Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

29 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Domstolsprövningen verkar ofta bero på vem som vann kriget, men i det här fallet har kriget inte ens börjat. Men då har jag nog fattat rätt. Den stora frågan blir då varför inte oberoende media rapporterar om britternas eventuella brott mot internationell lag?

Menar du att det är som pest och kolera mellan Brexit och Bomben?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Critics observed that Trump’s attacks on “the Squad” were meant to mobilise his base and force Democrats to defend progressives who advocate policies possibly unpopular in swing states in next year’s election.”

 

Exakt så. Makalöst att motståndarna inte anpassar sig. I stället traskar de indignerat vidare in i återvändsgränden. Vill de inte vinna?

 

https://www.theguardian.com/us-news/2019/jul/27/donald-trump-elijah-cummings-democrat-house-oversight-bully-rat-rodent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Jag tror de redan insett att de är chanslösa, så de ligger lågt och satsar på valet 2024. Om det blir av...

Tänk att det ska vara chanslöst att besegra Trump. Fast de försökte ju med frun till en expresident... :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

04FCCCC8-0761-46D8-BE64-DFDBEDCBA457.thumb.jpeg.3d7624daf098733d2d47c745bb3d743b.jpeg

 

Artikeln: ”Det var Claes Andersson från Varberg som hade varit i Karlsborg och köpt en Cadillac från 1977.”

 

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Tankade han raketbränsle som bakbrann......??!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Om de inte redan är spärrade, så kommer de att bli det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Stereotypen säger:

Om de inte redan är spärrade, så kommer de att bli det.

Är tjuvarna så okunniga eller finns det sätt att komma runt spärren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Telly82 säger:

Är tjuvarna så okunniga eller finns det sätt att komma runt spärren?

Om spärren bygger på att anropa IMEI kan detta kringgås på Android (som kan programmeras om).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Sverige har ett rättssystem där en statsminister inte kan påverka ett rättsfall.” Artikel.

 

Tekniskt sett korrekt eftersom regeringen fattar kollektiva beslut... :rolleyes: 

 

Men regeringen kan faktiskt ingripa genom så kallad abolition (det fetade nedan ur RF kap 12):

 

”9 §   Regeringen får genom nåd efterge eller mildra en brottspåföljd eller en annan sådan rättsverkan av brott samt efterge eller mildra ett annat liknande ingrepp som avser enskildas person eller egendom och som har beslutats av en myndighet.

Om det finns synnerliga skäl, får regeringen besluta att vidare åtgärder för att utreda eller lagföra en brottslig gärning inte ska vidtas. Lag (2010:1408).”

 

Detta används mycket sällan, men regeringen (och Bildt) kan inte hävda att den inte kan göra någonting. Vad som är synnerliga skäl är helt och hållet en politiskt bedömning. Ett sådant beslut kan inte överprövas, i vilket fall som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Alix säger:

Om spärren bygger på att anropa IMEI kan detta kringgås på Android (som kan programmeras om).

Enligt artikeln var det iPhones, tjuvar med god smak.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, boevil säger:

Enligt artikeln var det iPhones, tjuvar med god smak.?

1. Det är en betalartikel så det framgår inte för min del (vad som framgår ser du i spoiler), och 2. så svarade jag på Telly82:s fråga utifrån det.

 

Spoiler

dump.thumb.png.41e209bf85830d40ae79a5ff87d4d58c.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

1. Det är en betalartikel så det framgår inte för min del (vad som framgår ser du i spoiler), och 2. så svarade jag på Telly82:s fråga utifrån det.

 

  Visa dolt innehåll

dump.thumb.png.41e209bf85830d40ae79a5ff87d4d58c.png

 

Mitt svar var tänkt som en upplysning, inte som kritik. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Alix säger:

Det där tycker jag låter konstigt för det är inte återförsäljaren som skickar ut servicebulletinen utan själva Bmw Group och dom har ingen koll på antalet tider. Har själv fått liknande serviceåtgärd och det står klart och tydligt "Vänligen kontakta din närmaste auktoriserade Bmw serviceverkstad för att boka tid"

Jag tycker det verkar som det är någon som har skarvat med sanningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Det där tycker jag låter konstigt för det är inte återförsäljaren som skickar ut servicebulletinen utan själva Bmw Group och dom har ingen koll på antalet tider. Har själv fått liknande serviceåtgärd och det står klart och tydligt "Vänligen kontakta din närmaste auktoriserade Bmw serviceverkstad för att boka tid"

Jag tycker det verkar som det är någon som har skarvat med sanningen.

Det är BMW som citeras. Då vet väl den ena handen inte vad den andra gör, vilket knappast är så mycket bättre. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Det är BMW som citeras. Då vet väl den ena handen inte vad den andra gör, vilket knappast är så mycket bättre. 

Visst hade Bmw kunnat skicka ut servicebulletinen till alla men samma situation hade uppstått att ägarna fått vänta. Men med skillnaden att dom vet att dom har en bil som kan ta eld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, lappen71 säger:

Visst hade Bmw kunnat skicka ut servicebulletinen till alla men samma situation hade uppstått att ägarna fått vänta. Men med skillnaden att dom vet att dom har en bil som kan ta eld.

Jo, och det är väl själva poängen för bilägaren i artikeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...