Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vintersport ( minus ishockey )


xeric
 Share

Rekommendera Poster

Vinterstudions sista vecka inledds idag onsdag med SM veckan

med de flesta av OS guldhjältar på plats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Damernas masstart 

1.Kalla

2.Stina Nilsson

3.Jonna Sundling 

 

Herrarnas jaktstart

1.Hellner

2.Burman

3.Rickardsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stina Nilsson tog sitt första sprint SM guld idag

har hon varit sjuk eller prioriterat bort SM föregående år?

för så överlägsen är inte Charlotte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-03-21 på 13:19, e-snobben säger:

Är det sant! Tre svenskar på pallen i både dam- och herrklassen? :chock: :hihihi: 

Jag skulle vara mer förvånad om det var Kläbo och Sundby före Hellner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2017

Damer:
Jonna Sundling, Umeå

 

2016

Fanns ingen Stina Nilsson med heller

 

AFAFF807-CF53-49FD-BEA8-81EBAEE57E0B.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittade på scicross idag och blev förvånad att det fanns en finländare

och en australier med i startlistan på SM veckan. De kan ju knappast få

ett SM tecken då de inte är svenska medborgare

 

960EC4D5-B1E6-41E5-A305-7269BE1781DC.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
2018-03-11 på 14:29, e-snobben säger:

Om hon struntat i att försöka gå med Björgen i slutet tror jag hon hade nått pallen.

 

Skidbyte hade kostat henne kanske 15 sekunder, svårt att säga hur det gått då. Kanske hade blivit ungefär samma resultat.

Nu behöver vi inte oroa oss över Björgen längre ... Kallas farligaste konkurrent är Theresse Johaug

 

 

566DE1BB-778B-45D4-A74B-EA3DACD40A3F.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, e-snobben säger:

Det lät lite som om även Charlotte Kalla funderade på att avsluta sin karriär. Hon skulle "ta sig en funderare" sa hon i en intervju. Hon kanske fortsätter i och med att Björgen slutar.

Ja det får vi verkligen hoppas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, ronny säger:

Nu behöver vi inte oroa oss över Björgen längre ... Kallas farligaste konkurrent är Theresse Johaug

 

566DE1BB-778B-45D4-A74B-EA3DACD40A3F.jpeg

“Kallas farligaste konkurrent är Theresse Johaug”
kan även skrivas: “Allas farligaste konkurrent är Theresse Johaug”
...förutsatt att hon kommer tillbaka i samma &/el bättre form än när hon stängdes av. :)

Jag tror att hon kan bli exakt hur livsfarlig som helst, för (K)alla. :ThumbsUp:

 

På ett sätt förståeligt, och hon var ju stundtals inte lika stark som hon varit tidigare år, så att sluta “på topp” är nog riktigt bra. Å andra sidan tror jag nog att 1 år till hade hon nog fixat, spec tillsammans med Terese.

 

Men det är bara att gratulera till en fin karriär, och f f a tacka henne för showen. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Grip blir landslagchef – 4 tränare lämnar landslaget | Längdskidor | Expressen

 

Citat

– Rikard kommer att jobba med övergripande för alla våra landslag, säger längdchefen Johan Sares. 

Förutom att Selin och Iversen har lämnat så lämnar även Ola Ravald och Johan Granath, som båda fungerat som tränare. 

Charlotte Kallas tränare Magnus Ingesson kliver in som damtränare och med honom tar Kalla klivet tillbaka in i landslaget. 

Urban Nilsson blir kvar som vallachef.

 

Låter som en bra lösning, och så kliver Kalla tillbaka in i landslagsträning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, modEric säger:

Rikard Grip blir landslagchef – 4 tränare lämnar landslaget | Längdskidor | Expressen

 

 

Låter som en bra lösning, och så kliver Kalla tillbaka in i landslagsträning.

Charlotte ändrar inte sina rutiner frågan är Magnus har lika mycket tid till Kalla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon kunde nog inte säga något annat i intervjun

det skulle väl vara tjänstefel och säga att hon vill ha Magnus för sig själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tolv personer misstänkta i skidskytteskandalen

“Fallet kring IBU:s ordförande Anders Besseberg fortsätter att eskalera. Den österrikiska polisen bekräftar nu att totalt tolv personer misstänks för antingen dopning eller korruption. Vissa av dessa personer kan även vara utövare.

Enligt uppgifter från Wada ska Internationella skidskytteförbundets (IBU) ordförande och generalsekreterare, Anders Besseberg och Nicole Resch, ha fått betalt för att skydda dopade idrottare. Det resulterade till polisrazzior i både Norge och Österrike.”


