Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt/köpt nya MB Air


9-3Mike

Rekommendera Poster

Beställde idag en 13,3", 128GB, 4GB, 1,86GHz idag.

 

 

Present till ngn i den utökade familjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 164
  • Created
  • Senaste svar

Jag som inte fick min :-( Hur är hastigheten med Flash-minne mot vanlig HD... Eller mot SSD?? Inte en aning själv?

Oj, oj efter ett par dagar. Hastigheten är det inget fel på :-)

Storleksmässigt tycker jag den är exakt som min gamla Air, gillar högre upplösningen på skärmen.

 

(MBAIR 13.3/2.13/4/256FLASH)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att höra....ska hämta min snart....sitter utomlands just nu....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då sitter man här och skriver på sin nya MB Air då.....klart godkänd apparat....snabb som sjutton och det måste bero på hårddisken....lätt som en fjäder...köpte med Iworks och installerade via I-Macens DVD - enkelt! Nya I-Photo är kanonbra....schyssta bildspel man kan göra.

Det enda som var lite B var att flash fick installeras för det ingick ju ej men det var en process som tog 1 minut + en omstart av Safari....

Well done Apple!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Också mer än nöjd med speed och allt, saknar dock verkligen det upplysta tangentbordet från min MacBook Air Generation 1....

 

Edit: Batteritiden är också sjukt bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då sitter man här och skriver på sin nya MB Air då.....klart godkänd apparat....snabb som sjutton och det måste bero på hårddisken....lätt som en fjäder...köpte med Iworks och installerade via I-Macens DVD - enkelt! Nya I-Photo är kanonbra....schyssta bildspel man kan göra.

Det enda som var lite B var att flash fick installeras för det ingick ju ej men det var en process som tog 1 minut + en omstart av Safari....

Well done Apple!

 

Vilken modell av Air köpte du? 11- eller 13-tummaren?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken modell av Air köpte du? 11- eller 13-tummaren?

13 tum.....den andra var för liten....bokstäverna blev för små!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som köpt, jag skulle var grymt tacksam om ni kunde posta lite Xbench eller Geekbench resultat.

Är intresserad av främst 11 tummaren med 1,6 GHz 4 GB minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som köpt, jag skulle var grymt tacksam om ni kunde posta lite Xbench eller Geekbench resultat.

Är intresserad av främst 11 tummaren med 1,6 GHz 4 GB minne.

macworld.com hade en intressant jämförelse där det visas att MBA i många fall är helt jämförbar med MBP, trots sämre processor. Jag hittar inte sidan nu dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte minstingen. Köper bara entry level-prylarna nuförtiden. Känner att det räcker gott för mina behov. Kanske lite snålt med 64GB i nya Airen, men mycket av min lagring hemma ligger på nätverksdiskar ändå. Nöjd so far!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst att den höga upplösningen på 11.6-tummaren gör texter små och svårlästa. Vad säger ni som använt 11:an ett tag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst att den höga upplösningen på 11.6-tummaren gör texter små och svårlästa. Vad säger ni som använt 11:an ett tag?

Jag har testat dem grundligt bredvid varandra innan jag köpte 13 tummaren....det är helt klart en sämre skärm på den lilla....jag upplever det mycket smått och risken är att man anstränger ögonen för mycket. Jag är rånöjd med 13 tummaren som jag fick förra veckan. Kanondator.....bara en brist....bakgrundsbelyst tgtbord....men det kan man leva med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en bas 11" här med och väldigt nöjd med det valet. Trots processorn o bara 2 gig ram känns det som att den hittils klarar av alla basic uppgifter utan några som helst problem (inte helt oväntat) SDD får ju dock min 3 år gamla iMac att kännas slö som sirap. tycker skärmen räcker till än så länge o text känns inte svårläst. får se om man säger desamma om några veckor. Imponerad av skärmen dock o högtalarna är helt ok för att va en så liten pryl. Helt perfekt för en filmkväll i sängen! dags o hårdpröva den lite on the road...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde idag en 13,3", 128GB, 4GB, 1,86GHz idag.

 

 

Present till ngn i den utökade familjen.

 

Grattis, tror du gjort en skaplig affär. Motsvarande 11 tummare, nåja nästan motsvarande (1,6 GHZ) kostar faktiskt mer, konstigt nog.

Verkar också som om det bara är i Sverige det är så. I övriga Europa är 11 tummaren billigare.

Finner detta ytterst störande då jag är intresserad av 11 tummaren.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 13" med extra allt (större prolle och 256 GB). Beställde i inbyte mot min gammel-gamla MBP 17". Fick 2,500 för den. Visst, den är 4 år gammal men nypris var nära 30 loppor. Skär i hjärtat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån annan som väntar på sin specialkonfigurerade MBA 11" fortfarande? Jag beställde den 27 oktober, men enligt butiken står den fortfarande som "beställning bearbetas" hos Apple. Börjar kännas liite segt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån annan som väntar på sin specialkonfigurerade MBA 11" fortfarande? Jag beställde den 27 oktober, men enligt butiken står den fortfarande som "beställning bearbetas" hos Apple. Börjar kännas liite segt.

 

Ja, vi väntar på fruns beställning. På tisdag har det gått de två veckor som fruktaffären pratade om. Eller rättare sagt, apple angav tre arbetsdagar vilket enligt butiken var liktydigt med två veckors leverans. Vi har beställt en fullsketen 11.6" med 1.6 GHz, 4 GB ram och 128 GB flashdisk....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min 11,6" Air enklaste modellen men med 4GB RAM i måndags och den blev skickad idag kl 8.00, beräknas komma fram till mig senast på torsdag (den 18e). Ni andra som väntar, är alla med den snabbare processorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Geekbench på min 11.6 med 1.4GHz propp och 4GB RAM, 64GB flash: 2244.

 

Min förra MBA med 2.13GHz propp, 2GB och 128GB SSD: 2973.

 

Slutsats: jag är hur nöjd som helst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Air har rört sig ganska fort mot Sverige men fastnat i Köln nu, är det normalt? Kanske lite onödig fråga men jag längtar så mycket nu! Den är så nära också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min var också i Köln ett tag så det är kanske inte helt onormalt.

 

MacBook Air-spotting: IBMs VD flashade en 11" Air idag. Jag frågade vilken modell det var och det var 1.6GHz/4GB/128GB. Och han kör iPhone 4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får inte fotografera inne på IBM utan speciellt tillstånd dessvärre. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...