Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

TrueCaller för iPhone


mamedi

Rekommendera Poster

Då mitt gamla inlägg togs bort av moderator för att folk ansåg att inlägget bara var ren reklam så startar jag en ny tråd utan att beskriva applikationen.

För er som hade synpunkter kring TrueCaller, vänligen skriv dem nedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 174
  • Created
  • Senaste svar

Är inte helt säker på vad en användare hette som hade problem med att den la in dubletter, kan du skicka mig ett PM med information om hur en kontakt ser ut som får dubletter av adressuppgifterna. (iuppochner?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr ersatt alla adresser med de korrekta. Men ett flertal blev det, dvs dubletter (undantaget land=Sweden där jag enbart kan välja land=Sverige).

 

Och, som sagt, det är den senaste versionen jag har. Har aldrig använt appen innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr ersatt alla adresser med de korrekta. Men ett flertal blev det, dvs dubletter (undantaget land=Sweden där jag enbart kan välja land=Sverige).

 

Och, som sagt, det är den senaste versionen jag har. Har aldrig använt appen innan.

 

Hej. Okej, vet du om du hade fler nummer i samma kontakt i de som fick dubletter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det tror jag. Jag brukar samla alla nummer till en specifik person/företag i samma kontakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Sluta göra reklam för ditt företag här

Ta bort din signatur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr ersatt alla adresser med de korrekta. Men ett flertal blev det, dvs dubletter (undantaget land=Sweden där jag enbart kan välja land=Sverige).

 

Och, som sagt, det är den senaste versionen jag har. Har aldrig använt appen innan.

 

Har försökt och testa lite och lyckas inte få den att lägga in dubletter. Har du möjlighet att PM:a mig ett nummer som du vet att den gjorde dublett på så vore det kanon.

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
lingonsoppan

Hej,

tack för en bra applikation. Den fungerade utmärkt och uppdaterade över 600 av mina kontakter. Jag har en fråga dock, kommer det bli möjligt att kunna ändra adresser manuellt i ert system? Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

tack för en bra applikation. Den fungerade utmärkt och uppdaterade över 600 av mina kontakter. Jag har en fråga dock, kommer det bli möjligt att kunna ändra adresser manuellt i ert system? Tack

 

Hej! Inga planer på det än men det ligger på ritbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta göra reklam för ditt företag här

Ta bort din signatur

 

 

Det finns fler företag som är aktiva i forumet? telia, halebop, nån gubbe som utvecklade tv app.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns fler företag som är aktiva i forumet? telia, halebop, nån gubbe som utvecklade tv app.

 

Telia och Halebop svarar dock enbart på frågor... TV.nu däremot bad däremot om feedback (om det nu är reklam).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia och Halebop svarar dock enbart på frågor... TV.nu däremot bad däremot om feedback (om det nu är reklam).

Ja, det har varit en hel del diskussioner kring detta. Hur som helst, syftet med denna är en feedback/fråge-tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det e klockrent med en feedback/frågetråd. Skulle jag vilja att fler utvecklare/företag hade.

 

Kanske kunde bli en egen del av forumet =)

 

Jag kör appen och den funkar bra, förutom att ibland får man gamla adresser på personer trots att både hitta och eniro e uppdaterade på personerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det e klockrent med en feedback/frågetråd.

 

Ja, så länge det är avsett att vara en feedback-tråd. Bara det inte enbart är reklam. whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite feedback:

Ni verkar ha skapat en egen tab-bar längst ner, i vissa fall är det jättesnyggt men nu ser det sjukt lågupplöst ut. Och jag har bara en 3GS, hade jag haft en iPhone 4 hade det varit riktigt illa. Antingen ta en standard från Apple eller öka upplösningen, texten är ju suddig där om du jämför med texten på andra ställen i appen.

 

När man uppdaterat telefonboken så står det endast vilka förnamn som har redigerat. Detta är extremt förvirrande då jag har 12 John i telefonboken. Uppdatera så att även efternamnen skrivs ut (Kanske även företag för att skilja ut alla likadana namn).

 

Splash Screen med er logo? Användaren har ingen nytta av den. (Då det inte borde ta 2-3 sekunder för er att ladda in all data, optimera det isåfall.)

 

Sen behöver ikonen uppdateras för att se så snygg ut som möjligt, ta bort texten "Full" och texten "TrueCaller". Då har ni bara en ikon med en pratbubbla med TC inuti. Mycket snyggare.

 

 

Hoppas du tar till dig av denna kritiken (och inte tar illa upp), vill bara att appen ska bli bättre nu när jag väl har betalat för den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det e klockrent med en feedback/frågetråd. Skulle jag vilja att fler utvecklare/företag hade.

 

Kanske kunde bli en egen del av forumet =)

 

Jag kör appen och den funkar bra, förutom att ibland får man gamla adresser på personer trots att både hitta och eniro e uppdaterade på personerna.

Kul att flera uppskattar tråden!

 

Lite feedback:

Ni verkar ha skapat en egen tab-bar längst ner, i vissa fall är det jättesnyggt men nu ser det sjukt lågupplöst ut. Och jag har bara en 3GS, hade jag haft en iPhone 4 hade det varit riktigt illa. Antingen ta en standard från Apple eller öka upplösningen, texten är ju suddig där om du jämför med texten på andra ställen i appen.

 

När man uppdaterat telefonboken så står det endast vilka förnamn som har redigerat. Detta är extremt förvirrande då jag har 12 John i telefonboken. Uppdatera så att även efternamnen skrivs ut (Kanske även företag för att skilja ut alla likadana namn).

 

Splash Screen med er logo? Användaren har ingen nytta av den. (Då det inte borde ta 2-3 sekunder för er att ladda in all data, optimera det isåfall.)

