Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt/köpt nya MB Air


9-3Mike

Rekommendera Poster

Idag fick jag mail att min MacBook Air tagits emot på UPS i Shanghai och beräknas vara framme redan 3 december! 4 dagar tidigare än det första meddelandet! Så hoppas det går hela vägen utan problem!

B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 164
  • Created
  • Senaste svar

Whopper, då åker din dator tillsammans med min som har samma datum! En MBA 2,13/4/256. De befinner sig i Köln just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att era datorer kommer fram såpass snabbt medan min som jag beställer från lokala återförsäljaren tar dubbla tiden? 2 veckor imorgon.. Börjar få abstinens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade med den lokala frukthandlaren som beställt en fullsketen 11.6" åt frugan. De kan inte få något besked om leveransen alls av apple vilket de säger tyder på att apple har problem med att tillverka tillräckligt med enheter. Levererans skulle skett i tisdags då det hade gått 14 dagar som var det första beskedet.

 

Segt att vänta....

 

EDIT: Irriterande när applestore säger att den är färdig att skickas efter tre arbetsdagar om jag kollar just nu.....

 

Gått fyra veckor och fortfarande inget besked att datorn är färdig för leverans irriteradtjej.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattem@ Verkar som att jag gjorde ett stort misstag att beställa ifrån lokal butik

 

Nej, de beställer själva från applestore, precis som du själv kan göra. Så det påverkar inte leveranstiden om du beställer i butik eller ej....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, de beställer själva från applestore, precis som du själv kan göra. Så det påverkar inte leveranstiden om du beställer i butik eller ej....

Det är inte så att Apple väntar med leveranser tills det beställts ett par stycken? För att på så sätt spara pengar på något vänster?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whopper, då åker din dator tillsammans med min som har samma datum! En MBA 2,13/4/256. De befinner sig i Köln just nu...

 

Min också, har köpt samma setup som ovan och den är beställd samma dag och når mig på fredag också enligt direktiven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min befinner sig i Köln sen 30/11. Eftersom jag arbetar på Arlanda så ringde jag UPS idag och kollade när de ankommer till Arlanda. Och om jag eventuellt kunde hämta den tidigare? Men de sa att den var beställd för leverans på fredag, så den kommer till Sverige först då och körs sedan ut samma dag! Jag bor ute i skogen så UPS rekommenderade att jag skulle ringa dem på 020-788 799 efter 10 på fredag och ge vägbeskrivning!

 

Håller tummarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta räknas som OT (är lite ny på detta forum)..

 

 

Men jag först är lite nyfiken på om och vilket fodral ni tänker slå till på?

Jag är lite sugen på detta:

http://www.macoteket.se/Categories/Datorer/Tillbehor/MacBook_Air/COTEetCIEL_Diver_MB_Air/prd14791204.aspx

Den beiga eller svarta varianten. Vill att de skall vara så slimmad som det bara går.

 

Sedan har jag som värsta barnunge börjat lista vilka gratisprogram som skall in när den ankommer :)

Dropbox (USBminne online)

Evernote (suverän onlineanteckningsapp)

XCode (hobbyprogrammering)

Chrome (bästa browsern - skadad sen PC-tiden)

Spotify (så klart)

NeoOffice (gör så pass lite office-arbete hemmavid, så denna duger gott)

VLC (film)

Gimp (bildredigering)

Skim PDF Reader and Note-taker (suverän PDF-läsare där man kan stryka över med gult och ta anteckningar direkt i PDF:en)

KeePassX (lösenord)

Growl (för alla dessa popupmeddelanden)

Reeder BETA på Mac (denna släpptes precis.. läser en hel del RSS så den skall testas)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att era datorer kommer fram såpass snabbt medan min som jag beställer från lokala återförsäljaren tar dubbla tiden? 2 veckor imorgon.. Börjar få abstinens

 

Verkar vara leveransproblem med främst 11" med 4GB. Du tycker två veckor är jobbigt? Jag har väntat sen den 27:e oktober!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår ankom min MBA till Köpenhamn, och nu har den fått "destinationsscanning" i Bromma. Vad nu det betyder :)

Men det bådar gott att den dyker upp idag :crossfingers:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår ankom min MBA till Köpenhamn, och nu har den fått "destinationsscanning" i Bromma. Vad nu det betyder :)

Men det bådar gott att den dyker upp idag :crossfingers:

 

Vad kul!:) hoppas du får den så du kan leka med den över helgen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vare för specs och hur lång tid tog leveransen totalt? :)

 

13" 128/4GB! Dvs det enda tillvalet var +2GB.

Beställdes på Black Friday!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde samma dag fast 256gb disken och 4 gb minne, det bästa de kunde erbjuda vill säga... den har flygit till sammans med woppers men jag har inte fått min idag, eller om den kommer sen... är i sverige och är ute för leverans men ingen som ringt om leveransen... kan ju ske efter 19 enligt deras sida för just privatpersoner, företag e väl högre prio på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min också, har köpt samma setup som ovan och den är beställd samma dag och når mig på fredag också enligt direktiven.

 

Idag dök den upp. Mycket trevligt! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde samma dag fast 256gb disken och 4 gb minne, det bästa de kunde erbjuda vill säga... den har flygit till sammans med woppers men jag har inte fått min idag, eller om den kommer sen... är i sverige och är ute för leverans men ingen som ringt om leveransen... kan ju ske efter 19 enligt deras sida för just privatpersoner, företag e väl högre prio på.

 

 

Mig ringde de aldrig. Det stod bara en budkille utanför dörren helt plötsligt. Så har du inte varit hemma kanske de varit förbi och vänt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack jävla UPSskithögar.

 

PAKETET MISSADES PÅ UPS-ANLÄGGNINGEN, UPS LEVERERAR NÄSTA ARBETSDAG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack jävla UPSskithögar.

 

PAKETET MISSADES PÅ UPS-ANLÄGGNINGEN, UPS LEVERERAR NÄSTA ARBETSDAG

 

Ogilla.. då är din helg förstörd gissar jag på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ryktet från Apple säger att leveranser av MBA 11" med 4 GB kommer igång i mitten av december. Typ nästa vecka alltså. Jag tycker fan att de får bjuda på nåt tillbehör för det här är helt sjukt lång tid när det står 5 dagar på hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, hade inte sagt något om de hade ändrat beställningsstatus på hemsidan från de tre dagar som de anger när de uppenbarligen inte kan leverera. Är fem veckor sedan jag beställde fruns 11.6" är med 4 GB minne och 128 GB flashdrive och jag har fortfarande inte fått annat besked än att det skulle ta de tre dagarna innan leverans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min 13" med 4GB igår kväll 22:00 fick lev datum 15-16/12 då. Imorse fick jag nytt mail vid 0600 att den skulle levereras före 13/12. UPs ändrade dock till 14/12 senaste.

Rätt bra för en maskin som skulle skickas inom 3dagar först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...