Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

TrueCaller för iPhone


mamedi

Rekommendera Poster

Hallå gott folk!

Nu har vi äntligen lanserat TrueCaller 2.50 för iPhone. Uppdateringen är gratis men för er som inte köpt den tidigare, passa på för nu har vi en tidsbegränsad kampanj på endast 7 kr tills på onsdag.

 

Hitta endast version 2.15 på App Store och den versionen verkar kosta 22:-. Liteversionen är dock i version 2.50, men den är ju gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 174
  • Created
  • Senaste svar

Hitta endast version 2.15 på App Store och den versionen verkar kosta 22:-. Liteversionen är dock i version 2.50, men den är ju gratis.

 

Hej, har du kikat igen? Det tog ett litet tag för App Store att uppdateras märkte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som att App Store har nått cache-system lokalt i mobilen vilket innebär att det inte alltid är uppdaterat. Man får testa att stänga App Store och öppna igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu syns den nya versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon här som vet ifrån vilken version/datum som Truecaller har haft sin analys igång där Truecaller samlar in sina användares egna blockerade nummer och analyserar dem och på sätt räknar ut att ett för telefonen helt nytt inkommande nummer skall blockeras? I skärmen visas då Blocked By CallBlocker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon här som vet ifrån vilken version/datum som Truecaller har haft sin analys igång där Truecaller samlar in sina användares egna blockerade nummer och analyserar dem och på sätt räknar ut att ett för telefonen helt nytt inkommande nummer skall blockeras? I skärmen visas då Blocked By CallBlocker

 

Hej,

Det har alltid funnits och har varit lite tanken med vårt Samtalsfilter. Att alla kan rapportera in nummer som oönskade och sen tar vi fram de som verkligen är oönskade för att varna andra.

Alla användare bidrar till att hålla registret uppdaterat genom att rapportera in nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det har alltid funnits och har varit lite tanken med vårt Samtalsfilter. Att alla kan rapportera in nummer som oönskade och sen tar vi fram de som verkligen är oönskade för att varna andra.

Alla användare bidrar till att hålla registret uppdaterat genom att rapportera in nummer.

 

Okey, Jag trodde att Spärrfiltret till en början bara var en för telefonen egen lokal spärrlista. Så Samtalsfiltret har alltså alltid rapporterat in användarnas spärrade nummer till er reda ifrån början? Har även analysen alltid funnits där och att skärmen visar Blocked By CallBlocker vid ert "beslut" att blockera ett nummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, Jag trodde att Spärrfiltret till en början bara var en för telefonen egen lokal spärrlista. Så Samtalsfiltret har alltså alltid rapporterat in användarnas spärrade nummer till er reda ifrån början? Har även analysen alltid funnits där och att skärmen visar Blocked By CallBlocker vid ert "beslut" att blockera ett nummer?

 

Hej,

den har alltid funnits där. När du som användare importerar spärrlistan så sparas en kontakt med dina spärrade nummer samt de 200 mest rapporterade nummer från användare i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

den har alltid funnits där. När du som användare importerar spärrlistan så sparas en kontakt med dina spärrade nummer samt de 200 mest rapporterade nummer från användare i Sverige.

 

Okey, Så dessa 200 nummer lagras alltså lokalt i telefonen. Hur importeras dessa?

 

Hur funkar er "insamling" av mina egna spärrade nummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, Så dessa 200 nummer lagras alltså lokalt i telefonen. Hur importeras dessa?

 

Hur funkar er "insamling" av mina egna spärrade nummer?

 

De 200 numrena sparas lokalt i din telefon. Det som händer (iaf på iPhone) är att den skapar en kontakt och lägger in alla nummer i samma kontakt.

Om du manuellt matar sparar nummer som oönskade så sparas de dels på din enhet och dels i vårt back-end. Så om du av någon anledning tar bort TrueCaller och senare installerar om det så får du tillbaka dina spärrade nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, Så dessa 200 nummer lagras alltså lokalt i telefonen. Hur importeras dessa?

