Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt/köpt nya MB Air


9-3Mike

Rekommendera Poster

Min var också i Köln ett tag så det är kanske inte helt onormalt.

 

MacBook Air-spotting: IBMs VD flashade en 11" Air idag. Jag frågade vilken modell det var och det var 1.6GHz/4GB/128GB. Och han kör iPhone 4.

 

Min var i Köln ett dygn, kändes helt onödigt men den kom iaf fram på en av dagarna de lovade från början (vilket var två veckor, kändes som länge med tanke på att Apple kan vara riktigt snabba på att leverera ibland! (När jag köpte andra generationens ipod nano med ingravering kom den till min dörr (5 våningar upp utan hiss) på mindre än ett dygn.)

 

/lage

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 164
  • Created
  • Senaste svar

Ni som haft era 11.6" ett tag får gärna skriva vad ni tycker. För- och nackdelar. Är ni nöjda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en 11 tummare först men när jag fick den så tyckte jag skärmen var för liten. Kändes inte bra att surfa på den, så jag skickade tillbaka den och beställde 13 tummaren istället. Är jättenöjd med den. Valde dom högsta specifikationerna på alla tillval.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en 11 tummare först men när jag fick den så tyckte jag skärmen var för liten. Kändes inte bra att surfa på den, så jag skickade tillbaka den och beställde 13 tummaren istället. Är jättenöjd med den. Valde dom högsta specifikationerna på alla tillval.

 

Okej. Jag har testat 11-tummaren i butik lite snabbt, och reagerade på att skärmen känns väldigt liten men framförallt att upplösningen är så hög att allt blev väldigt smått vilket kändes jobbigt för ögonen. Men kanske är det bara en vanesak?!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min var i Köln ett dygn, kändes helt onödigt men den kom iaf fram på en av dagarna de lovade från början (vilket var två veckor, kändes som länge med tanke på att Apple kan vara riktigt snabba på att leverera ibland! (När jag köpte andra generationens ipod nano med ingravering kom den till min dörr (5 våningar upp utan hiss) på mindre än ett dygn.)

 

/lage

 

Okej, min har varit där sen i söndags så hoppas att de skickar upp den till Sverige nu under dagen eller natten, den ska komma fram 17e - 18e så den kanske kommer imorgon då. Ja precis de brukar vara riktigt snabba men de kan väl inte vara det alla gånger antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som haft era 11.6" ett tag får gärna skriva vad ni tycker. För- och nackdelar. Är ni nöjda?

 

Jag är mycket nöjd med den. Jag har följt rådet att inte installera Flash för att spara batteritid och tycker dels att batteritiden är bra och att maskinen flyter på bra.

Jag trodde helt klart att den skulle kännas långsammare. Jag upplever skärmen som bra och ser inga fel med upplösningen. När jag kör remote desktop mot min Mac mini som har 1920x1080 i upplösning blir det smått men fullt läsbart för min del.

 

Jag saknar det bakgrundsbelysta tangentbordet som min förra MBA hade men känner att jag kommer vänja mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande ingen 11" här, och den beställdes som sagt 27 oktober. Ganska segt, Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min 1.6GHZ 4GB ram och 128gb ssd den 13 nov och den befinner sig i Köln. Väntas komma till mig 23 Nov. skummt att din inte kommit ännu om du beställt den så länge sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande ingen 11" här, och den beställdes som sagt 27 oktober. Ganska segt, Apple.

 

Kollade med den lokala frukthandlaren som beställt en fullsketen 11.6" åt frugan. De kan inte få något besked om leveransen alls av apple vilket de säger tyder på att apple har problem med att tillverka tillräckligt med enheter. Levererans skulle skett i tisdags då det hade gått 14 dagar som var det första beskedet.

 

Segt att vänta....

 

EDIT: Irriterande när applestore säger att den är färdig att skickas efter tre arbetsdagar om jag kollar just nu.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min 1.6GHZ 4GB ram och 128gb ssd den 13 nov och den befinner sig i Köln. Väntas komma till mig 23 Nov. skummt att din inte kommit ännu om du beställt den så länge sen.

Shit, ja det är riktigt konstigt. Jag har ju köpt min från butik för en gångs skull så jag har inget sätt att själv kolla hur leveransen går. Har besökt dom då och då för att kolla men det har bara stått "bearbetas" hela tiden.

 

 

EDIT: Irriterande när applestore säger att den är färdig att skickas efter tre arbetsdagar om jag kollar just nu.....

 

Men något! Oerhört irriterande, för vore det så skulle jag ju avbeställa den jag beställt från butik och köpt den från AS istället. Men så verkar det ju inte vara vilket sticker ännu mer i ögonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men något! Oerhört irriterande, för vore det så skulle jag ju avbeställa den jag beställt från butik och köpt den från AS istället. Men så verkar det ju inte vara vilket sticker ännu mer i ögonen.

 

Värt att notera att butiken påpekade att den var färdig för leverans efter tre arbetsdagar redan när den beställdes i butik vilket de påpekade samt nämnde att det brukar vara liktydigt med två veckors leverans.

 

Men det är verkligen inte första gången apple släpper en produkt de inte alls har möjligheten att producera enligt efterfrågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, oj efter ett par dagar. Hastigheten är det inget fel på :-)

Storleksmässigt tycker jag den är exakt som min gamla Air, gillar högre upplösningen på skärmen.

