Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Till Minne av


snowreeler
 Share

Rekommendera Poster

Hade passat bättre i humortråden.

Hur då? Det hade väl ingen skrattat åt där? Du menar kanske snarare att inlägget inte passar sig här? Det funderade jag på, så klart. Och du har kanske rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur då? Det hade väl ingen skrattat åt där? Du menar kanske snarare att inlägget inte passar sig här? Det funderade jag på, så klart. Och du har kanske rätt.

Jag tycker det funkar i den här tråden. Vi behöver väl inte vara gravallvarliga i den här tråden, ämnet till trots. Detta är en tråd på internet om kändisar som avlidit. Ingen av oss känner säkert de avlidna närmare och ingen här därmed direkt drabbad av någon stor sorg. Givetvis kan man ändå känna saknad och tycka det är ledsamt när någon uppskattad person dör och vi ska behandla de döda och deras närstående med respekt. Men att inte kunna skämta mellan varven är fel, menar jag. Därför duger en "dödsruna" som den om Depardieu i den här tråden.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det funkar i den här tråden. Vi behöver väl inte vara gravallvarliga i den här tråden, ämnet till trots. Detta är en tråd på internet om kändisar som avlidit. Ingen av oss känner säkert de avlidna närmare och ingen här därmed direkt drabbad av någon stor sorg. Givetvis kan man ändå känna saknad och tycka det är ledsamt när någon uppskattad person dör och vi ska behandla de döda och deras närstående med respekt. Men att inte kunna skämta mellan varven är fel, menar jag. Därför duger en "dödsruna" som den om Depardieu i den här tråden.

+ 1. Tack. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Mannen som ledde garagerockbandet The Troggs och som låg bakom låtarna "Wild Thing" och "Love Is All Around", Reg Presley, har dött 71 år gammal.

 

http://www.bbc.co.uk/news/uk-21332048

http://www.contactmusic.com/news/the-troggs-leader-reg-presley-loses-cancer-battle_3481810

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Den fantastiske körledaren och dirigenten Eric Ericson har gått ur tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har var en stor man inom svensk körmusik. Har sjungit under hans ledning en gång i tiden.

Var på "Minnenas television" häromdagen... kommer igen imorgon kväll + 4-5ggr till. :crossfingers::yeahbaby:

http://www.tv.nu/p/13022600000130svt2

 

...bl a med Tage Danielsson där, som oxå var/blev Tage's sista framträdande.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Rensat bort onödigt tjafs. Visst är det trådskaparen som anger vad tråden ska handla om, men i det här fallet finns det ingen anledning att vara så strikt att vi inte kan tillåta oss att minnas även de som inte avlidit nyligen. /moderator

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Det blir väl ingen kremering, antar jag... "The Lady's Not for Burning"*. totaltgalen.gif

 

Vilket egentligen är en teaterpjäs. Skriven av en viss herr Fry. Moahaha!

 

Ursäkta, det heter visserligen "De mortuis nihil nisi bene", men hon fattas mig ej.

 

*Byt ut B mot ett T och du kommer raka vägen hit, och behöver inte svänga alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En cyniker mindre på planeten. Gott.

 

Ordentligt festande på många brittiska pubar ikväll ... Undrar varför?

 

"So I'm on a train between Manchester and Edinburgh and all the passengers received this news over the loudspeaker. The reaction was a carriage full of northerners and Scots all gleefully cheering "wheey" and a couple of people uttering "about fucking time"."

 

"We have some good news and some bad news. The bad news: This train is late. The good news: It's not as late as Maggie Thatcher."

 

"I'm enjoying this idea that she inspired 'passion' amongst both her supporters and the opposition. It's such a nice way of describing the hate."

 

"Privatising Margaret Thatcher's funeral would be a fitting tribute to her legacy - The Iron Lady herself would surely agree that poor taxpayers should not be further burdened in these times of austerity"

 

"The only thing that I'm really disappointed about is all this talk of a state funeral for her. Surely they should leave it in the hands of the lowest bidder? It's what she would have wanted."

 

"The question everyone in England is currently asking is "Will we get a day off?"

"She gave millions of people days off already."

"and years and years off for the foreseeable future."

 

"Old lady dies unsuspicious death. British PM cancels international talks to sit in room with her husk as stone age myths are recited before lowering her body into a hole."

 

"Good plan, I can see it now: "Thatcher buried in Falklands, Argentines quickly relinquish claim""

 

"A towering figure". "Formidable". "Divisive". "A statesman of historical import." I'm talking about Stalin, of course. Or Churchill, if you prefer. Anyone really."

 

:lol:

Redigerad av wall7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu drar vi streck i debatten i denna tråden angående Tatchers gärningar.

 

Men ni får gärna fortsätta debattera i politiktråden och önskar ni så flyttar jag över inläggen av den karaktären dit från denna tråden.

 

/Moderator policeman.gif

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... önskar ni så flyttar jag över inläggen av den karaktären dit från denna tråden. ...

Ja, tack. Hade tänkt att göra ett inlägg, se.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttat över de "politiska" inläggen till tråden för politik.

 

/Moderator policeman.gif

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
 Share




×
×
  • Skapa nytt...