Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

TrueCaller för iPhone


mamedi

Rekommendera Poster

Nummer ett får min röst, men prova gärna något helt nytt också och lägg upp som förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 174
  • Created
  • Senaste svar

Säger också nummer 1.

 

Förresten, när förväntas 2.0 släppas?

 

Kommer det finnas en tjänst som hittar och lägger in t.e.x telefonnummer från FaceBook (sin kontaktlista).

 

Kommer det också komma en tjänst som lägger in en kontakts hemtelefonummer, om det finns listat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

screenhunter06aug171628.jpg

Ikon 4

 

Bifogar ett till förslag som jag personligen gillar bäst. Molnen hänger mycket med vad för hur nya UI:et kommer se ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger också nummer 1.

Tackar!

 

Förresten, när förväntas 2.0 släppas?

Vårt mål var att lansera i början på augusti men som det ser ut så blir det nog i slutet på augusti.

 

Kommer det finnas en tjänst som hittar och lägger in t.e.x telefonnummer från FaceBook (sin kontaktlista).

Nej tyvärr inte då man inte har tillgång till de via facebooks api.

 

Kommer det också komma en tjänst som lägger in en kontakts hemtelefonummer, om det finns listat?

Tyvärr inte men det är en bra idé. Vi ska kika vidare på om detta är möjligt i kommande release. Det är tyvärr inte ofta då folks mobilnummer är

Vad jag däremot kan säga är att update phonebook nu kommer att lägga till adresser för alla telefonnummer som finns sparade i en kontakt (dvs jobbadress,hem,mobiltelefon) samt en del andra nyheter som är riktigt intressanta!

 

Vi kommer jobba mycket med push notifications för att bland annat kunna notifiera er när det är dags att uppdatera spam-listan samt för andra nödvändiga ändamål...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, gillar inte den sista ikonen tyvärr. Känns lite mycket "barnspel"... :)

 

Edit:

 

BTW: Gillar featurelistan du listade. Bara det finns möjlighet att ha möjligheten att inte vilja lägga till ex. en jobbadress även om numret finns med i kontakten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, gillar inte den sista ikonen tyvärr. Känns lite mycket "barnspel"... :)

 

Exakt det jag också tänkte med molnen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, gillar inte den sista ikonen tyvärr. Känns lite mycket "barnspel"... :)

 

Edit:

 

BTW: Gillar featurelistan du listade. Bara det finns möjlighet att ha möjligheten att inte vilja lägga till ex. en jobbadress även om numret finns med i kontakten.

 

Okej bra feedback. Möjligheten att inte lägga till jobbadressen finns dock inte specat. Men det är väl alltid bra att veta vart personen jobbar:)

I detta fall om du har jobbnummer,hemnummer och mobilnummer så kommer adresserna sparas i följande:

Hemnummer => hemadress

Mobilnummer => övrig adress

Jobbnummer => Jobb adress

 

Beträffande molnen. Bra feedback, låt oss fundera lite där. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej bra feedback. Möjligheten att inte lägga till jobbadressen finns dock inte specat. Men det är väl alltid bra att veta vart personen jobbar:)

I detta fall om du har jobbnummer,hemnummer och mobilnummer så kommer adresserna sparas i följande:

Hemnummer => hemadress

Mobilnummer => övrig adress

Jobbnummer => Jobb adress

 

Beträffande molnen. Bra feedback, låt oss fundera lite där. Tack!

 

Jo, kanske lite petigt, men i många fall så har folk ex jobb-mobiler eller fasta som är reggade till ett fast huvudkontor, eller faktiskt så är det väldigt ofta så. Och när det gäller flertalet av mina kontakter så speglar det inte alls deras verkliga jobb-adress.

 

Så då är jag tillbaka till mitt ursprungliga problem, att radera adresser manuellt. Och då kommer det att vara så varenda gång jag känner för att uppdatera telefonboken. ;)

 

Ett tips på feature är att implementera en funktion där man kan markera valfria kontakter som man vill ska köras mot TC databas. Då slipper man i alla fall delvis denna problematik.

 

Dessutom, hur löser TC situationen om det sker en adressändring? Antar att den lägger till en ny adress under den gamla?

 

Annars kan det vara bra att TC "känner av" om just "den här" mobilen synkat telefonboken förut och därefter ger användaren olika val om en tidigare synkad kontakt ska uppdateras/ersättas/läggas till/ignoreras från/av TC. Detta är också bra när man manuellt har ändrat en adress som man tyckte var "bättre" än den TC tidigare föreslagit.

