Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt/köpt nya MB Air


9-3Mike

Rekommendera Poster

Äntligen har den kommit!!

 

Macbook Air 13,3 2,13ghz, 4gb RAM och 256GB SSD....

 

Min första mac sedan gamla G3an... (minns inte riktigt vilken moddel jag hade)

 

Satan vad snabb den är!!

 

Härligt att vara tillbaka på det vinnande laget efter några års PC mörker!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 164
  • Created
  • Senaste svar

Dagen före julafton kom vår andra MBA 11" till frugan. Hon blev lite kär i min och bytte sin MB white mot en nya maxad 11" MBA.

 

Känns skitbra, nu har vi två härliga små bärara och vår iMac 27" hemma när vi behöver nåt värre att använda.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Köpte en 13,3 igår. Så jäkla nöjd så här långt. Härlig kvalitetskänsla. MIna kollegor har 11-tummare. Jag velade länge mellan 11 och 13 men är mycket glad att jag tog den större. Med den här kan jag göra allt (som jag gör både privat och i jobbet) och ändå är den liten som ett A4-papper när den är hopvikt. Är dock helt grön på Mac så det kommer ta ett tag att få förstå allt. Har redigerat bilder, laddat ned diverse program och dyl.Hittills har allt gått blixsnabbt. Om inte mina behov ökar dramatiskt av något skäl kommer denna dator räcka länge för mig.

 

Köpte en 13,3/4 gig RAM/128 gig SSD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

hoppas jag får svar på min fråga,,varför valde ni 1.6 GHz istället för 1.4? hur stor skillnad mellan de två processor,jag funderar på att beställa MBA 11.6" 4GB 64GB HD 1.4 GHz,,kommer den klara andra sakar än vanligt surfning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått en liten störande sak på min 13" MBA. Det nedre vänstra hörnet knäpper när man lutar handleden mot hörnet. Trycker jag ihop hörnet kan jag få fram knäppandet. Känns som att en skruv lossnat något. Men provat och de sitter fast. Någon som upplever samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

En macbook air 11.6" ...super snygg och sitter med den just nu. Dock lite krånglig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En macbook air 11.6" ...super snygg och sitter med den just nu. Dock lite krånglig

 

 

 

 

Krånglig? Ny på mac??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är sugen på att köpa en Macbook air men vet ej vilken jag ska välja. Är van vid pc, har en ipad men vill ha en bärbar så mankan utföra mer "dator" grejer när man är på resa osv. Men räcker verkligen instegs modellerna i både 11" och 13"? Eller bör man välja mer minne? Även en fråga om instegmodellen i 11" räcker till om man vill installera windows 7 på den? Även kolla hd filmer osv via Windows 7? Då jag ej är en mac användare och det absolut inte skulle funka med mac osx. (Ska dock ej ge upp i första taget, utan verkligen försöka lära mig mac osx) Behöver man installera virus program om man installerar windows 7 på en mac?

 

Många frågor, men hoppas på nått svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalleanka70

Är sugen på att köpa en Macbook air men vet ej vilken jag ska välja. Är van vid pc, har en ipad men vill ha en bärbar så mankan utföra mer "dator" grejer när man är på resa osv. Men räcker verkligen instegs modellerna i både 11" och 13"? Eller bör man välja mer minne? Även en fråga om instegmodellen i 11" räcker till om man vill installera windows 7 på den? Även kolla hd filmer osv via Windows 7? Då jag ej är en mac användare och det absolut inte skulle funka med mac osx. (Ska dock ej ge upp i första taget, utan verkligen försöka lära mig mac osx) Behöver man installera virus program om man installerar windows 7 på en mac?

 

Många frågor, men hoppas på nått svar.

Gillar du Minnesota Vikings eller ;-)?med tanke på vad du skriver: Jag skulle lätt satsa på 13 tums modellen med allt minne du kan stoppa i. Den har jag. Kör nu mycket musik, midi och garageband. Underbar dator. Den väger inget.

Windows 7 - kör då bootcamp och partionera hårddisken. Virus från PC kan inte smitta Mac. Finns in princip inga virus för Mac. Du måste dock ha virusskydd för Win7.

Observera att MB air saknar DVD. Jag använder fjärrdisk dvs en annan dators DVD och det funkar utmärkt. Ytterst få tillfällen man behöver en DVD nu för tiden.

Övrigt....once you go Mac you never go back!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar du Minnesota Vikings eller ;-)?med tanke på vad du skriver: Jag skulle lätt satsa på 13 tums modellen med allt minne du kan stoppa i. Den har jag. Kör nu mycket musik, midi och garageband. Underbar dator. Den väger inget.

Windows 7 - kör då bootcamp och partionera hårddisken. Virus från PC kan inte smitta Mac. Finns in princip inga virus för Mac. Du måste dock ha virusskydd för Win7.

Observera att MB air saknar DVD. Jag använder fjärrdisk dvs en annan dators DVD och det funkar utmärkt. Ytterst få tillfällen man behöver en DVD nu för tiden.

Övrigt....once you go Mac you never go back!

 

Haha, nja håller inte på Vikings. Green Bay Packers all the way, har bott i Green Bay när Brett Favre spelade där. Ok, då blir det väl och punga ut för en 13" med 4gb minne, och det är ju inga krävande saker jag ska göra på datorn. Det är väl film delen som kanske är den mest krävande.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Måndag kommer min MBA 13" med 4gb minne :)

Kändes lika att uppgradera direkt till 4gb så man inte behöver sitta där om ett tag å må illa för att man snålade :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det bestämt, blir en 13" Air med 4gb minne. Lånade kompisens Macbook i helgen, och är helt tagen över hur bra den är fast den kändes lite sneak. Då det var den billigaste Macbooken, men är ändå sjukt impad. Nu är det bara en soffa som ska inhandlas först, men sen blir det en Air. Woho...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalleanka70

Bra val....13 tum är ett måste den andra är för liten tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ändrat mig, imorrn blir det en Macbook Pro 13". Var och kolla på den idag i affären och med tanke på att jag kan byte ut minne och hdd (till ssd) i framtiden så blir det en sån. Sen att den är lite tyngre spelar mindre roll..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...