:chockadskeptisk:

 

Det börjar (nästan) få FIFA-proportioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kraftig reaktion mot nya uppgifterna om Norge och Johaug | Längdskidor | Expressen

“Punkten som Coop och det norska skidförbundet var oense om gällde doping. Coop ville ha rätten att omedelbart säga upp sponsoravtalet om en norsk utövare skulle testa positivt för doping.
Det norska skidförbundet ville dock inte ge Coop den rätten. I stället ville de förbjuda Coop att häva avtalet om inte domen vunnit laga kraft eller utövaren bevisat ha väldigt liten skuldgrad.


Alltså är man helt medveten om att det scenariot kan/kommer att uppstå - kanske t o m räknar med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, modEric säger:

Kraftig reaktion mot nya uppgifterna om Norge och Johaug | Längdskidor | Expressen

“Punkten som Coop och det norska skidförbundet var oense om gällde doping. Coop ville ha rätten att omedelbart säga upp sponsoravtalet om en norsk utövare skulle testa positivt för doping.
Det norska skidförbundet ville dock inte ge Coop den rätten. I stället ville de förbjuda Coop att häva avtalet om inte domen vunnit laga kraft eller utövaren bevisat ha väldigt liten skuldgrad.


Alltså är man helt medveten om att det scenariot kan/kommer att uppstå - kanske t o m räknar med?

Javisst! Norges framgångar är lika begripliga som DDR:s dominans inom friidrotten på 70-talet... :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2017-05-09 på 18:39, modEric säger:

Vad trist... men det kan ju bli bra morgon-TV av det istället.

Fast han var väl borta, delvis, i vintras? Tycker de andra skötte det riktigt bra då. Vi får hoppas de kommer på nåt bra. Är ju trots allt några månader kvar tills vallan skall klistras på igen. :crossfingers:

För ett år sedan lånades André Pops ut från SVT Sport och Vinterstudion för att leda Morgonstudion – men nu är han tillbaka! I sommar sänder SVT 113 timmar från fotbolls-VM. Som programledare och huvudankare ser vi åter André Pops.
– Det kommer att bli en strålande sommar, säger Pops.

 

Hallå där André, och välkommen tillbaka till SVT Sport!

– Tack!

Hur känns det att komma hem? 

– Jag har ju hört till gänget på sportredaktionen ända sen jag klev in där som en nervös praktikant i februari 1999, så det är väl precis så det känns, som att komma hem, säger Pops och fortsätter:

– Jag har haft en väldigt kul och utvecklande tid med ett grymt bra gäng på Morgonstudion, men nu känns det här otroligt inspirerande med tanke på vad som väntar med fotbolls-VM och sen en massiv VM-vinter.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
37 minuter sedan, ronny säger:

För ett år sedan lånades André Pops ut från SVT Sport och Vinterstudion för att leda Morgonstudion – men nu är han tillbaka! I sommar sänder SVT 113 timmar från fotbolls-VM. Som programledare och huvudankare ser vi åter André Pops.
– Det kommer att bli en strålande sommar, säger Pops.

 

Hallå där André, och välkommen tillbaka till SVT Sport!

– Tack!

Hur känns det att komma hem? 

– Jag har ju hört till gänget på sportredaktionen ända sen jag klev in där som en nervös praktikant i februari 1999, så det är väl precis så det känns, som att komma hem, säger Pops och fortsätter:

– Jag har haft en väldigt kul och utvecklande tid med ett grymt bra gäng på Morgonstudion, men nu känns det här otroligt inspirerande med tanke på vad som väntar med fotbolls-VM och sen en massiv VM-vinter.

 

10 minuter sedan, modEric säger:

Vad kul! Och f f a kul att det visas VM-fotboll i SVT och inte i ngn random betalkanal. :yeahbaby:

Ja, kul med Pops, gillar honom. Hoppas dock inte Nannskog är med som "expert" under fotbolls-VM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, e-snobben säger:

Han gillade nog inte att stiga upp klockan tre på morgonen. Hur många gör det förrresten...

det var ju rätt tidigt i morgonstudion också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
2 minuter sedan, e-snobben säger:

Varför inte?

Ett subjektivt utlåtande: jag tycket inte han har koll på läget, lika lite som jag gillar Bojan i Viasats studio. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, e-snobben säger:

Han gillade nog inte att stiga upp klockan tre på morgonen. Hur många gör det förrresten...

 

1 minut sedan, e-snobben säger:

Aha, nej jag var lite otydlig ser jag nu. Jag menade alltså att han får det lättare nu när han går tillbaks till sitt tidigare jobb.

Ännu tidigare ...än 3? :o

 

Spoiler

:totaltgalen:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
48 minuter sedan, e-snobben säger:

Vet inget om han på Viasat, men Nannskog tycker jag har ett driv och ett sätt som alltid får en att bli positiv inför matcherna. :)

Ok. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
 Share




×
×
  • Skapa nytt...