 

Hur funkar er "insamling" av mina egna spärrade nummer?

 

Hej, hur gick det? Testade du TrueCallers importering av oönskade nummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå gott folk,

Vi har en uppdatering på gång och tänkte kolla om det finns några sugna beta-testare utav TrueCaller för iPhone? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
epistlewool

Jag fick min nattsömn störd av TrueCaller för några dagar sedan. Mitt i natten (kanske runt 2.30) kom det en påminnelse om att uppdatera telefonboken med truecaller. Påminnelsen kom sedan igen idag på eftermiddagen. Jag har TrueCaller avstängt och "Notiser" avstängt i iOS, hur kommer det sig att dessa popups ändå dyker upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min nattsömn störd av TrueCaller för några dagar sedan. Mitt i natten (kanske runt 2.30) kom det en påminnelse om att uppdatera telefonboken med truecaller. Påminnelsen kom sedan igen idag på eftermiddagen. Jag har TrueCaller avstängt och "Notiser" avstängt i iOS, hur kommer det sig att dessa popups ändå dyker upp?

 

Hej,

Först och främst - Jag ber om ursäkt för detta:( Det är en miss från vår sida och vi har fixat detta nu som bör komma i nästkommande uppdatering.

På IOS finns det något som kallas för Local Push notifications, dvs det är klienten själv som pushar ut en notifiering. Om du kör uppdatering av telefonbok, synkar din telefonbok mot facebook eller importerat spam filtret så kommer den efter 30 dagar notifiera dig om att du bör hålla den uppdaterad.

Problemet är att den kör pushar ut detta meddelande exakt 30 dagar senare, dvs om du gör en uppdatering av telefonbok den 23 juni kl 04.30 så kommer den notifiera dig den 23 juli 04.30 att du bör uppdatera igen om du inte kört den igen.

 

Det finns inga inställningar för att stänga av dessa local notifications i iOS så vi får lägga in detta under TrueCaller-inställningar.

 

Hoppas du lyckades somna om igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej

Jag är intresserad av appen till iphonen men vågar inte installera den på grund av vissa användares kommentarer på appstore. Flera påstår att de fått många fler telefonförsäljare som ringer, eller till och med från inga till flera om dagen som ringer EFTER de laddat ner appen. Visst appen blockar dessa, men det blir ju ändå jobbigt. Konspiriationsteorin blir då att appen skapar sitt eget syfte?! Hålls all information ni får tillgång till hemlig och säker, eller säljs den vidare?

Vissa skriver också att de blir debiterade 18kr istället för 7 kr som prislappen visar.

Observera att det inte är egna erfarenheter utan bara frågor om andras resensioner.

Mvh

Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mathias,

Beträffande att folk får massa säljsamtal,

1. Det finns ingen möjlighet för utvecklare att ta fram en användares telefonnummer. Detta gör det alltså omöjligt för oss att kunna ge ditt nr till säljare om vi skulle göra det vilket vi ALDRIG skulle göra.

2. Vår spärrlista bygger på nummer som vi dels tagit fram själva men framförallt på nummer som våra användare markerat som oönskade på iPhone, android, Symbian o windows mobile. Detta är allt ifrån com hems säljavdelning, bankens säljavdelning till radiotjänst.

Folk blir dagligen nedringda utav dessa företag men alla ser inte dessa samtal som oönskade förens någon verkligen påpekar det som truecaller gör i detta fall.

Vi har självklart ett system som granskar alla inrapporterade nr för att kunna avgöra vilka nr som verkligen är oönskade baserat på antalet inrapporteringar, tidscyklar mm.

 

Beträffande att några enstaka blivit debiterade på 18 kr så kan jag bara beklaga detta. Det är självklart inte vi som debiterar användarna utan apple. Om vi hade sett skymten utav de resterandepengarna hade vi självklart rapporterat detta för att därefter återbetala de drabbade.