 

Sen behöver ikonen uppdateras för att se så snygg ut som möjligt, ta bort texten "Full" och texten "TrueCaller". Då har ni bara en ikon med en pratbubbla med TC inuti. Mycket snyggare.

 

 

Hoppas du tar till dig av denna kritiken (och inte tar illa upp), vill bara att appen ska bli bättre nu när jag väl har betalat för den.

 

Tack så mycket för feedbacken!! Självklart tar vi inte illa upp utan uppskattar detta mer än något annat!

Angående tabb-baren så håller jag med, den är lite oskarp. Vi har gjort om hela UI:et i 2.0 men använder tabbar på vissa ställen i applikationen och där använder vi endast native nu med en bättre font som inte är lika oskarp som den vi använder idag. Jag får in en iphone 4 nästa vecka, ska bli intressant och se hur 1.32 ser ut på den skärmen.

 

Jag håller med, vi hann aldrig få in det i 1.32 att den även skulle visa efternamnet. Detta är åtgärdat i 2.0. Kan inte gå in i allt för mycket detaljer just nu men jag kan lova att "Update Phonebook" kommer bli extremt grym!!

 

Splash screen, du har helt klart en poäng där! Det finns en delay på några sekunder, den ska vi dra ner så att den syns i max 2 sekunder (tror att det är 4 eller 5s idag).

 

Ikonen, riktigt bra feedback! Det slog mig faktiskt häromdagen att Full inte borde synas, problemet är att man måste göra nytt bygge och ladda upp det på nytt då. Men nu när man fått den synpunkten från andra så känns det ännu mer uppenbart! Ibland blir man lite hemmablind så att säga :)

 

Tack för riktigt bra feedback!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du en som blev dublett.

 

Lägg in "J&B Elinstallationer" i Boden som kontakt från Hitta.se. Kör sedan TC så blir det en dublett. Skillnaden i adressen är att TC inte lägger in postnummer och som vanligt att den lägger in "Sweden" istället för "Sverige".

 

Hoppas du upptäcker problemet och skriv gärna här om du lyckas återskapa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du en som blev dublett.

 

Lägg in "J&B Elinstallationer" i Boden som kontakt från Hitta.se. Kör sedan TC så blir det en dublett. Skillnaden i adressen är att TC inte lägger in postnummer och som vanligt att den lägger in "Sweden" istället för "Sverige".

 

Hoppas du upptäcker problemet och skriv gärna här om du lyckas återskapa det.

 

Riktigt märkligt, jag lyckas inte få den att skapa en dublett. Jag ska kika vidare på detta men det e riktigt skumt. Menar du att den skapar en dublett av din kontakt eller lägger in adressen två gånger?

Anledningen till att den inte fick med postnumret är för att API:et vi använder inte alltid får med postnr på företagsnummer. Detta händer inte ofta men på vissa kontakter.

Anledningen till att den skriver Sweden och inte Sverige är för att den använder ett API i iPhonen som översätter SE till Sweden. Det är typ en standard, jag ska se om vi kan försöka fixa det i 2.0. Vårt API returnerar alltid landskoden som iPhone sedan översätter till landet.

Däremot så ska det fungera i GPS-program om det står Sweden som land inte inte Sverige, men självklart ska det se rätt ut också! Vi kikar på det.

Tack för hjälpen UppiNorr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem, klart man själv också vill att appen ska fungera till 100%. :)

 

Nej, det blev ingen dublett av kontakten, men däremot av själva adressen. Ingen exakt kopia då appen förkortade "Sturegatan" som hitta.se lade in det som med "Stureg." och så var det väl det där med avsaknad av Postnr. samt "Sweden".

 

En tanke: Kan det ha något att göra med någon slags ev. konflikt med Google-sync att göra? För jag märkte att jag ex. Får problem med att använda custom-etiketter i Kontakter när jag har Kontakt-sync på. Nu kör jag ju bara push-mail med Gmail konfigurerat som exchange så jag har ingen nytta av sync-funktionerna, därför stängde jag nyligen av dom, precis som man måste göra när man importerar TC-spamlistan.

 

Tack för info om hur API:erna funkar. Återkom gärna med mer info om huruvida detta problem lyckas återskapas eller ej och vad/vilka orsakerna kan vara. Jag kör 3GS på IOS 4.0.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte dela med mig utav lite screenshots från TrueCaller 2.0 som vi jobbar med just nu :)

Detta är förbättringar vi gjort på sökdelen samt en re-touch på UI-delen.

 

bild-1.pngbild-2.png

 

Utöver detta så har vi en hel del andra förbättringar som kommer och även nya funktioner i TrueCaller 2.0.

Kom gärna med synpunkter kring dessa två bilder och förbättringsförslag eller önskemål på funktioner till TrueCaller 2.0.

 

Vårt mål är att lansera 2.0 i augusti och uppgraderingen kommer vara gratis för alla TC-användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej alla,

Tänkte uppdatera med lite fler screenshots. Kan inte avslöja allt för mycket men som ni kan se så har vår "Update Phonebook"-funktionalitet blivit mer avancerad och det kommer finnas lite funktionalitet i update phonebook för ios4.

Uppdaterar med mer info inom kort.

 

img0132.png

img0131.png

 

(Den dåliga signalstyrkan beror dessvärre på att jag höll min iPhone 4 fel när jag tog screenshotsen...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Den dåliga signalstyrkan beror dessvärre på att jag höll min iPhone 4 fel när jag tog screenshotsen...)

 

Hahaha! Jo, för det var ju verkligen det man tittade på först. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha! Jo, för det var ju verkligen det man tittade på först. :)

 

Haha:P Nää det var andra som påpekade det direkt när jag visade bilderna så jag tänkte att det var lika bra att få med det :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...