Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

27 minuter sedan, mikaellq säger:

Problemet är att du med många fler tror på det vi matas med i medierna.

Du menar alltså att det inte är sant det som skrivs/sänds i SR:s artikel? Polen tar inte bort inkomstskatten för unga för att slippa bli en åldrad nation? Trots att premiärministern själv säger det?

Ja, i så fall har jag och andra problem.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, mikaellq säger:

Problemet är att du med många fler tror på det vi matas med i medierna.

Eller att katolska präster knullar småpojkar?

 

http://theconversation.com/the-catholic-churchs-grim-history-of-ignoring-priestly-pedophilia-and-silencing-would-be-whistleblowers-102387

https://en.wikipedia.org/wiki/Catholic_Church_sexual_abuse_cases

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, lappen71 säger:

Haha du är helt slut i huvudet. Skiter i om jag blir avstängd för den kommentaren så är det bara.

 

Så vilka medier ska man lita på? Avpixlat och alla andra högerextrema hittepåsidor?

Den dagen man börjar misstro oberoende media då är man ute på hal is.

 

Du tror verkligen på att har man en gång flyttat för man inte hittade jobb i det land man är uppfödd i skulle sen få för sig att flytta hem....i miljon antal? Söker man sig till andra länder för att få ett bättre liv är det inte många som flyttar tillbaka. Det är fakta.

 

En konsekvens av många år i misär under kommunismens läderstövel. Men om Polen nu är fritt och växer så det knakar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

En konsekvens av många år i misär under kommunismens läderstövel. Men om Polen nu är fritt och växer så det knakar...

Du svarar inte på frågorna utan bara spyr ur dig högerpropaganda.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, lappen71 säger:

Du svarar inte på frågorna utan bara spyr ur dig högerpropaganda.

Jag spyr ur mig mina åsikter. Man ska vara skeptisk till allt som skrivs. Polen har lidit i många decennier under totalitära regimer, inte konstigt alls då att ungdomar söker sig ut. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Jag spyr ur mig mina åsikter. Man ska vara skeptisk till allt som skrivs. Polen har lidit i många decennier under totalitära regimer, inte konstigt alls då att ungdomar söker sig ut. 

Du verkar inte fatta. Ingen som säger att kommunism är bra och du verkar likställa kommunism med socialdemokrati.

Faktum är att kommunismen föll på 1990-talet och folket söker sig fortfarande bort från Polen. Tyder på att landet inte är det paradis du försöker påskina.

 

Det är skillnad på att vara skeptisk och inte tro på som du gör. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror mikaellq bara tittar på siffror och statistik och sedan kokar ihop lite egna uppfattningar, och blundar för hur det verkligen Är i detta fall nu Polen. 

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

En konsekvens av många år i misär under kommunismens läderstövel. Men om Polen nu är fritt och växer så det knakar...

Nazister har också läderstövlar

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, iMarc säger:

Nazister har också läderstövlar

Nazisterna hade konstgjorda läderstövlar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen har inte Mikaellq fattat att Putin har ett finger med i vilka som styr Polen och Ungern...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Pocahontas säger:

Sen har inte Mikaellq fattat att Putin har ett finger med i vilka som styr Polen och Ungern...

Bortförklaring är då att vi har gått på medias bild. Att media är styrd av mörka krafter. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, lappen71 säger:

Så då har du många länder att välja mellan för din flytt. För inte ska du bo kvar här och utnyttja våran välfärd din snyltare.

 

Att nämna USA i samma mening som välfärd är en oxymoron

Fast 2017 var, enligt CIA, GDP - per capita (PPP) ca 17 % högre i USA än i Sverige. Så att påstå att USA har mer välstånd än Sverige är inte fel. Att USA inte använder sitt välstånd till välfärd är en annan sak.

Polen låg för övrigt samma år (26 år efter att Lech blev president) ca 42 % under Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Fast 2017 var, enligt CIA, GDP - per capita (PPP) ca 17 % högre i USA än i Sverige. Så att påstå att USA har mer välstånd än Sverige är inte fel. Att USA inte använder sitt välstånd till välfärd är en annan sak.

Polen låg för övrigt samma år (26 år efter att Lech blev president) ca 42 % under Sverige.

Välstånd/välfärd om det inte kommer till nytta av befolkningen betyder siffrorna absolut ingenting. 
 

Citat

More than 553,700 people were homeless on a single night across the US, according to the Department of Housing and Urban Development (BBC, 2017).

More than 40 million people were living in poverty, and 18.5 million were living in deep poverty, with reported family income below one-half of the poverty threshold. (UNHR, 2017).

The implications of the great recession are still felt. An estimated 3.2 million jobs were eliminated, and 1.2 million homes foreclosed upon following during the financial crash between 2007-2009 (Portland State University, 2018).

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, mikaellq säger:

Problemet är att du med många fler tror på det vi matas med i medierna.

Har du några som helst belägg för några faktafel i den artikeln?

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå att dra kommunism och socialdemokrati över samma kam kommer jag att tänka på följande historia om Ronald Reagan:

 

– The prime minister of Sweden, Mr Olof Palme, would like to meet you, Mr President.

– No, I don't think so, I believe he is a communist.

– Oh, no, Sir, he is an anti-communist!

– Now, I don't care what kind of communist he is!

  • Rösta upp 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Alix säger:

Apropå att dra kommunism och socialdemokrati över samma kam kommer jag att tänka på följande historia om Ronald Reagan:

 

– The prime minister of Sweden, Mr Olof Palme, would like to meet you, Mr President.

– No, I don't think so, I believe he is a communist.

– Oh, no, Sir, he is an anti-communist!

– Now, I don't care what kind of communist he is!

Är det en sann historia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, lappen71 säger:

Är det en sann historia?

Bosse Parnevik... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Har du några som helst belägg för några faktafel i den artikeln?

Om du kan vara skeptisk till mitt påstående, varför kan du inte ge artikelförfattaren samma skepsis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Om du kan vara skeptisk till mitt påstående, varför kan du inte ge artikelförfattaren samma skepsis?

Därför att du är en anonym privatperson som inte verkar efter pressetiska regler. 

Så istället för att slingra dig som en orm kom med belägg för din skepsis över artikeln.

 

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan vi klargöra att @mikaellq är för rasism, utrotandet av solidaritet och medmänsklighet samt präster som sätter på barn. Trevlig kille.....not

  • Gilla 1
  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, mikaellq säger:

Om du kan vara skeptisk till mitt påstående, varför kan du inte ge artikelförfattaren samma skepsis?

Då kan jag konstatera att du inte har några belägg för faktafel.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, lappen71 säger:

Då kan vi klargöra att @mikaellq är för rasism, utrotandet av solidaritet och medmänsklighet samt präster som sätter på barn. Trevlig kille.....not

Låt oss hoppas för hans egen skull att han driver med oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Är det en sann historia?

Den är väl nästan för bra för att vara sann. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...