Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vem ska beställa iPad 2?


crazyivan

Rekommendera Poster

Beställde nydligen iPad 1 och håller mig nog till den..

 

Har kamera på mobben också som ja knappt använder så ingen större nytta.

 

Hårdvarumässigt är jag riktigt nöjd nu me tanke på vad jag gör me ipaden =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Blir en 32gb iPad 2 för mig. Vit eller Svart vet jag inte riktigt, men det lutar åt en vit, för att prova ngt nytt.

 

På tal om det, någon som vill köpa en tre månader gammal 16gb iPad med apple case för 3000? :donjuan:

 

När en helt ny kostar 3500. Knappast. Du får nog gå ner lite mer i pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ändå aluminium på båda modellerna?

 

Jo såklart. My bad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Padishar77

Internminnet i en iPad 2 är fortfarande bara 256Mb.

 

Nu har jag faktist inte på allvar testat surf med en orginalpadda men betyder inte detta i ett nötskal att om det "bara" är surfa du ska ha plattan till så är det meningslöst att uppgradera, eller som i mitt fall köpa en iPad 2 istället för gamla? Skärmen är samma också, så surfupplevelsen kommer vara exakt samma, har jag rätt? Den ökade beräkningskraften betyder ungefär noll när du surfar i alla fall, speciellt när du inte har saker som flash som försöker sega ner allt.

 

Så what's the point liksom? Det är bara vid väldigt specifika användningsområden man kommer märka skillnad på de två enheterna (vissa spel). Skillnaden mellan iPad 1 och 2 är minimala om man jämför steget mellan tex iPhone 3GS och 4:an. Vid närmare anblick ser det dessvärre ut som att Apple bara polerat sin bajskorv lite till. Ni som precis köpt orginalpaddan kan i min mening vara lugna ett år till, och jag tänker vänta tills priserna sjunker på gamla paddan och sedan slå till!

 

 

 

Du sparar ca 1000 kr på att köpa första generation än att köpa den nya sen missar man funktionen facetime som är ett chatt program mellan Ipad 2 och Iphone 4. Är man ingen teknik nörd så skall man köpa den som plånboken/portmonänen tillåter. Men 95% av alla här är teknik nördar som vill ha det senaste som apple släpper. Det finns mer funktioner som man kan andvända en Ipad än att surfa och kolla mejl. Så den där bajskorven kommer i vit ochså. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en iPad vid sverigelanseringen i december och är helnöjd med den. Jag står över iPad 2 och uppgraderar eventuellt när trean kommer. Jag tror det blir i september, i samband med att iPodarna uppgraderas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avvaktar till iPad 3 kommer i september.

Har redan en iPad och skillnaden på iPad 2 är inte så stor att den rättfärdigar ett köp för min del denna gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir nog en sadan senare i ar. har vart sugen lange, men kan inte riktigt hitta praktiskt anledning till att jag behover en, men nu nar den bantant lite sa blir den klart mer begarlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en iPad vid sverigelanseringen i december och är helnöjd med den. Jag står över iPad 2 och uppgraderar eventuellt när trean kommer. Jag tror det blir i september, i samband med att iPodarna uppgraderas.

 

 

Jag avvaktar till iPad 3 kommer i september.

Har redan en iPad och skillnaden på iPad 2 är inte så stor att den rättfärdigar ett köp för min del denna gången.

 

Låter det inte som att det är lite för tidigt att släppa en ny version redan i september?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter det inte som att det är lite för tidigt att släppa en ny version redan i september?

Eftersom Steve Jobs sa att 2011 är året för iPad 2, så är det inte så troligt att det kommer en iPad 3 förrän 2012. Inget som sägs under ett Apple-event sägs av misstag...

 

Jag tror att de kommer köra med årliga uppdateringar i mars hädanefter. Då sprider man ut godsakerna lite mer; iPhone i juli, iPods i september och iPad i mars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Steve Jobs sa att 2011 är året för iPad 2, så är det inte så troligt att det kommer en iPad 3 förrän 2012. Inget som sägs under ett Apple-event sägs av misstag...

 

Jag tror att de kommer köra med årliga uppdateringar i mars hädanefter. Då sprider man ut godsakerna lite mer; iPhone i juli, iPods i september och iPad i mars.

 

Jo, det ligger en hel del i vad du säger, och det var kanske mest ett önsketänkade från min sida. Men julhandeln är ju viktig även för Apple, och vet man då med säkerhet att en ny generation lanseras och finns att köpa i mars året därpå drar sig nog många för att köpa en iPad i december. Därför vore det klokare av Apple att lansera nya modeller på hösten och ha full leveranskapacitet när folk köper som mest, till jul, precis som fallet är med iPodarna.

 

Fast Apple vet förstås bäst själva, de behöver inga råd från sådana som mig smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cinemmatic

köpte min ipad för typ ett halvår sen, så nä, det blir ingen ny för mig. den enda skillnaden är väl typ kameran, och det har jag ingen användning av.. ska man fota så gör man det ju med iphonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Steve Jobs sa att 2011 är året för iPad 2, så är det inte så troligt att det kommer en iPad 3 förrän 2012. Inget som sägs under ett Apple-event sägs av misstag...

