Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vem ska beställa iPad 2?


crazyivan

Rekommendera Poster

Hyllar konkurrenterna?

 

Det handlar väl inte om det. Det är bara att inse att Apple ligger efter och gör det medvetet.

 

Mja, jag kan lyfta exakt samma diskussion när det gäller en laptop från Asus kontra en MacBook Pro, bättre specar till halva priset - det är till och med så att den lägre upplösningen på skärmen på en Asus är en fördel för mig med svaga ögon, eller ett noname minitorn kontra en iMac. Det är inte intressant, inte någonstans på skalan. Hade jag velat ha en dator som inte kan köra OS X hade det varit lätt att hitta en sådan till ett bra pris och med bra specar. Samma sak när det gäller telefoner. Jag har känt på produkter med Android, och jag tycker användarupplevelsen suger i en omfattning att jag har svårt att förstå varför någon över huvud taget bryr sig. Specarna skiter jag i så länge de räcker till.

 

Jag kör med produkter från Apple inte för att de ligger i den tekniska framkanten och har superspecar (har de någonsin gjort det?) utan för att de ger en helhet som är tilltalande. Jag skulle tro att det är samma sak när det gäller plattor. Helheten och kvalitetskänslan Apple levererar är det som avgör. Om det sedan är mindre yadda yadda på en iPad spelar ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Den säljs från och med 11 mars i USA och 25 (eller 26?) mars i ett gäng andra länder, däribland Sverige.

 

var hittar du att Sverige är en av de 26 länderna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jaha, förut så har Sverige inte varit med bland första länderna som får det apple släpper(iPad och iPhones) men vi har tydligen köpt tillräckligt mycket av apple för att bli högprioriterade smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha, förut så har Sverige inte varit med bland första länderna som får det apple släpper(iPad och iPhones) men vi har tydligen köpt tillräckligt mycket av apple för att bli högprioriterade smile.gif

 

Första produktlanseringen är alltid annorlunda än uppgraderingslanseringar. Det som förvånar är snarare att Apple väljer att inte släppa samtidigt på samtliga marknader där produkten säljs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställd för länge sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställd för länge sen.

 

Varifrån har du beställt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varifrån har du beställt? :)

 

Hemlis :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemlis :-)

 

 

:( åååh. jag vill också beställa från ett hemligt ställe! Vill inte stå i kö haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugnegård

Kommer att köpa en 2:a, sålde min iPad 16 Wifi idag :) Så nu väntar jag bara på att den ska komma ut i affären. Visst är det lockande att vänta på ytterligare en generation, men den lär inte komma förrän om ett år. Jag använder den mest till slösurf och till att läsa pdf-böcker på. Sen är den grym att använda som portfolio :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer att köpa en 2:a, sålde min iPad 16 Wifi idag :) Så nu väntar jag bara på att den ska komma ut i affären. Visst är det lockande att vänta på ytterligare en generation, men den lär inte komma förrän om ett år. Jag använder den mest till slösurf och till att läsa pdf-böcker på. Sen är den grym att använda som portfolio :))

Sålde min idag också. För mig är det läsning olika tidningar (ingen svensk än så länge), lite spel, och videotittande som iPaden används mest till. + En del surfande (föredrar fortfarande datorn) när jag inte tar med mig den bärbara.

 

Själv tror jag inte på ryktena gällande en 3:e generations iPad i september, så jag ser ingen anledning till att vänta. Läsplattor och mobiltelefoner känns ju ganska ok att byta varje år (skulle också göra det med iPhonen om jag inte hade köpt låst i två år) så länge man kan sälja den gamla för en lapp eller två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså de gjorde likadant med iphone. 2 modeller första året sen en varje år. Blir säkert samma med Ipad. Man kan nog räkna med att ipad 3 släpps i mars 2012.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

Jag köpte ingen etta, så funderar starkt på att köa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AppTV Michael

Jag har tänkt köa. Jag har varit förnuftig och väntat med att köpa första generationens iPad iom att det är en testprodukt. Nu hoppas man att dom har lärt sig allt som är värt att lära sig och gjort iPad 2 hundra gånger bättre.

 

När iPad 2 kommer ut kommer jag vara först i kön och det första jag tänkt gör är ju givetvis att slicka på min iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde nyss!

 

=)

 

 

- Slice -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde nyss!

 

=)

 

 

- Slice -

 

 

Men var!!!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kirrat en till lanseringsdagen svart 32 3G, bara att hämta ut... Ska bli riktigt nice, funderade i februari på att bara ta och köpa mig en etta, men behöll lugnet så det känns najs!

Btw don't bother asking var för det kan jag dessvärre inte avslöja...

 

/R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker inte köa och köpa i fysisk butik utan kommer köpa online. Då är det bara att skicka tillbaka den om det skulle vara pixelfel. HATA PIXELFEL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina planer att införskaffa en i Hong kong i April ser ut som det gått i stöpet. :(

 

Hade planer att köpa Ipad 2 3G 64 gig för samma summa som en 16 gigare kostar i Sverige.

 

Håller tummarna fortfarande att ett mirakel skall hända och att man får möjlighet att köpa en

när man åker ner.

 

Men funderar ni att köpa så slå till för den är helt underbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...