 

Hoppas jag inte rörde till det nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, kanske lite petigt, men i många fall så har folk ex jobb-mobiler eller fasta som är reggade till ett fast huvudkontor, eller faktiskt så är det väldigt ofta så. Och när det gäller flertalet av mina kontakter så speglar det inte alls deras verkliga jobb-adress.

 

Så då är jag tillbaka till mitt ursprungliga problem, att radera adresser manuellt. Och då kommer det att vara så varenda gång jag känner för att uppdatera telefonboken. ;)

 

Ett tips på feature är att implementera en funktion där man kan markera valfria kontakter som man vill ska köras mot TC databas. Då slipper man i alla fall delvis denna problematik.

 

Dessutom, hur löser TC situationen om det sker en adressändring? Antar att den lägger till en ny adress under den gamla?

 

Annars kan det vara bra att TC "känner av" om just "den här" mobilen synkat telefonboken förut och därefter ger användaren olika val om en tidigare synkad kontakt ska uppdateras/ersättas/läggas till/ignoreras från/av TC. Detta är också bra när man manuellt har ändrat en adress som man tyckte var "bättre" än den TC tidigare föreslagit.

 

Hoppas jag inte rörde till det nu. :)

 

Du har en poäng med adresserna och det är en knepig fråga. Kanske blir nått att lägga till i 2.1 att man kan välja vilka man ska uppdatera.

 

I TrueCaller 2.0 så kommer vi hålla koll på om adressen har förändrats från senaste uppdateringen vilket innebär att om adressen förändras så kommer får man möjligheten att ersätta, kombinera eller skippa.

 

Om du efter en uppdatering väljer att ändra en adress och klickar på uppdatera igen så kommer den inte skriva över din ändring. Däremot om adressen förändras senare mot senaste uppdateringen så kommer den fråga om du vill ersätta, kombinera eller skippa den nya adressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter jättebra det. Kul att få ge lite feedback och tips inför framtiden. Just det där med att välja vissa kontakter/grupper tror jag skulle vara mycket användbart för många.

 

Även väldigt nyfiken på er workaround med FB-featuren. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter jättebra det. Kul att få ge lite feedback och tips inför framtiden. Just det där med att välja vissa kontakter/grupper tror jag skulle vara mycket användbart för många.

 

Även väldigt nyfiken på er workaround med FB-featuren. ;)

 

Tack själv! Alltid kul att prata med engagerade användare!

Alla vet att man är väldigt begränsad utanför appen i iPhones miljö och vår FB/LiN-workaroundlösning har varit knepig att komma fram till men är förmodligen den enda och bästa lösningen i dagsläget. Skickar ett bygge till dig så fort vi har något klart:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickar ett bygge till dig så fort vi har något klart:)

 

Det ser jag fram emot! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Vad hände med uppdateringen som skulle ske i slutet av Augusti? Jag som såg fram emot den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände med uppdateringen som skulle ske i slutet av Augusti? Jag som såg fram emot den!

 

De stötte på lite problem på vägen, men den kommer så småningom. Betabygget borde vara på väg ut snart i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla,

nu är den nya appikonen klar (hoppas vi). Vad tycker ni?

truecallerappicondemo.png

 

PS. Vi kämpar för fullt med att få ut 2.0 och kämpar in i det sista med småbuggar för att göra den så stabil och bra som möjligt istället för att pusha ut fixar hela tiden. DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ser kanonbra ut. Det var den jag röstade på, bra jobbat! :)

 

Edit: Skickar du ut Betabygget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ser kanonbra ut. Det var den jag röstade på, bra jobbat! :)

 

Edit: Skickar du ut Betabygget?

 

Japp, den ni röstade på fast med lite modifikation :) Blev det spåret iaf.

 

Absolut, just nu finns det en del buggar som kan kvadda din telefonbok men jag lovar att skicka ut den så snart de är klara. Jag frågade precis utvecklaren och han sa att vissa delar i den bör vara i princip buggfria om 5 dagar. Dvs i slutet på nästa vecka. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

richardtenggren

Jag tänkte på en grej när jag köpte appen i förrgår. När man synkar en kontakt där man har sparat numret men man har inte rätt namn inlagt, eller tex att efternamn saknas. Då skulle man få namnen utbytta till det riktiga, alltså för och efternamn. Men det kan ju ställa till problem för de som har numret registretat på någon annan. Men kanske funktionen kunde vara valbar. Jag skulle gilla en sådan funktion.

 

Sen reagerade jag på en sak, hade ett nummer sparat utan namn. Råkade spara det av misstag förut. Då hämtade den hem numret, men tyvärr la den både för- och efternamn på förnamnsraden. Det borde gå lätt att fixa. Ser störande ut när förnamnen i iphone är i fetstil, men inte efternamn.