Vi skulle aldrig utsätta vårt varumärke för en sådan risk för 11 kr*5 användare som råkat ut för detta.

De som skrivit att de blivit överdebiterade har personligen inte kontaktat oss vilket gör det ännu svårare för oss att utreda ärendet.

Min personliga teori är att det är konkurrenter som skriver detta för att sprida dåligt rykte.

Den enda som kan debitera dig som användare är apple och om de gjort fel så åtgärdar de självklart problemet.

 

Hoppas att du fick svar på din fråga Mathias. Tveka inte att höra av dig om du har fler frågor.

 

Mvh Alan @ TrueCaller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt snabba svar Alan! Skulle ju varit bra om app-utvecklarna kunna replya på folks recensioner direkt i appstore. Hade jag sluppit tagit det hit. Men det är väl en helt ny tråd.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis det hade varit guld men men. Vi har försökt täcka frågan om folk som får flest spamsamtal i beskrivningen men tyvärr läser man sällan den.

Hur som helst, jag hoppas att fler läser din fråga o mitt svar här på Macworld :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har precis köpt appen.. men innan jag vill använda den, vill jag veta om det går att återställa till de tidigare adressinställningarna?? eller godkänner man kontakt för kontakt de nyare uppgifterna??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Den lägger till adresser där det saknas. Om det redan finns en adress så blir det en "konflikt" och du måste manuellt välja att ersätta, lägg till ny o behåll gamla eller skippa ändringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hej igen,

Jag köpte TC och är nöjd. Har en till fråga som dök upp när jag installerade TC på tjejens iphone. Hon har nästan bara förnamn i sin kontaktlista och det tycker jag som perfektionist är lite jobbigt. Skulle det gå att i nästa version få TC uppdatera även namnen i telefonboken? Kanske som ett extra tillval man kan aktivera i inställningar? Det skulle också märkas om någons gamla nummer byter ägare med en namnkonflikt precis som adresskonflikterna i dagsläget. hej så länge/ Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

Jag köpte TC och är nöjd. Har en till fråga som dök upp när jag installerade TC på tjejens iphone. Hon har nästan bara förnamn i sin kontaktlista och det tycker jag som perfektionist är lite jobbigt. Skulle det gå att i nästa version få TC uppdatera även namnen i telefonboken? Kanske som ett extra tillval man kan aktivera i inställningar? Det skulle också märkas om någons gamla nummer byter ägare med en namnkonflikt precis som adresskonflikterna i dagsläget. hej så länge/ Mathias

 

Hej,

Kul att du gillar TrueCaller:)

Ditt förslag är bra, det är något som ligger på vår agenda och förhoppningsvis kommer den vid nästa uppdatering eller den efter :)

Den kommer i första hand ligga i Facebook-integrationen vilket innebär att man kan synka namnen från FB direkt till telefonboken. Men därefter kommer den komma till Update Phonebook. Det kommer dock krävas en del större ändringar då vi vill göra det så smidigt som möjligt.

 

mvh Alan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Köpte appen för några dagar sedan och är hittills hyfsat nöjd. De frågor jag har gäller integritet och säkerhet.

 

1. Facebook integreringen 1.

Vad kommer det sig att TC vill ha tillgång till mina uppifter "även när jag inte använder applikationen"? Har sett fler appar som kräver detta så det kanske helt enkel bara är så, vad vet jag..

 

2. Facebook integreringen 2.

Varför behöver TC rättigheter att "publicera statusmeddelanden, anteckningar, foton och filmklipp i min logg"?

Såg också att när jag kört facebook funktionen så låg det en stor TC banner på min facebook sida. Något ohyfsat om jag får säga det själv!

 

3. Funktionen förbättrad sökning

Som jag förstått det laddar den upp mina kontakter till TC så att andra användare skall kunna få bättre sökresultat i framtiden. Stämmer detta?

