Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

TrueCaller för iPhone


mamedi

Rekommendera Poster

Hej,

1. Facebook integreringen 1.

Vad kommer det sig att TC vill ha tillgång till mina uppifter "även när jag inte använder applikationen"? Har sett fler appar som kräver detta så det kanske helt enkel bara är så, vad vet jag..

Svar: Vi behöver tillgång till dina vänner för att kunna mappa dem mot din telefonbok för att sedan uppdatera bild och födelsedagar.

 

2. Facebook integreringen 2.

Varför behöver TC rättigheter att "publicera statusmeddelanden, anteckningar, foton och filmklipp i min logg"?

Såg också att när jag kört facebook funktionen så låg det en stor TC banner på min facebook sida. Något ohyfsat om jag får säga det själv!

Svar: TrueCaller postar på din wall endast en gång och det är första gången du använder TrueCaller att du använder TrueCaller. Vi ser över detta just nu och kommer åtgärda detta. Ber om ursäkt för missförståndet.

 

3. Funktionen förbättrad sökning

Som jag förstått det laddar den upp mina kontakter till TC så att andra användare skall kunna få bättre sökresultat i framtiden. Stämmer detta?

Vad händer i så fall om man har någon person i sin lista med skyddat nummer? Kommer det också delas med andra TC användare?

 

Svar: Den laddar upp dina kontakter så att om du som använder söker upp fram ett telefonnummer som inte finns tillgängligt via andra söktjänster pga att numret t.ex. råkar vara ett oregistrerat kontantkortsnummer så kan TrueCaller hitta en match. Vi sparar endast namn och nummer. Det går inte att söka på namn för att få fram ett nummer. På så sätt skyddar vi andra från att kunna bli upphittade om man inte vill det av olika anledningar, t.ex. pga skyddad identitet. Mao, telefonnumret blir på något sätt nyckeln till namnet.

Detta är en tjänst vi tagit fram för att kunna erbjuda den bästa upplevelsen, speciellt om man söker upp nummer i länder där den publika informationen är väldigt vag.

Om du som användare vill inaktivera den Förbättrade Sökningen så kan du alltid inaktivera tjänsten och dina nummer försvinner från systemet.

 

Om en person märker att han/hennes nummer finns tillgängligt via TrueCaller så kan de alltid avregistrera sitt nummer via vår hemsida och det kommer aldrig bli sökbart. Oavsett om 100 användare har personens nummer i sin telefonbok.

 

Hoppas du fick svar på dina frågor och tack för att du använder tjänsten :)

 

 

 

Tack så mycket för snabbt svar, det uppskattas!

På fråga 1 var det mer orden "även när jag inte använder applikationen" som jag fastnade för men jag antar att det är en standardrättighet som behövs, eller behövs mina uppgifter till annat än just vid syncningen?

För övrigt är jag mycekt nöjd med svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 174
  • Created
  • Senaste svar

Tack så mycket för snabbt svar, det uppskattas!

På fråga 1 var det mer orden "även när jag inte använder applikationen" som jag fastnade för men jag antar att det är en standardrättighet som behövs, eller behövs mina uppgifter till annat än just vid syncningen?

För övrigt är jag mycekt nöjd med svaren.

 

Okej då förstår jag. Uppgifterna behövs endast vid synkning av FB-kontakter mot telefonbok och används endast när du själv använder TrueCaller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag undrar om det är möjligt att ta reda på vilken operatör som personerna i min kontaktlista har och implementera detta i appen. Det hade varit väldigt smidigt att lägga till det under "anteckningar" så man vet om man behöver betala för t.ex. ett sms eller inte.

 

Bara en liten tanke från min sida :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag undrar om det är möjligt att ta reda på vilken operatör som personerna i min kontaktlista har och implementera detta i appen. Det hade varit väldigt smidigt att lägga till det under "anteckningar" så man vet om man behöver betala för t.ex. ett sms eller inte.

