Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Varför tror du inte datumet stämmer ?

Från Teliaiphoneblogg (http://www.teliaiphoneblog.se/leveransstatus-pa-iphone-4/):

 

Flera kunder har fått leveransbekräftelse via e-post på sina beställningar ”leveransdatum 2010-08-05”. Detta är tyvärr felaktigt. Kunder som har beställt en iPhone 4 kommer att får korrekt leveransinfo utskickat via SMS och mail från och med måndagen 2/8. Vi beklagar det felaktiga beskedet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Ringde precis Telia kundservice då jag var lite nyfiken på orderstatus (jag beställde i fredags 00.18). De hade ingen information att ge om plats i kö eller leveranstid. De kunde se att min order hade gått igenom, men om det rörde sig om dagar eller veckor kunde de inte uttala sig om. Jävligt märkligt. Jag får känslan av att de inte har en kö, utan snarare en stor svart säck som de försöker reda ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir lite orolig, satt uppe och beställde fredag natt kl 00.13 gick beställningen igenom. Fick "orderbekräftelse" men står ju intresseanmälan. Var en 16gb. Alla som beställt den verkar ha fått intresseanmälan i stället för nån order. Fick bara ett ärendenummer och leveransdatum 5/8 som tydligen inte stämmer.

 

Blir det något att telefonen inte är beställd eller flera veckors leverans när man beställde den 13 min efter den släpptes, då blir jag förbannad på riktigt! Då säger jag aldrig mer Telia och då får dom fan betala min slutfaktura jag beställde nu för att kunna beställa den här iPhone 4... Inte fått nåt sms än heller med ordernr, jag menar hur lång tid kan det ta innan dom skickar ut för dom som beställde 00:13 (då den gick igenom)... :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon lycklig som fått ett ordernummers-SMS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Jag beställde 00.40 och fick en beställningsbekräftelse, 32gb men har inte fått något sms/mail än

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var en 16gb. Alla som beställt den verkar ha fått intresseanmälan i stället för nån order.

 

Det verkar som att alla som beställt 16 GB fick "intresseanmälan"-mailet, medan de som beställt 32 GB fått en riktig bekräftelse. Kan ha fel dock. I vilket fall verkar det inte spela någon roll vad det stod - det räknas som bekräftelse i vilket fall (om jag förstod Telias ursäkt i bloggen rätt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi som inte nappade på Telias sms-erbjudande kan nog sitta och mysa i väntan på en 4:a. För folk som nappade på sms-erbjudandet har fått besked om att Telia väntar på leverans av lurar och somliga har redan fått sin. Roligt att Telia inte gick ut med information direkt att lurarna var slut/bokade på hemsidan när man satt uppe och vänta :) Men ska man sälja så får man väl ljuga lite också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi som inte nappade på Telias sms-erbjudande kan nog sitta och mysa i väntan på en 4:a. För folk som nappade på sms-erbjudandet har fått besked om att Telia väntar på leverans av lurar och somliga har redan fått sin. Roligt att Telia inte gick ut med information direkt att lurarna var slut/bokade på hemsidan när man satt uppe och vänta smile.gif Men ska man sälja så får man väl ljuga lite också?

 

 

Riktigt dåligt ja, då hade jag vänt mig till annan operatör om jag vetat dels att Telia tog förhandsbokningar i form av erbjudande till vissa (undrar vilka?!) eller så, inte har jag lust att vänta månader när jag satt uppe och bokade direkt dom släpptes!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur få lurar kan dom ha fått in?! Om dom väntar på leverans av t o m dom "förhandsbokade"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förhandsbokning = Du får allt vänta ett bra tag. Muuahahahaha!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betyder det att dom som bokade via sms får sina efter oss som bokade direkt när dom släpptes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi beställde en dator till firman frågade min kollega Apple om iPhones, och de sade att leveransen till Sverige kommer om tre veckor eller liknande. Detta var förra veckan. Om det stämmer innebär det att det är en delay på två veckor, förutsatt att lagret är slut (vilket jag sitter och hoppas att det inte är).

 

Telia verkar ha dragit större intresse än andra, just för att de har bra rykte överlag. "Undrar varför..." skrev någon på annan plats här i forumet om det faktum att Telias kö var betydligt längre än Tres under release. Tycker man generellt hör mindre dåligt om Telia än de övriga operatörerna, om nu inte "JAG VILL HA MIN TELEFON NU1111!!!!" räknas :)

 

En teori är att Telia har fått fler beställningar än de räknade med, och att de ligger efter i hanteringen. Det ska ju sorteras ordrar, aktiveras konton och skickas information. Under tiden kommer nya beställningar in både via webb och telefon (och förmodligen även via folk i butik). Den där liknelsen med en stor säck med oreda är nog inte helt fel ute...

