Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vintersport ( minus ishockey )


xeric
 Share

Rekommendera Poster

1 minute ago, modEric said:

Sverige - Världen       10 - 0  »»»

 

:yeahbaby:

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, e-snobben säger:

Detta OS måste vara mumma för alla som inte gillar sport. Bästa sändningstid här är mitt i natten där borta.

Eftersom OS inte längre sänds i public service så hade det knappast spelat någon roll.

Dplay klipper heller inte ihop höjdpunkter som man kan gå tillbaka och titta på. Att bara se live är ingenting för mig.

OS har mist sin charm som evenemang sett. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Alix säger:

2. OAR, inte Ryssland.

Finns ingen flagga för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, ronny säger:

Finns ingen flagga för det.

Exakt. Skriv OAR eller låt det vara tomt. Ryssland är inte med i OS. 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, Alix säger:

i OS

Ååh...Och här sär stavas det hej vilt. ^_^:totaltgalen:

Redigerad av modEric
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minutes ago, modEric said:

Ååh...Och här sär stavas det hej vilt. ^_^:totaltgalen:

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, e-snobben säger:

:totaltgalen: 

för att inte IOK skall bli sura på Apple

så kommer här olympiska flaggan

 

31pSSCedyeL.jpg

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jacob Hård om fiaskot på herrarnas stafett

 

Vallamissar inträffar ibland i alla vallateam.  Ingen lider nog mer just nu än vallachefen Urban Nilsson. Påtagligt besviken och irriterad över att materialet varit undermåligt en andra mästerskapsstafett i rad.

Jag tänker inte såga de svenska vallarna. Idag misslyckades de men det är inte ett mönster – det är ett undantag. Det svenska vallateamet har de senaste åren varit ett av de absolut bästa i världen. För att behålla den positionen krävs ett ständigt pågående, tidskrävande arbete och teamet har ett jobb att göra nu för att komma tillbaka in i matchen till de lopp som är kvar. Jag litar på att de gör det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik Harlaut, vad hände med ditt tilltänkta OS guld i slopestyle, Hallå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, e-snobben säger:

I och med att jag har en Tivo-box så kan jag titta på många program i efterhand, däribland samtliga OS-sändningar i femman och nian. Det går dessutom att spola framåt om man vill hoppa över reklam eller annat ointressant - eller bakåt om man vill repetera. Rekommenderas!

Comhem har en väldig trevligt app... jag kan se alla tv kanaler jag har på paddan

rekomenderas också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, e-snobben säger:

Han kom inte ens vidare från kvalet, eller vad det kallas i den sporten. Föll och slog sig rätt illa.

Det stämmer!

nu är det scicross kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ryssland får inte vara med i OS på grund av att de ägnar sig åt systematisk dopning. Bara så kallade rena ryssar får tävla under neutral flagg. Nu har en av dessa rena ryssar, därtill medaljör, åkt dit för dopning. Fy fan. ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Alix säger:

Ryssland får inte vara med i OS på grund av att de ägnar sig åt systematisk dopning. Bara så kallade rena ryssar får tävla under neutral flagg. Nu har en av dessa rena ryssar, därtill medaljör, åkt dit för dopning. Fy fan. ??

ja jag lyssnade på eftersnacket igår

det handlar om sporten curling

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sveriges curlingdamer åkte på andra raka förlusten i OS när Japan vann med 5-4. I matchens sista sten misslyckades Anna Hasselborg med att lägga sig bättre än den japanska och det blev en ny förlust. 
– Det suger riktigt hårt, sade Sara McManus efter 4–5 mot Japan.

 

2 förluster ... det låter inte bra om man tror på en OS medalj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Alix säger:

Ryssland får inte vara med i OS på grund av att de ägnar sig åt systematisk dopning. Bara så kallade rena ryssar får tävla under neutral flagg. Nu har en av dessa rena ryssar, därtill medaljör, åkt dit för dopning. Fy fan. ??

