Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Till Minne av


snowreeler
 Share

Rekommendera Poster

  • 3 weeks later...

Ernest Borgnine dog för några dagar sedan, 8 juli. Han blev 95 år gammal. En bra skådis och en skön karaktär, kolla bara klippet nedan... :tarskratt:

 

http://www.youtube.com/watch?v=hk1T9XC3XPc

Redigerad av Giggs
  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jon Lord är död. Alldeles för tidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jon Lord är död. Alldeles för tidigt.

Keyboardisten i Deep Purple. R.I.P. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ernest Borgnine dog för några dagar sedan, 8 juli. Han blev 95 år gammal. En bra skådis och en skön karaktär, kolla bara klippet nedan... :tarskratt:

När jag ser honom så tänker jag av någon anledning på en av Jesus-filmerna där han spelade en romersk soldat, men även taxichaffis i Flykten från NY?

 

R.I.P. :(

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jon Lord är död. Alldeles för tidigt.

Mycket, mycket tråkigt. En av de absolut största, enligt mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jon Lord är död. Alldeles för tidigt.

Mycket, mycket tråkigt. En av de absolut största, enligt mig iaf.

Ja, han var stor. Har lyssnat mycket på honom och DP. Fast, "alldeles för tidigt" kanske är att ta i, han blev i alla fall 71. Min mamma blev 67. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast, "alldeles för tidigt" kanske är att ta i, han blev i alla fall 71. Min mamma blev 67. :(

 

Jag beklagar! Men jag menade att vid 71 är en musiker av den sorten sällan ens i närheten av att vara slut. Han hade kunnat hålla på i många år till annars.

 

Det är inte riktigt samma sak som när en skådespelare dör vid 97 års ålder, och det var 30 år sen senaste filmen, typ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beklagar! Men jag menade att vid 71 är en musiker av den sorten sällan ens i närheten av att vara slut. Han hade kunnat hålla på i många år till annars.

 

Det är inte riktigt samma sak som när en skådespelare dör vid 97 års ålder, och det var 30 år sen senaste filmen, typ...

Aha, jag förstår, du menar att han hade mycket kvar att ge, ja, så var det säkert. Mamma dog -98, så jag har vant mig, det plågar mig inte längre. Tack för omtanken! kramis.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Tony Scott, Ridleys lillbrorsa och regissör av bland annat Top Gun med snyggingen (stavninngskontrollen föreslår "snytingen") Tom Cruise, är död.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brasiliens fantommålvakt från 1970, Felix, har dött 74 år. Jag fanns inte då men jag har sett bilderna från detta VM. Inte många av dagens målvakter som är så viga. Fanns å andra sidan inte så många viga målvakter då heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den förste på månen, Neil Armstrong, har dött. Han blev 82 år.

Tänkte precis posta det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Malcolm W Browne har avlidit. Pulitzervinnaren är nog mest känd för sitt foto från 1963 av en buddistmunk som tänder eld på sig själv i Saigon. Annars var han en av dem som skrev om sanningen om Vietnam vilket fick det amerikanska folket att slutligen gå emot USA:s engagemang i området.

 

Browne skrev på senare år följande, som jag helt håller med om (som luttrad kollega):

 

"After a time, a news writer may begin to sense a kind of sameness in most of the events that pass as news. When that happens

a lucky few of us discover that in science, almost alone among human endeavors, there is always something new under the sun."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Malcolm W Browne har avlidit. Pulitzervinnaren är nog mest känd för sitt foto från 1963 av en buddistmunk som tänder eld på sig själv i Saigon. Annars var han en av dem som skrev om sanningen om Vietnam vilket fick det amerikanska folket att slutligen gå emot USA:s engagemang i området.

 

Browne skrev på senare år följande, som jag helt håller med om (som luttrad kollega):

 

"After a time, a news writer may begin to sense a kind of sameness in most of the events that pass as news. When that happens

a lucky few of us discover that in science, almost alone among human endeavors, there is always something new under the sun."

Några bilder finns här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förre SD-riksdagsmannen William Petzäll har gått bort.

Att han tidigare var Sverigedemokrat stör mig, men inte lika mycket som att han bara blev 24 år gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...