Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vem ska beställa iPad 2?


crazyivan

Rekommendera Poster

Tvekar själv fortfarande... köpte iPad för inte så längesen och kan säga att jag inte använt den särskilt mycket.

 

Någon som nappar på 2an?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Kanske men isf i sommar som present till min mor när hon fyller år. Själv föredrar jag macbook pro ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvekar själv fortfarande... köpte iPad för inte så längesen och kan säga att jag inte använt den särskilt mycket.

 

Någon som nappar på 2an?

 

Det blir nog ett köp för min del, jag avvaktade när den släpptes i Sverige i December vilket jag är glad för :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer helt klart bli ett köp för mig! Har en Macbook Pro 13" men 90% av tiden så använder jag den till surf eller att titta på video. Hoppas iPaden 2 kan bli en ersättare till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kommer lätt köpa den när den kommer till Sverige.

 

En spontan tanke gällande 30pin till HMDI+30pin adaptorn... Varför satte dom inte en USB kontakt istället för en 30pin..?

 

Då hade man ju kunnat ladda plus att man fått tillgång till en USB port som alla tjatar om hela tiden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalleanka70

Köpte ipad1 i somras men blev bra sugen på tvåan nu.....använder den oerhört mycket och är jättenöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker köpa tvåan, jag har varit sugen på en iPad länge nu :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nog inget köp för mig. Visst är jag sugen men jag köpte min ipad dagen den släpptes i Sverige så behöver inte uppgradera än. Gillar aluminium-looken bättre dessutom. Väntar på nästa. Känns vettigare att köpa nästa iphone istället för min 3GS :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nog inget köp för mig. Visst är jag sugen men jag köpte min ipad dagen den släpptes i Sverige så behöver inte uppgradera än. Gillar aluminium-looken bättre dessutom. Väntar på nästa. Känns vettigare att köpa nästa iphone istället för min 3GS :)

Det är väl ändå aluminium på båda modellerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tunnare, lättare, 2x snabbare och 2 kameror. ..

 

Tur att man inte köpte en iPad vid Sverige lanseringen för väntan var inte lång på iPad 2. . . :travolta:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De vore nice med den vita! Men jag ska inte beställa! De gör brorsan och vi bor ihop = perfekt och billigt för min del :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir en 32gb iPad 2 för mig. Vit eller Svart vet jag inte riktigt, men det lutar åt en vit, för att prova ngt nytt.

 

På tal om det, någon som vill köpa en tre månader gammal 16gb iPad med apple case för 3000? :donjuan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar nästan på att den vita iPaden kommer ta slut ganska snabbt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir en 32gb iPad 2 för mig. Vit eller Svart vet jag inte riktigt, men det lutar åt en vit, för att prova ngt nytt.

 

På tal om det, någon som vill köpa en tre månader gammal 16gb iPad med apple case för 3000? :donjuan:

 

Bara WiFi? Låter lite dyrt.. ;)

Jäkligt sugen på 2:an, men kan man verkligen gå för en ny MBP och en iPad samma månad? Är det vettigt, kompletterar de varandra?

Får se vad Macworld säger om de nya datorerna först tror jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch! Köpte ganska nyligen iPad 1. En till mig och en till flickvännen på avbetalning i 2 år :P Sjuttsingen också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar på iPad 4 (eller iPad 5) - just nu kan jag inte se något användningsområde för en iPad i mitt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Piratkapten

Om jag köper en iPad blir det nog en trea.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt sugen, men avvaktar nog lite. Måste ju ha pengar också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var?

 

 

Jag såg den digital inns hemsida, fanns en bokningsfunktion där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RayBanJockey

Internminnet i en iPad 2 är fortfarande bara 256Mb.

 

Nu har jag faktist inte på allvar testat surf med en orginalpadda men betyder inte detta i ett nötskal att om det "bara" är surfa du ska ha plattan till så är det meningslöst att uppgradera, eller som i mitt fall köpa en iPad 2 istället för gamla? Skärmen är samma också, så surfupplevelsen kommer vara exakt samma, har jag rätt? Den ökade beräkningskraften betyder ungefär noll när du surfar i alla fall, speciellt när du inte har saker som flash som försöker sega ner allt.

 

Så what's the point liksom? Det är bara vid väldigt specifika användningsområden man kommer märka skillnad på de två enheterna (vissa spel). Skillnaden mellan iPad 1 och 2 är minimala om man jämför steget mellan tex iPhone 3GS och 4:an. Vid närmare anblick ser det dessvärre ut som att Apple bara polerat sin bajskorv lite till. Ni som precis köpt orginalpaddan kan i min mening vara lugna ett år till, och jag tänker vänta tills priserna sjunker på gamla paddan och sedan slå till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internminnet i en iPad 2 är fortfarande bara 256Mb.

 

Nu har jag faktist inte på allvar testat surf med en orginalpadda men betyder inte detta i ett nötskal att om det "bara" är surfa du ska ha plattan till så är det meningslöst att uppgradera, eller som i mitt fall köpa en iPad 2 istället för gamla? Skärmen är samma också, så surfupplevelsen kommer vara exakt samma, har jag rätt? Den ökade beräkningskraften betyder ungefär noll när du surfar i alla fall, speciellt när du inte har saker som flash som försöker sega ner allt.

 

Så what's the point liksom? Det är bara vid väldigt specifika användningsområden man kommer märka skillnad på de två enheterna (vissa spel). Skillnaden mellan iPad 1 och 2 är minimala om man jämför steget mellan tex iPhone 3GS och 4:an. Vid närmare anblick ser det dessvärre ut som att Apple bara polerat sin bajskorv lite till. Ni som precis köpt orginalpaddan kan i min mening vara lugna ett år till, och jag tänker vänta tills priserna sjunker på gamla paddan och sedan slå till!

 

 

Källa på 256mb?

 

 

Om det stämmer att det är samma 256MB i iPad 2 som i iPad så har Apple verkligen polerat på skitkorven!!

 

 

Då är det bara att vänta på iPad 3.

 

 

*Själv så antar jag att det är 256MB även i iPad 2 och det är halvkassa kameror i iPad 2 för annars så hade Apple skrytit om det i sin video om iPad som dem gör om allt annat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magadovski

var det i hd kvalitet på film kameran?

det är väl inte så illa =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...