Nja, han har ju inte åkt dit, än - men det lär nog bli så. Är väldigt sällan B-proven inte ger samma resultat. Men som SVT skriver så är han ju bara misstänkt, än - och det handlar om “ett möjligt dopingsmissbruk”.

 

Lite märkligt är det att någon som spelar curling tycker den behöver dopa sig. :rolleyes: Är ju inte direkt en fysisk sport så. Stenen gör det mesta jobbet själv, ännars är det väl mest hjärngympa, en skvätt prickskjutning, och sopa lite en 20-25sek. Det är ju mer en teknik/taktik-sport.

 

- - -

 

IOK verkar ha snurrat tull det för sig... En rysk tränare, den som varit ledare under alla år (sen -88),  har tydligen fått ackreditering och är med där nu:

 

Bilden som väcker ilska: "Helt sjukt!" | OS 2018 | Expressen

 

Vill hemskt gärna höra IOK's förklaring till det där. :glare:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2/18/2018 på 15:01, Alix säger:

Eddie the Eagle! Vem minns vem som vann... :lol:

Haha... Ja, Eddie minns man. :D Där kan man snacka om egen stil. ^_^

 

En annan man minns, som faktiskt vann också... :ThumbsUp:

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stina Nilsson och Charlotte Kalla. För första gången tillsammans.
Där har ni det svenska laget som ska jaga guld i sprintstafett.
– Charlotte är en förebild, säger Stina Nilsson

 

Hon blev femma i sprinten men sen blev hon petad i stafetten. Nu meddelar förbundskapten Rikard Grip att Hanna Falk åker hem.
– Jag förstår att det är en stor besvikelse, säger Grip till Expressen.

Hanna Falk kom till OS som en av kandidaterna till medalj. Falk blev femma i sprinten, men petades och fick inte köra den första sträckan i stafetten, som istället kördes av Anna Haag.

Åker hem till Sverige

På onsdag är det sprintstafett men 28- åriga Falk får inte köra då heller. Hon åker därmed hem från Sydkorea.

– Hon ska inte åka något mer under OS, därför åker hon hem, säger förbundskapten Rikard Grip till Expressen.

Hanna Falks facit i OS i Pyeongchang är en femteplats i sprinten och 21:a i 10 km fritt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, modEric säger:

Nja, han har ju inte åkt dit, än - men det lär nog bli så. Är väldigt sällan B-proven inte ger samma resultat. Men som SVT skriver så är han ju bara misstänkt, än - och det handlar om “ett möjligt dopingsmissbruk”.

 

Lite märkligt är det att någon som spelar curling tycker den behöver dopa sig. :rolleyes: Är ju inte direkt en fysisk sport så. Stenen gör det mesta jobbet själv, ännars är det väl mest hjärngympa, en skvätt prickskjutning, och sopa lite en 20-25sek. Det är ju mer en teknik/taktik-sport.

 

- - -

 

IOK verkar ha snurrat tull det för sig... En rysk tränare, den som varit ledare under alla år (sen -88),  har tydligen fått ackreditering och är med där nu:

 

Bilden som väcker ilska: "Helt sjukt!" | OS 2018 | Expressen

 

Vill hemskt gärna höra IOK's förklaring till det där. :glare:

Precis som i en domstol är det en ganska lång väg innan man slutligen slår fast att en dopning har skett. Jag tycker att man kan skriva att det rör sig om dopning när det gäller ryssar. Finns ingen anledning att använda silkesvantar i deras fall. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mona Brorsson fick 2 straffrundor i mixstafetten och där

rök Sveriges medaljchans 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2/20/2018 på 02:11, modEric säger:

IOK verkar ha snurrat tull det för sig... En rysk tränare, den som varit ledare under alla år (sen -88),  har tydligen fått ackreditering och är med där nu:

 

Bilden som väcker ilska: "Helt sjukt!" | OS 2018 | Expressen

 

Vill hemskt gärna höra IOK's förklaring till det där. :glare:

Här var lite mer om samma ryss... OS 2018: Landslaget rasar mot Jurij Tjarkovskij | OS 2018 | Expressen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...