inte låta bli att rädda en del.

En VERKLIG hjälteinsats.. vi är djupt rörda över detta.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon har ställt dit en PowerMac 7200/90!!!!  :o

Julafton :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

I går var det riktigt varmt här i Falun, ca +14... så vi tog bilen och åkte runt vår stora insjö Runn. Runn runt...haha. Stannade halvvägs i Torsång och fikade på det legendariska fiket vid älven och njöt av det vackra sommarvädret. Ett par motorhojar gled förbi!! Snart har Runn sköljt så då får man kasta i båten!! (w00t) (w00t) (w00t)

Torsångs Café

2000swed26.jpg

Hit åker knuttar från halva sverige för att njuta av de små kurviga vägarna och sedan ta en fika med ortens specialare: Hästräka!

 

Torsångs kyrka

 

Torsang_2.gif

Förmodligen var det här som de första bosättarna slog sig ned när de kom uppför älven.Från 1300talet.

 

Motorcykelmuseet

 

k1mtorsa.jpg

Ett MÅSTE för den inbitne hojåkaren!! Och alla andra också

 

Ångbåtar

 

Runn med omnejd är idag Sveriges ångbåtstätaste sjö!!!

 

domnarfvet.jpg

En bogserbåt, som ska ha varit den första propellerdrivna båten i Båten byggdes 1863 och är den äldsta som går på Runn idag. Domnarfvet är Sveriges äldsta skepp och en av världens äldsta propellerdrivna skepp. Hon byggdes på Södra varvet i Stockholm och beställare var Stora Kopparbergs bergslag AB. På den tiden var båten helt öppen med en liten styrhytt och gick med sågat virke från Domnarvssågen till Korsnäs.

Torsång är en knutpunkt för ångbåtsentusiasterna.

 

Slutligen en karta för den som känner att nu är det Torsång som gäller!!

karta1.gif

 

För övrigt gäller att köra sakta! 50 km/h+ och du kommer aldrig att ha märkt att du passerade stället!! (w00t)

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker boka biljetter till ”Sista måltiden” - nyrenovread o allt.-.. i Milano är vad jag gör just nu förutom en annons för franska PHOTO.

 

Minnes -nummer tillägnat Helmut Newton lär vara på G....om inte ute nu... kolla det!

 

Falun ja... händer att vi tillbringar Midsommar (Sill, rose, nubbe, mat.. samtal... dans... vit skjorta... ) - eller annat utanför Eneviken....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Falun ja... händer att vi tillbringar Midsommar (Sill, rose, nubbe, mat.. samtal... dans... vit skjorta... ) - eller annat utanför Eneviken....

KUL!! (Det stavas ENviken....)

detaljkarta1.GIF

 

För övrigt heter det Rönndalen det som de flesta kallar för Enviken.... :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...hade inte en aaanninggggggggg.... men tackar för det... varför säger alla Enviken då???

 

Fast vi är utanför... vägen 888 norrut.... och på andra sidan sjön om sjön är på höger sida när man kör.... man tar av höger över dammen/slusen innan tjjernas handelsbod... vid lilla sågen...

 

Lika fint i alla fall:-)))) fast i år blir Midsommar i stan.... och massor med mat.. (även om det mot all förmodan skulle bli dyrare:-DDD)

 

 

Pocha köp en G5a så klart,,, nu vet väl alla att det är 2*1,8 som är mest prisvärd... och 4 GIG i minne iden!! DÅÅÅ DUUUUU::::

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Sitter och funderar på om jag ska köpa en iMac eller G5 

Sällan har jag ältat ett sånt svårt problem så länge som detta :lol:

Ja, har du inga värre problem än detta, så är det svårt att tycka synd om dig. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och funderar på om jag ska köpa en iMac eller G5 

Sällan har jag ältat ett sånt svårt problem så länge som detta :lol:

Jag har tillochmed svårt att välja om jag ska ha Magnum Classic eller Magnum mandel när jag är i affären!!!!

 

I-landsproblem också eller!!! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tillochmed svårt att välja om jag ska ha Magnum Classic eller Magnum mandel när jag är i affären!!!!

 

I-landsproblem också eller!!! (w00t)

Magnum mandel är en säker femma ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mandel är alltid god. Men nu finns det ju fem miljarder smaker att välja mellan :eeeh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
...hade inte en aaanninggggggggg.... men tackar för det... varför säger alla Enviken då???

För många år sedan for det runt statliga tjänstemän som skulle bestämma ortnamnen av någon anledning och de bestämde att det skulle heta Enviken. Enviken är en socken men har blivit ortens huvudnamn till förtret för urinvånarna.... Enviken börjar där kartan tar slut till höger...

 

Ett annat känt lokalt exempel är att det som kallas för Svärdsjö heter egentligen Borgärdet.... :unsure:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skruva e ett måste:-))))

Köp en Triumph från det glada 60-talet...... DÅÅ FÅR DU SKRUVA!!! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag råd (och tid) skulel det bli en grön Jaguar.... sport...

 

Annars har jag en massa macar att skruva på dock en ngn g5a ännu.....väntaaaarrrrrr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Den som väntar på något gott väntar alltid för länge."

 

Axelman ur "Mina bästa år"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ner till returmarknade och kom hem tjuga kronor fattigare men med orginal Apple HyperCard 1.2.5. Med manualer, kartong, disketter och även ett brev från Apple där önskar mig all glädje med HyperCard. Nu återstår att skaffa en gammal Mac med System 6 för att köra igång det.

Får du tag i en sån dator kan du för överkomligt pris få köpa VIP (Visual Interactive Programming) i originalkartong

aldrig använt. Innehåller två disketter och två mastiga böcker, Users Guide och Reference.

Minimum Requirements: Macintosh Plus, 4MB RAM, hard disk, and System 6 or greater.

 

Det var härliga tider det :lol:

 

Vann paketet i nån tävling men installerade det aldrig.

(Jag har i och för sig två st Macintoch SE)

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ner till returmarknade och kom hem tjuga kronor fattigare men med orginal Apple HyperCard 1.2.5. Med manualer, kartong, disketter och även ett brev från Apple där önskar mig all glädje med HyperCard. Nu återstår att skaffa en gammal Mac med System 6 för att köra igång det.

Oj.. det är ju underbart. HyperCard är fina grejer. :)

 

Har du lekt med HyperCard tidigare?

Jag började göra ett litet spel en gång och brorsan har gjort en snygg film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...