 

En till kul grej skulle vara att integrera födelsedatum. Kanske även lägga in så det läggs till i kalendern om man nu så vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte på en grej när jag köpte appen i förrgår. När man synkar en kontakt där man har sparat numret men man har inte rätt namn inlagt, eller tex att efternamn saknas. Då skulle man få namnen utbytta till det riktiga, alltså för och efternamn. Men det kan ju ställa till problem för de som har numret registretat på någon annan. Men kanske funktionen kunde vara valbar. Jag skulle gilla en sådan funktion.

 

Sen reagerade jag på en sak, hade ett nummer sparat utan namn. Råkade spara det av misstag förut. Då hämtade den hem numret, men tyvärr la den både för- och efternamn på förnamnsraden. Det borde gå lätt att fixa. Ser störande ut när förnamnen i iphone är i fetstil, men inte efternamn.

 

En till kul grej skulle vara att integrera födelsedatum. Kanske även lägga in så det läggs till i kalendern om man nu så vill.

 

Hej,

Om man skulle låta den lägga till namn så kan det bli lite fel. Däremot så är det inte omöjligt att vi lägger till det i 2.1 som en valmöjlighet samt den funktionen du önskade med födelsedatum (vilket vi får från facebook som kommer finnas integrerad i 2.1).

Tanken var att facebook och linkedin skulle finnas integrerad i 2.0 som släpps om några veckor men då den redan blivit försenad (enl vår planering) så har vi bestämt oss för att lansera 2.0 utan den sociala biten integrerad. Men den bör komma några veckor efter 2.0 releasen :)

Ni får gärna komma med fler smarta idéer så kan vi säkert klämma in de bästa i 2.1 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har en fråga om TrueCaller. Jag installerade programmet och körde det mot mina kontakter. Det funkade väl någorlunda bra, men ibland fick kontakten helt fel adress. Min far exempelvis placerades på hans förra adress (som han flyttade ifrån för 7 år sedan). En sökning på hitta.se visar dock hans korrekta adress. Varifrån hämtas era uppgifter?

 

En annan fråga är varför adressen hamnar som "annan" och inte "hem"? Jag måste nu sitta och manuellt ändra till hem. Jag vet att detta inte har någon funktionell betydelse men rätt ska vara rätt. Varför går det inte att ändra så att den ändrar adresserna till hem-adresser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga om TrueCaller. Jag installerade programmet och körde det mot mina kontakter. Det funkade väl någorlunda bra, men ibland fick kontakten helt fel adress. Min far exempelvis placerades på hans förra adress (som han flyttade ifrån för 7 år sedan). En sökning på hitta.se visar dock hans korrekta adress. Varifrån hämtas era uppgifter?

 

En annan fråga är varför adressen hamnar som "annan" och inte "hem"? Jag måste nu sitta och manuellt ändra till hem. Jag vet att detta inte har någon funktionell betydelse men rätt ska vara rätt. Varför går det inte att ändra så att den ändrar adresserna till hem-adresser?

 

Hej,

adresserna hämtas från Eniro och det kan vara så att adresserna inte är uppdaterade hos Eniro men hos Hitta. Tyvärr...

 

Anledningen till att vi valde "Annan" var för att göra det generellt för alla nummer. MEN i kommande version kommer nummer som är placerade på "Hem" sparas under Hem-adress, Jobb=Jobb adress, Mobil=Annan.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

adresserna hämtas från Eniro och det kan vara så att adresserna inte är uppdaterade hos Eniro men hos Hitta. Tyvärr...

 

Anledningen till att vi valde "Annan" var för att göra det generellt för alla nummer. MEN i kommande version kommer nummer som är placerade på "Hem" sparas under Hem-adress, Jobb=Jobb adress, Mobil=Annan.

Tack!

 

Aha, då förstår jag varför det blev fel... får undersöka hur man uppdaterar hos Eniro.

 

Om en kontakt har flera nummer då? Jag har flera kontakter där jag har både hemnummer, mobilnummer och jobbnummer. Det vore smartast om jag själv fick välja hur jag vill spara adresserna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Aha, då förstår jag varför det blev fel... får undersöka hur man uppdaterar hos Eniro.

 

Om en kontakt har flera nummer då? Jag har flera kontakter där jag har både hemnummer, mobilnummer och jobbnummer. Det vore smartast om jag själv fick välja hur jag vill spara adresserna?

i kommande version så kommer vi spara allt för respektive fält som numrena ligger sparade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...