 

(MBAIR 13.3/2.13/4/256FLASH)

Batteritiden! Använder den kvällstid, mailar, surfar, Spotify, Facebook. Tre dagar sedan sista laddningen, nu 36%... Love it :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MIn Air anlände som sagt till Köln i söndags och landade tidigt imorse i Stockholm, så förhoppningsvis får jag dan idag eller imorgon. Fattar bara inte att det kan ta nästan en vecka från Tyskland till Sverige men det har väl inte med Apple att göra utan UPS. Tänkte bara meddela det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde idag 13,3" varianten med 4GB ram från min lokala appstore, leverans tid på 2 veckor då jag inte kör med standard. Tror ni det kan bli längre än så?

 

Är förövrigt min första Apple dator, ska bli kul att få testa på något nytt :) Fick bli en Air då jag redan har ett arbetsmonster hemma :D

 

/Kratte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde idag 13,3" varianten med 4GB ram från min lokala appstore, leverans tid på 2 veckor då jag inte kör med standard. Tror ni det kan bli längre än så?

 

Är förövrigt min första Apple dator, ska bli kul att få testa på något nytt :) Fick bli en Air då jag redan har ett arbetsmonster hemma :D

 

/Kratte

Beställde min direkt från Apple samma kväll som den släpptes, fick den på en vecka, så leveranstid nu vet jag inget om.

Men är övertygad om att du kommer att bli supernöjd när den än kommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och Grattis till alla nya Macbook air ägare!

Jag har bara en liten fråga angångde Macbook Air 11.6 Tum.

Jag funderade på att köpa en Macbook air med 1.4 Ghz 4gb och 64GB Flash.

Min Fråga är nu skulle den vara bra för att spela spel och titta på HD Filmer?

Och Hur länge orkar betteri tiden när man tittar på film den? för jag brukar titta på film när jag är på tåget =)

TAcksam För Svar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min direkt från Apple samma kväll som den släpptes, fick den på en vecka, så leveranstid nu vet jag inget om.

Men är övertygad om att du kommer att bli supernöjd när den än kommer!

 

Jaha okej, ja det känns som att det är dags o testa på en Mac :)

 

´@chuson

 

Jag testade ladda hem Heroes of Newerth (starcraft 2 liknande på medium inställningar) och köra det på mellan inställningar utan frame drops eller lagg i butiken, högsta på 13" varianten, så nog duger den för spel allt, men en speldata är den inte. Fast tror att den kan bli en riktigt schysst reskamrat :D'

Batteritiden sägs vara 5h på 11", vid hd film kan du kanske räkna med en 4 kanske? vet inte kolla recensioner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@chuson

 

Jag hade innan första generationens MacBook Air med 80 GB, där fyllde jag hårddisken nästan direkt, så fundera om 64 GB verkligen klarar dina behov, ett litet tips bara... Nu blev det 256 för mig.

 

Edit felcitat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Kidde

 

Jag funderade också på det, men jag är bara sugen på 11.6 tum. För jag har nämligen en macbook pro 13.3 och tycker att den är för stor :S

 

men jag spelar need for speed , gta och wow skulle Macbook air vara något för dessa spel?

 

Jag har även en håddisk på 1TB där jag lagrar min filmer och filer har alltid med mig i väskan :) så jag tror att 64 Gb duger för min del. men ev. köper jag 128GB med tanken på att oprativsystemet och ilive 11 tar 6-7 gb :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Kidde

 

Jag funderade också på det, men jag är bara sugen på 11.6 tum. För jag har nämligen en macbook pro 13.3 och tycker att den är för stor :S

 

men jag spelar need for speed , gta och wow skulle Macbook air vara något för dessa spel?

 

Jag har även en håddisk på 1TB där jag lagrar min filmer och filer har alltid med mig i väskan :) så jag tror att 64 Gb duger för min del. men ev. köper jag 128GB med tanken på att oprativsystemet och ilive 11 tar 6-7 gb :)

Spelar inga spel alls, så har inte en aning :-)

 

Men med systemet, lite program och bilder, låtar i iTunes, etc så försvinner det snabbt. Har MacBook Pro 15, och stationära, men den fylls på ändå ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inga spel alls, så har inte en aning :-)

 

Men med systemet, lite program och bilder, låtar i iTunes, etc så försvinner det snabbt. Har MacBook Pro 15, och stationära, men den fylls på ändå ;-)

 

hehe okej :) men tusen tack !! :) ska fråga pappa om en större budget :D fick bara 10tusen till datorn hihi :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här börjar ju bli lite sjukt. Fortfarande bara "beställning behandlas". Funderar på att avbeställa och beställa ny för att ta del av black friday. Jag beställde alltså 27:e oktober.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har idag på Black Friday köpt en MBA 13" 1.86Ghz 128GB, eftersom de har 997:- i rabatt så la jag de pengarna på 4GB minne. Står att den skall levereras den 7-8 december. Men blir lite orolig när man läser om långa leveranstider. Speciellt när man gjort tilläggsbeställningar. Håller tummarna att den kommer innan jul!

:jultomte:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som grädde på moset visade det sig att 11" inte får ngn rabatt jämfört med education store. Ingen poäng med att beställa om alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har man suktat ett tag och idag var det Black Friday och priset gick ner lite så jag valde att köpa mig en julklapp och tyckte det var lika bra att slå på stort.

 

13.3

2.13ghz

4gb

256gb

 

leverans 7_8 dec sägs det... så vi får se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...