Vad händer i så fall om man har någon person i sin lista med skyddat nummer? Kommer det också delas med andra TC användare?

 

För övrigt tycker jag du/ni har fått till en riktigt bra app och extra bra att du tar dig tid och besvarar frågor.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

1. Facebook integreringen 1.

Vad kommer det sig att TC vill ha tillgång till mina uppifter "även när jag inte använder applikationen"? Har sett fler appar som kräver detta så det kanske helt enkel bara är så, vad vet jag..

Svar: Vi behöver tillgång till dina vänner för att kunna mappa dem mot din telefonbok för att sedan uppdatera bild och födelsedagar.

 

2. Facebook integreringen 2.

Varför behöver TC rättigheter att "publicera statusmeddelanden, anteckningar, foton och filmklipp i min logg"?

Såg också att när jag kört facebook funktionen så låg det en stor TC banner på min facebook sida. Något ohyfsat om jag får säga det själv!

Svar: TrueCaller postar på din wall endast en gång och det är första gången du använder TrueCaller att du använder TrueCaller. Vi ser över detta just nu och kommer åtgärda detta. Ber om ursäkt för missförståndet.

 

3. Funktionen förbättrad sökning

Som jag förstått det laddar den upp mina kontakter till TC så att andra användare skall kunna få bättre sökresultat i framtiden. Stämmer detta?

Vad händer i så fall om man har någon person i sin lista med skyddat nummer? Kommer det också delas med andra TC användare?

 

Svar: Den laddar upp dina kontakter så att om du som använder söker upp fram ett telefonnummer som inte finns tillgängligt via andra söktjänster pga att numret t.ex. råkar vara ett oregistrerat kontantkortsnummer så kan TrueCaller hitta en match. Vi sparar endast namn och nummer. Det går inte att söka på namn för att få fram ett nummer. På så sätt skyddar vi andra från att kunna bli upphittade om man inte vill det av olika anledningar, t.ex. pga skyddad identitet. Mao, telefonnumret blir på något sätt nyckeln till namnet.

Detta är en tjänst vi tagit fram för att kunna erbjuda den bästa upplevelsen, speciellt om man söker upp nummer i länder där den publika informationen är väldigt vag.

Om du som användare vill inaktivera den Förbättrade Sökningen så kan du alltid inaktivera tjänsten och dina nummer försvinner från systemet.

 

Om en person märker att han/hennes nummer finns tillgängligt via TrueCaller så kan de alltid avregistrera sitt nummer via vår hemsida och det kommer aldrig bli sökbart. Oavsett om 100 användare har personens nummer i sin telefonbok.

 

Hoppas du fick svar på dina frågor och tack för att du använder tjänsten :)

 

Hejsan!

Köpte appen för några dagar sedan och är hittills hyfsat nöjd. De frågor jag har gäller integritet och säkerhet.

 

1. Facebook integreringen 1.

Vad kommer det sig att TC vill ha tillgång till mina uppifter "även när jag inte använder applikationen"? Har sett fler appar som kräver detta så det kanske helt enkel bara är så, vad vet jag..

 

2. Facebook integreringen 2.

Varför behöver TC rättigheter att "publicera statusmeddelanden, anteckningar, foton och filmklipp i min logg"?

Såg också att när jag kört facebook funktionen så låg det en stor TC banner på min facebook sida. Något ohyfsat om jag får säga det själv!

 

3. Funktionen förbättrad sökning

Som jag förstått det laddar den upp mina kontakter till TC så att andra användare skall kunna få bättre sökresultat i framtiden. Stämmer detta?

Vad händer i så fall om man har någon person i sin lista med skyddat nummer? Kommer det också delas med andra TC användare?

 

För övrigt tycker jag du/ni har fått till en riktigt bra app och extra bra att du tar dig tid och besvarar frågor.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...