 

Bara en liten tanke från min sida :)

 

Hej,

vi har haft stöd för att visa vilken operatör telefonnumret tillhör men det API:et slutade fungera. Låt mig kolla om vi kan lösa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej gott folk,

Råkade ha lite promo-koder över som går ut snart så jag tänkte att jag delar ut dem här:)

Först till kvarn som gäller!!

 

HMJTYJPPTLNA

PAY9WLANFLA3

Y64XALEJPRP7

 

Vänligen skriv när ni använt dem och vilken så jag kan sudda ut dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har använt den som börjar påY6

 

Tackar!

 

Smart och börja nedifrån:)

 

Dessa promokoder är kvar nu:

HMJTYJPPTLNA

PAY9WLANFLA3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De andra två var också använda när min bror testa. PMa mig gärna om du får en till :)

//m

 

Ska försöka skaka fram några till under morgondagen:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har en kort fråga. I appen står det att den kostar 7kr under ett tidsbegränsat erbjudande.Det har stått så här i ett par månader nu... Man känner ju sig lite lurad när man köper den i tron att priset kommer stiga. Men annars en bra app!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har en kort fråga. I appen står det att den kostar 7kr under ett tidsbegränsat erbjudande.Det har stått så här i ett par månader nu... Man känner ju sig lite lurad när man köper den i tron att priset kommer stiga. Men annars en bra app!

 

Hej,

den har under 1,5år kostat 22 kr och nu under 2 månader kostat 7 kr. Då vi lanserade TrueCaller 2.50 så körde vi en kampanj där appen kostar 7 kr men iom att vi fick ett så bra mottagande så bestämde vi oss för att fortsätta med kampanjen. Den kommer dock gå tillbaka till 22 kr snart.

Tack för feedbacken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hallå vänner,

Vi jobbar just nu med en uppdatering till TrueCaller och tänkte kolla lite med er om ni har några önskemål på förbättringar, ny funktionalitet etc :)

 

Trevlig helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå! Jo, en sak till att börja med. Om man väljer att inte skriva över kontaktbilder som redan finns i kontaktlistan i mobilen vid FB-synk, ändras de ändå om individerna vars FB-profilbild som man fått vid en synk ändrar sin profilbild igen? Eller har man då alltid kvar den FB-profilbild man synkade ner första gången? Och i så fall, går det att ha ett tredje alternativ, såsom "behåll personligt inlagda kontaktbilder men skriv över ev. nya FB-profilbilder" (fast något förkortad beskrivning)?

 

Sen: Hur funkar/krockar FB-profilbildssynken med FB:s egen profilbildssynk?

 

Har fler frågor, men börjar här. :-) Tack för en finfin App!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå! Jo, en sak till att börja med. Om man väljer att inte skriva över kontaktbilder som redan finns i kontaktlistan i mobilen vid FB-synk, ändras de ändå om individerna vars FB-profilbild som man fått vid en synk ändrar sin profilbild igen? Eller har man då alltid kvar den FB-profilbild man synkade ner första gången? Och i så fall, går det att ha ett tredje alternativ, såsom "behåll personligt inlagda kontaktbilder men skriv över ev. nya FB-profilbilder" (fast något förkortad beskrivning)?

 

Sen: Hur funkar/krockar FB-profilbildssynken med FB:s egen profilbildssynk?

 

Har fler frågor, men börjar här. :-) Tack för en finfin App!

 

Den funkar så här idag:

- De kontakter som inte har bilder får bilder från FB och de kommer bli uppdaterade

 

Det finns ingen option för att uppdatera alla kontakter oavsett om de har bilder sedan tidigare men det är nått vi ska försöka lägga till på ett användarvänligt sätt.

 

Shoot with more:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag tror att jag inte är helt ute och cyklar men det kan jag vara.

 

Jag får i iCal "födelsedagar". De personer som är mina FB-vänners födelsedag i iCal. Problemet är bara att alla födelsedagar synkas fel med en dag förtidigt.