 

Jag tror att de kommer köra med årliga uppdateringar i mars hädanefter. Då sprider man ut godsakerna lite mer; iPhone i juli, iPods i september och iPad i mars.

Jag hade inte tänkt på det. Men då undrar varför inte utveckala den längre och släppa iPad 2 i september

 

 

Jo, det ligger en hel del i vad du säger, och det var kanske mest ett önsketänkade från min sida. Men julhandeln är ju viktig även för Apple, och vet man då med säkerhet att en ny generation lanseras och finns att köpa i mars året därpå drar sig nog många för att köpa en iPad i december. Därför vore det klokare av Apple att lansera nya modeller på hösten och ha full leveranskapacitet när folk köper som mest, till jul, precis som fallet är med iPodarna.

 

Fast Apple vet förstås bäst själva, de behöver inga råd från sådana som mig smile.gif

Låter logiskt därför så nog därvar släpps iPodarna och iPhone vid sommar och september.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte tänkt på det. Men då undrar varför inte utveckala den längre och släppa iPad 2 i september

 

Utan att bli onödigt morbid - Steve sa något om att han gärna ville vara med när iPad 2 visades upp... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte tänkt på det. Men då undrar varför inte utveckala den längre och släppa iPad 2 i september

 

För att konkurrensen kommer att skruvas upp rejält under det här året, det vore ekonomiskt dumt att släppa taget så rejält när deras marknadsandel hitintills enbart berott på att de varit ensmamma på marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Har just beställt en iPad 2 32GB wifi+3G. Ska sälja min iPad 16GBwifi+3G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick sålt på min iPad 3G 32GB igår efter en snabb försäljning på Blocket.

 

En ny vit iPad2 3G är bokad, och jag är först i kön på DigitalInn i Linköping iallafall. Så jag lär ju få min den 25e iaf :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att folk läser Applenyheter från Gizmodo.

 

http://www.macstorie...-512-mb-of-ram/

 

När jag läste det så fick jag det bara till att vara en spekulation av en marknadsanalytiker och en förhoppningsfull bloggare. Det är inte mer (eller mindre) värt än alla andra spekulationer som surrar i luften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orphanator

Har jämfört lite med Xoom men den kostar ju för fasen 799 dollars??? Är inte Android-träskets främsta argument att Apple tar överbetalt?

 

Nån som kan förklara varför Xoom är värd att vänta på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

whitewhale

Jag beställde inte iPad 1 utan väntade, då jag tyckte att den var för tjock och tung. Och nu är det dags! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

whitewhale

Har jämfört lite med Xoom men den kostar ju för fasen 799 dollars??? Är inte Android-träskets främsta argument att Apple tar överbetalt?

 

Nån som kan förklara varför Xoom är värd att vänta på?

 

Xoom är mer flexibel, har något bättre prestanda, är inte inlåst och har fler features som 4G etc. Men man får betala bra för det, och den är svårare att använda. Själv tänker jag ha min till ebooks, google docs on the fly, visa pdf:er (på notstället ^^) och allmän surf/lek/spel. Jag tror att iPad täcker in mångas behov, är man däremot en Linux-hacker som vill ha allt på sitt eget sätt kanske Xoom är bättre. Vet ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Xoom är mer flexibel, har något bättre prestanda, är inte inlåst och har fler features som 4G etc. Men man får betala bra för det, och den är svårare att använda. Själv tänker jag ha min till ebooks, google docs on the fly, visa pdf:er (på notstället ^^) och allmän surf/lek/spel. Jag tror att iPad täcker in mångas behov, är man däremot en Linux-hacker som vill ha allt på sitt eget sätt kanske Xoom är bättre. Vet ej.

 

 

Med tanke på att detta är bara Xoom Gen 1 har mera än vad iPad 2 har..

 

Mått: 249,1 x 167,8 x 12,9 mm

Vikt: 730 gram

System: Android 3.0 Honeycomb

Skärm: 10,1-tums skärm med 1280 x 800 upplösning

Processor: Nvidia Tegra Dual-Core (1 GHz)

Nätverk: 3G, 4G/LTE (uppgraderingsbar)

Wlan: 802.11 b/g/n (2,4 / 5 GHz), personlig surfzon

Video: Inspelning i HD 720p, uppspelning i full-HD 1080p

Bakre kamera: 5 megapixlar och dubbla lampor iPad 2 har vad för kamera? Inga lampor/blixt.

Främre kamera: 2 megapixlar vör videosamtal iPad 2 har VGA kamera.

Arbetsminne: 1 GB ddr2 ram-minne iPad 2 har 256/512?!

Hdmi-kontakt, inte en adapter för 39 dollar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick sålt på min iPad 3G 32GB igår efter en snabb försäljning på Blocket.

 

En ny vit iPad2 3G är bokad, och jag är först i kön på DigitalInn i Linköping iallafall. Så jag lär ju få min den 25e iaf :D

 

 

Hur mycket fick du för den? Om du nu vill säga förståss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...