Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vem ska beställa iPad 2?


crazyivan

Rekommendera Poster

Om du vill ha en Motorola Xoom, så köp den!

Men, uppenbarligen så är Xoom en beta-produkt som Motorola vill ha bra betalt för. Den är alltså fortfarande en ofärdig produkt. Hårdvaran är imponerande, men buggar och en del märkligheter visar att produkten har stressats fram på marknaden.

Till skillnad från Apples produkter som är mer färdiga från början.

 

http://www.engadget.com/2011/02/23/motorola-xoom-review/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Om du vill ha en Motorola Xoom, så köp den!

Men, uppenbarligen så är Xoom en beta-produkt som Motorola vill ha bra betalt för. Den är alltså fortfarande en ofärdig produkt. Hårdvaran är imponerande, men buggar och en del märkligheter visar att produkten har stressats fram på marknaden.

Till skillnad från Apples produkter som är mer färdiga från början.

 

http://www.engadget....la-xoom-review/

 

http://www.youtube.com/watch?v=AvRXg5LQh3Y

 

 

Verkar vara en väldigt ofärdig produkt..

 

Jag vet och har erfarenhet utav att Apple bara kommer med "färdiga" produkter som tex iPhone som tappar mute-knappen och displayer som sitter fel monterade.

 

Tycker det är väldigt bra att Motorola/Google kommer ut med Xoom som visar att man kan inkludera mera kraft under skalet och flera funktioner utan att göra det dyrt för konsumenterna som Apple påstår att det blir om man inkluderar mera kraft och funktioner! Processor Dual-Core 1 GHz, 4G, 5 megapixlar och dubbla lampor, 2 megapixlar för videosamtal, 1 GB ddr2 ram-minne och Hdmi-utgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad går en iPad 2 32GB/Wifi på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att en del undrar vad man i all världen ska med en kamera på en tablet till (den är ju inte riktigt smidig på det viset), medan andra hyllar megapixlar hos konkurrenterna.

 

Det här är ju det klassiska Apple vs PC-racet all over. Som vi sett med Mac, iPod, iPhone och nu iPad. Konkurrenterna må ha bättre tekniska specar, men det är inte tekniska specar som gör mitt användande bättre iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

/.../ Varför satte dom inte en USB kontakt istället för en 30pin..? /.../
Dels finns genom kamerakopplingen en USB, dels vill inte Apple överge sin trevliga strategi med en unik koppling (30 pin) som tredjepart måste betala för, dels vill man inte öppna t.ex minnesåtkomst (som ofta efterfrågas ihop med USB) med allt bekymmer kring bekanta otrevligheter på datorer (läs virus etc). Så frågan är nog inte så svår att besvara ...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att en del undrar vad man i all världen ska med en kamera på en tablet till (den är ju inte riktigt smidig på det viset), medan andra hyllar megapixlar hos konkurrenterna.

 

Det här är ju det klassiska Apple vs PC-racet all over. Som vi sett med Mac, iPod, iPhone och nu iPad. Konkurrenterna må ha bättre tekniska specar, men det är inte tekniska specar som gör mitt användande bättre iaf.

 

Ja, men ärligt, vad skall man med en kamera på en tablet till? Det är ju en tämligen meningslös funktion till och med på en telefon, om man nu inte är barnsligt förtjust i bilder av en kvalitet som överträffades av en Kodak Instamatic 1965.

 

Visst är det Apple vs. PC - vi kommer alltid att leva med den dualismen, och det driver ju utvecklingen hos Apple också framåt. Om tekniska specar får någon att gå igång så är väl det OK, jag tänker inte byta min iPhone bara för att det råkar komma en Android-lur med större/fler - det är helheten som räknas, och där regerar Apple. Jag är inte spekulant på en pekplatta, men jag tycker mig se samma sak där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det gör. Det är ju en butik.

Fast det där är priserna på den iPad som säljs just nu i Sverige, alltså gen 1. Iofs så är priserna i USD oförändrade till iPad 2, men det kan ju komma en justering på det svenska priset. Upp eller ner, beroende på hur valutakursen utvecklats sedan priserna sattes på ettan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det där är priserna på den iPad som säljs just nu i Sverige, alltså gen 1. Iofs så är priserna i USD oförändrade till iPad 2, men det kan ju komma en justering på det svenska priset. Upp eller ner, beroende på hur valutakursen utvecklats sedan priserna sattes på ettan.

 

Det där är väl också de "nedsatta" priserna på förra generationens iPad? Priserna på iPad 2 kommer väl vara som det var innan den prissänkningen, eller har jag helt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är väl också de "nedsatta" priserna på förra generationens iPad? Priserna på iPad 2 kommer väl vara som det var innan den prissänkningen, eller har jag helt fel?

Har för mig att det bara var minstingen som fick nedsatt pris? (har inte så bra koll på iPadpriserna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är hopplöst beroende av en iPad. Det är en underbar liten maskin och för mig är det otroligt smidigt att ha en till hands alltid. Jag har en iMac som står här på mitt skrivbord men paddan följer alltid med mig var jag en går. Innan hade jag en 10" PC som surfdator och det tog evigheter innan den kom igång. Med en padda är jag ute på nätet sekunderna efter det att jag har startat den. Som surf är den underbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska då köpa ipad 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det där är priserna på den iPad som säljs just nu i Sverige, alltså gen 1. Iofs så är priserna i USD oförändrade till iPad 2, men det kan ju komma en justering på det svenska priset. Upp eller ner, beroende på hur valutakursen utvecklats sedan priserna sattes på ettan.