 

Jag försöker ställa in mig mentalt på att telefonen kanske kommer om en månad. Sedan kommer den om två veckor, och jag blir positivt överraskad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan blev glad när det skulle ta en vecka! Men tycker man borde kunna få info om ordernummer snart när man beställde direkt... Konstigt dock att dom inte får in telefonerna för ens så sent...

 

Telia har ett bra rykte ja, men dessvärre är dom inte direkt felfria. Jobbar på kundservice för en annan operatör och ja, Telia verkar ju låta bra men får höra en hel del skit därifrån också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte via sms-erbjudande och min iphone 4 32 gb ligger hos min lokala post just nu! Fick bekräftelse att den lämnat Telias lager, 5 min senare fick jag ett sms ifrån posten om att jag kunde hämta ut den. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte via sms-erbjudande och min iphone 4 32 gb ligger hos min lokala post just nu! Fick bekräftelse att den lämnat Telias lager, 5 min senare fick jag ett sms ifrån posten om att jag kunde hämta ut den. :D

 

Gratulerar!

 

Bra att ni som får dem rapporterar här. Ger hopp till oss andra. För varje leverans blir ju kön kortare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min iPhone igår och kollade precis "mina sidor" om något uppdaterats men icke..ringde då kundtjänst och tydligen tar det 3-4 dagar efter man lagt ordern tills mina sidor uppdateras sa dom.

 

Det kommer även skickas ut SMS & mail med ordernummer under dagen fick jag reda på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min på nätet vid tolvslaget å fick 4-5veckors leveranstid. suck........

när man läser att andra beställt 2-3 timmar senare än mig å fått sin telefon blir man ju riktigt trött på telia....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min på nätet vid tolvslaget å fick 4-5veckors leveranstid. suck........

 

Fick du ett sms precis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här funkar det hos tre.se

 

Alla strävar efter att man ska använda internettjänsterna för att minska trycket på kundtjänst och se hur de behandlar en då...

 

Hej

Vi har noterat att du har beställt en iPhone4 via vår hemsida den 30/7. Tyvärr inträffade ett tekniskt problem och din order försvann tillfälligt ur systemen. Detta har vi nu löst, men dessvärre innebär det att din beställning inte kom med i första leveransen. Däremot har vi prioriterat din order så att den skickas iväg med vår nästa leverans som senast sker den 12 augusti.

 

Vi vill be om ursäkt för det inträffade och hoppas att du ändå kommer att bli en nöjd iPhoneägare. Vi har dock förståelse för om du hellre vill försöka få tag på en iPhone4 på annat håll och hjälper dig i så fall att ångra ditt köp. Var då medveten om att du kommer förlora din plats i kön. Om du vill ångra köpet, ber vi dig svara på detta mail tillsammans med ditt personnummer eller ordernummer så hjälper vi dig med detta.

 

Vi ber återigen om ursäkt för det inträffade

 

Med vänliga hälsningar, 3

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här funkar det hos tre.se

 

Alla strävar efter att man ska använda internettjänsterna för att minska trycket på kundtjänst och se hur de behandlar en då...

 

Hej

Vi har noterat att du har beställt en iPhone4 via vår hemsida den 30/7. Tyvärr inträffade ett tekniskt problem och din order försvann tillfälligt ur systemen. Detta har vi nu löst, men dessvärre innebär det att din beställning inte kom med i första leveransen. Däremot har vi prioriterat din order så att den skickas iväg med vår nästa leverans som senast sker den 12 augusti.

 

Vi vill be om ursäkt för det inträffade och hoppas att du ändå kommer att bli en nöjd iPhoneägare. Vi har dock förståelse för om du hellre vill försöka få tag på en iPhone4 på annat håll och hjälper dig i så fall att ångra ditt köp. Var då medveten om att du kommer förlora din plats i kön. Om du vill ångra köpet, ber vi dig svara på detta mail tillsammans med ditt personnummer eller ordernummer så hjälper vi dig med detta.

 

Vi ber återigen om ursäkt för det inträffade

 

Med vänliga hälsningar, 3

 

 

Det lät ju bra. <spott>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade man skrivit till dom:

"Tyvärr blev det ett tekniskt problem under betalning av räkning. Jag beräknar 4-5 veckors väntetid. Jag beklagar det inträffade. "

Då jäklar hade det blivit otroligt bråttom och viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det går bättre för er med Telia. Hade jag inte haft bindning hade jag bytt direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min på nätet vid tolvslaget å fick 4-5veckors leveranstid. suck........

när man läser att andra beställt 2-3 timmar senare än mig å fått sin telefon blir man ju riktigt trött på telia....

 

Beställde min också vid tolvslaget, ringde kundtjänst idag och fick 3-4 veckor. Så jävla pissigt.

 

Vilka telia-kunder var det som fick sms-erbjudandet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...