 

T.ex. en kompis som fyller år den elfte (i morgon) visas som att han fyller år idag (den tionde).

 

Så är det för alla mina kontakters födelsedagar.

 

Problemet är att jag inte är helt hundra på att det orsakas av TrueCaller, men jag tror det.

 

Hoppas på svar!

Mvh

Oskar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag tror att jag inte är helt ute och cyklar men det kan jag vara.

 

Jag får i iCal "födelsedagar". De personer som är mina FB-vänners födelsedag i iCal. Problemet är bara att alla födelsedagar synkas fel med en dag förtidigt.

 

T.ex. en kompis som fyller år den elfte (i morgon) visas som att han fyller år idag (den tionde).

 

Så är det för alla mina kontakters födelsedagar.

 

Problemet är att jag inte är helt hundra på att det orsakas av TrueCaller, men jag tror det.

 

Hoppas på svar!

Mvh

Oskar

 

Hej Oskar,

Det fenomen du beskriver är tyvärr en iOS-bugg som kan uppstå vid uppgradering av iOS. Om du googlar på problemet så kommer du se att du inte är ensam om det. Det hände även mig innan vi hade funktionaliteten att synka födelsedagar.

Frågan är om Apple har en lösning till detta men det tvekar jag på.

"Lättaste" sättet kan väl vara att ta bort alla födelsedagar och låta TrueCaller synka om dem.

 

Trevlig helg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Oskar,

Det fenomen du beskriver är tyvärr en iOS-bugg som kan uppstå vid uppgradering av iOS. Om du googlar på problemet så kommer du se att du inte är ensam om det. Det hände även mig innan vi hade funktionaliteten att synka födelsedagar.

Frågan är om Apple har en lösning till detta men det tvekar jag på.

"Lättaste" sättet kan väl vara att ta bort alla födelsedagar och låta TrueCaller synka om dem.

 

Trevlig helg

 

Okej, tack för snabbt svar!

 

Kan också bero på att jag använder iOS 5 betan. Men jag ska prova att ta bort födelsedagar i kalendern och synka om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Först och främst - Jag ber om ursäkt för detta:( Det är en miss från vår sida och vi har fixat detta nu som bör komma i nästkommande uppdatering.

På IOS finns det något som kallas för Local Push notifications, dvs det är klienten själv som pushar ut en notifiering. Om du kör uppdatering av telefonbok, synkar din telefonbok mot facebook eller importerat spam filtret så kommer den efter 30 dagar notifiera dig om att du bör hålla den uppdaterad.

Problemet är att den kör pushar ut detta meddelande exakt 30 dagar senare, dvs om du gör en uppdatering av telefonbok den 23 juni kl 04.30 så kommer den notifiera dig den 23 juli 04.30 att du bör uppdatera igen om du inte kört den igen.

 

Det finns inga inställningar för att stänga av dessa local notifications i iOS så vi får lägga in detta under TrueCaller-inställningar.

 

Hoppas du lyckades somna om igen

 

Hej!

 

jobbar ni på att fixa detta? Man skaffar ju TrueCaller för att slippa bli störd i vardagen, så då är det ju lite irriterande att telefonen ska pipa och burra av appen i sig...

 

Måns

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

jobbar ni på att fixa detta? Man skaffar ju TrueCaller för att slippa bli störd i vardagen, så då är det ju lite irriterande att telefonen ska pipa och burra av appen i sig...

 

Måns

 

Hej,

Antar att du syftade på att stänga av local push notifications - det kommer i nästa uppdatering som kommer snart.

Ledsen för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej,

vilket tänkte du på? Tack

 

Jo, länken jag gav under "här". Där beskriver jag bl.a. problematiken kopplat till TC. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, länken jag gav under "här". Där beskriver jag bl.a. problematiken kopplat till TC. :)

 

Ahaaa, såg inte att det var en klickbar länk :D kikar på det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahaaa, såg inte att det var en klickbar länk :D kikar på det

 

Haha! Misstänkte det. ::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...