Jag har nog inte följt med riktigt då. Menar du att Apple inte släppt redan lanserad produkt samtidigt på sina marknader? Det är sannolikt första gången det hänt i så fall. Normalt brukar ju den gamla modellen försvinna och ersättas av den nya direkt efter eventet, på samtliga marknader där produkten är släppt. Varför i helskotta stängde de ner den svenska webbutiken i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog inte följt med riktigt då. Menar du att Apple inte släppt redan lanserad produkt samtidigt på sina marknader? Det är sannolikt första gången det hänt i så fall. Normalt brukar ju den gamla modellen försvinna och ersättas av den nya direkt efter eventet, på samtliga marknader där produkten är släppt. Varför i helskotta stängde de ner den svenska webbutiken i så fall?

 

Priserna ändrades, det lär vara därför som de stängde ner butiken. Sen kommer de nog hålla kvar iPad 1 gen ett tag precis som med iPhone 3GS, antingen som ett billigare alternativ eller för att sälja slut på lagret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog inte följt med riktigt då. Menar du att Apple inte släppt redan lanserad produkt samtidigt på sina marknader? Det är sannolikt första gången det hänt i så fall. Normalt brukar ju den gamla modellen försvinna och ersättas av den nya direkt efter eventet, på samtliga marknader där produkten är släppt. Varför i helskotta stängde de ner den svenska webbutiken i så fall?

Den säljs från och med 11 mars i USA och 25 (eller 26?) mars i ett gäng andra länder, däribland Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att en del undrar vad man i all världen ska med en kamera på en tablet till (den är ju inte riktigt smidig på det viset), medan andra hyllar megapixlar hos konkurrenterna.

 

Hyllar konkurrenterna?

 

Det handlar väl inte om det. Det är bara att inse att Apple ligger efter och gör det medvetet.

 

 

Det här är ju det klassiska Apple vs PC-racet all over. Som vi sett med Mac, iPod, iPhone och nu iPad. Konkurrenterna må ha bättre tekniska specar, men det är inte tekniska specar som gör mitt användande bättre iaf.

 

Ja, det handlar om spec. Motorola/Google bevisar att man kan bestycka en tablet med dual-core med 1 GHz , 1 GB RAM, 2 kameror med blixt, hdmi utgång och 4G utan att det blir svindyrt.

 

Men det är som vanligt med Apple! Apple börjar att lansera en produkt med bottenskrapet i spec väg och få funktioner. Allt för att man skall lansera Gen 2 med 1-2 funktioner som man då kallar för revolutionerande men som konkurrenterna redan har..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra att det finns något som passar dig också sharkbait. Köp en sådan, hoppas du blir nöjd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orphanator

Ja, det handlar om spec. Motorola/Google bevisar att man kan bestycka en tablet med dual-core med 1 GHz , 1 GB RAM, 2 kameror med blixt, hdmi utgång och 4G utan att det blir svindyrt.

 

 

Alright, jag antar att du testat Xoom i sånna fall? Är användarupplevelsen lika bra som iPaden? För det är det Apple vinner på, att upplevelsen, trots fattig hårdvara, känns snabb och fräsch jämfört med konkurrenterna. Det är alltså inte särskilt intressant vad en platta har för spec på pappret, om den har tråkigt OS med få appar optimerade för just den produkten (galaxy tab, t ex) och ändå känns seg. Men om Xoom har 65000 appar optimerade för just den plattan, ett snabbt och lättanvänt OS så kan den mycket väl vara ett alternativ - trots att den kostar flera tusen kr mer än billigaste iPaden.

 

Jag har inte testat Xoom, men för mig är det ganska ointressant om den har 1 eller 100 gb i ram, om känslan och upplevelsen är trist är det inte värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det handlar om spec. Motorola/Google bevisar att man kan bestycka en tablet med dual-core med 1 GHz , 1 GB RAM, 2 kameror med blixt, hdmi utgång och 4G utan att det blir svindyrt.

 

Alright, jag antar att du testat Xoom i sånna fall?

 

Måste man prova för att konstatera fakta?

 

 

Är användarupplevelsen lika bra som iPaden?

 

Här kan du uppleva användarupplevelsen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=AvRXg5LQh3Y&feature=player_embedded

 

 

För det är det Apple vinner på, att upplevelsen, trots fattig hårdvara, känns snabb och fräsch jämfört med konkurrenterna. Det är alltså inte särskilt intressant vad en platta har för spec på pappret, om den har tråkigt OS med få appar optimerade för just den produkten (galaxy tab, t ex) och ändå känns seg.

 

Som sagt jag refererar till Motorola Xoom och inte Galaxy Tab som du gör!

 

Här har du en Apple fanboy som säger vad han tycker om Xoom vs iPad.

 

http://www.youtube.com/watch?v=UvZSe4wFmgo&feature=player_embedded

 

 

Men om Xoom har 65000 appar optimerade för just den plattan, ett snabbt och lättanvänt OS så kan den mycket väl vara ett alternativ - trots att den kostar flera tusen kr mer än billigaste iPaden.

 

Fanns det 65,000 appar när Apple lanserade iPad?

 

 

Du kanske skulle jämföra likvärdiga produkter!

 

iPad 2 3G+WiFi 32GB 729 dollar

 

Motorola Xoom 3G/4G+WiFi 32GB 799 dollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vem ska beställa iPad 2" heter tråden. Inte Xoom... Har inget emot diskussionen, men den tar väl stor plats här.

Sedan förstår jag faktiskt inte riktigt, är jag varit intresserad av Xoom söker jag ju mig till ett forum för Xoom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den säljs från och med 11 mars i USA och 25 (eller 26?) mars i ett gäng andra länder, däribland Sverige.

 

Okej - det är väl bara ytterligare ett tecken på att jag inte tillhör målgruppen, att jag är så dåligt informerad. Det brukar jag inte vara i andra lanseringar Apple gör :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...